סוף יום 04.06.2014 – השוק הוא ביטוחי הכלי מניפולציה

השוק חונק את השורטיסטים
השוק חונק את השורטיסטים

הרבה סוחרים בסופו של דבר מגיעים למסקנה הבאה: כהשוק רוצה לעלות הוא מתעלם מכל ידיעה חדשותית והשוק רוצה לרדת הוא גם כן מתעלם מכל ידיעה חדשותית. הידיעות החדשותיות משפיעות (להבנתי) רק שזה מתחבר לסיפור אחר והוא המאזן הביטוחי בשוק ואיפה המחיר נמצא ביחס אליו. ההבנה הבסיסית כי מדובר בשוק ביטוחי ולא ספקולטיבי יעזור להבין את התנהגות המחיר.

הרחיב, השוק נמצא במצב של קונים בלבד ואף בקניות יתר בכל פרמטר שלא ימדד, זה אומר שהשורטים מופסדים, שני מהלכי שורט שזוהו כנקודות קיצון במהלך הרבעון נמצאות כעת בהפסד והביטוח ברווח. אנו מרחק שבועיים לערך מהפקיעה המשולשת כך שיש סיכוי גבוה שהשוק יוחזק באזורי המחיר המדוברים (אולי יהיה ניעור כזה או אחר). השורט סקויז הולך ונלחץ ככל שעובר הזמן לפקיעה ועת התחלת סגירת העמדות בשביל לגללן לרבעון הבא יגרום לשימור המחיר ברמות הגבוהות, כך שהפקיעה המשולשת תהיה מעניינת ביותר.

התבוננות בגרף המצורף מראה תנועה רציפה במפה היומית אם כי המנוחה (ברים הפנימיים) בשבוע האחרון מהווה סוג של הוצאת קיטור המאפשר מרווח נשימה נוסף, אך כפי שאמרתי לאורך השבועות האחרונים, אני שוקל הצטרפות לעמדות קניה רק בהיפוך מעלה הבא (שוקל בהתאם למיקום ולתצורה ביחס לקווי המגמה הממוספרים).

שוק מדשדש בחלקים העליונים מהווים זמנים קשים ביותר לסוחרים ובהם לרוב השוק מנער את הידיים החלשות (לרוב ידים חלשות הם עמדות חדשות וסוחרים חדשים) כך שמי שיש לו עמדות קודמות עמוקות בכסף יש לו את כח הסיבולות לעבור את השבועיים הקרובים ומשם לקבל החלטות על עמדות חדשות, דוגמאות להתנהלות זאת ניתן למצוא בעמדות שלנו על SLCA ועל COH הראשונה בתשואה של מעל 50% והשנייה גם עושה עבודה, למרות שאנו מודדים את הצלחתם לא באחוזים אלה בכמות ה-R, עמדות הלו אפשרו לנו לא לפתוח עמדות חדשות נאמר השבוע ואת הכח למקסם את הקיים.

היום ומחר אנו מחכים להודעות חשבות הקשורות לריבית באירופה ולאבטלה בארה”ב, תהיה לנו הזדמנות נפלאה לראות האם השוק פועל ע”פ המתואר בפתיח.

בקפה הבוקר חברי וודי (הלן) אמר משהו נכון שהתחבר לי לעולם המסחר,  “אני מאמין שיש שם משהו בחוץ שצופה בנו. למרבה הצער זאת הממשלה” חייך ואמר, אנו חייבים להבין שאנו חלק ממשחק מכור והוגן ידוע מראש, עלינו רק להבינו. איך אמר לי פעם איש שיווק וכתיבה מדהים (י. קורן) “תחשוב כמו הדג ולא כמו הדייג”, למזלי לי יש את עמוס (כהן) שעוזר לי בכל פעם לנסות ולחשוב כמו ה-CM כי הנסיון שלנו בעיקר לתפוס קצוות ולקשר משהו בשאינו קשר כנראה שלא ייגמר בגלל טבענו. השף אומר בכל פעם שהוא רואה שהפסדתי לשוק “זה לא בושה להפסיד לסלבטור…”, זה בושה לא להפיק את הלקח.

יום מזהיר ומוצלח לכם – זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross