סוף יום 02.07.2014 – מהותו של סוחר

יום פנימי, כנראה שכבר יצאו לחגוג את יום העצמאות
יום פנימי, כנראה שכבר יצאו לחגוג את יום העצמאות

אין הרבה לחדש, אתמול קבלנו Inside Bar, לרוב אני בוחר להתעלם ממנו עד להגעת מידע חדש, בכל מקרה מיקום המחיר הנוכחי באזור קניות היתר ורצף העליות השבועי ממקום אותנו שלא בתחנה לעמדות קנייה חדשות ותוכנית העבודה תמשיך להיות בחירה סלקטיבית של מניות חזקות מהשוק בהקשר כיווני מעלה ואף מטה בהיפוך.

אחרי תקלות “טכניות ” שקראו לי שלשום, הורדתי כמויות במסחר אתמול, כי הדרך הטובה ביותר לחזור למהות של סוחר ולא למהות של כסף, היא הורדה והפחתה של כל גורם חיצוני אשר ישבש את החשיבה והתנהגות. הראשון שבהם הוא הורדת נפח המסחר – זה התברר כצעד נכון ובהחלט יצאתי אתמול עם חיוך בהתייחס לתשובה לשאלה החשובה ביותר “האם חשבת והתנהגת כמו סוחר?”, שימו לב שוב השאלה אינה סיימת ברווח או בהפסד אלה כיצד חשבת והתנהגת, אחת מהעמדות חלקתי בתחילת המסחר בפייס לנד והשנייה נעשה בכתה יחד עם התלמידים בשיעור אומנות ומיומנות המסחר התוך יומי שניהם צלחו עד ליעד הראשון..

תראו המטרה אינה ללמד אתכם מכניקה, המטרה שלי בחלוקה היא ללמד אתכם להיות אנשים חושבים (וגם לא חושבים – מנוחה חשובה לא פחות) בכדי לייצור את הפעולה הנכונה, משהו דומה לתפיסת העולם שלי בחינוך שאומרת “אנחנו צריכים ללמד את הילדים איך לחשוב. לא מה לחשוב” אינני יודע מי אמר זאת במקור.

אני מזכיר ואומר תמיד לתלמידי מי שבא להרוויח כסף לא ירוויח כסף!, מי שבא להיות סוחר אחת התוצאות תהיה שהוא מרוויח כסף, אני תקווה שאני אכן דוגמא בשיעור בהתנהלות למרות הנסיבות של התקלה הן בלקיחת האחריות החלוקה של התקלה עם האחר והן בהתנהלות שלאחריה כמו אתמול, קלישאה בעולם המסחר אומרת “אם הפסדת את הטרייד, אל תפסיד את השעור”.

אחד הדיונים שאנחנו חוזרים ומדברים עליהם בעולם המסחר היא נושא הגדרת האינטליגנציה, רוב העולם חושב שאינטליגנציה היא היכולת לפתור בעיות או לחשוב או להוציא תארים, אינטליגנציה במחזותינו זה היכולת להיות לחיות חיים מאושרים ובעלי משמעות למרות הנסיבות שאינם תמיד גלות כפי שהיה לי השבוע, תוך שאתה מתנהג בדרך שעשויה להוביל אותך תמיד למקום טוב יותר, אחד השעורים שאני הולך להוביל בקרוב הוא “השליטה על הרגשות כמניע לפעולה נכונה”. רוב האנשים חושבים כי לא ניתן לשלוט על הרגשות (אני עושה הבדלה בין תחושות לרגשות תחושה פחות ניתנת לשליטה).

השפה והלוגיה המנחה את הסוחר היא מפתח חשוב להצלחתו, ההבנה על מה הוא שולט ועל מה לא, ממקדת את התנהלותו. הוא מודע על הניתן לבחירה ושליטה ומכאן תגובתו. ועל הלא ניתן לשליטה ומכאן “אדישותו” למתרחש מתוך ההבנה שכך או כך זה לא בגללו ולא נגדו ומשקיע את האנרגיה והמחשבה רק על הניתן.

אמר זאת יפה וויין דייר “איך שאנשים מתייחסים אליך זאת הקארמה שלהם; איך שאתה מגיב, זאת הקארמה שלך.” היות ואני מתייחס לשוק כמראה של החיים וכאל גורם אנושי אחד גדול אז ודאי שאני מוצא אמת גדולה בתוך הדברים בעולם המסחר.

היום יום מסחר קצר, מעדיף לא לסחור בימים כאלה ומכאן מתחיל סוף שבוע ארוך מהרגיל – נצלו אותו בהתאם לחיים מאושרים ומשמעותיים

זהר ליבוביץ


יום שני ה-7.7.14 החל מהשעה 17.00 יתקיים שיעור מבוא ללא עלות לקורס “אומנות ומיומנות המסחר התוך יומי” במכללת ג’ק בר בחיפה. 

מכללת ג’קבר בשיתוף עמי מביאה את קורס הדגל שלי לחיפה ותאפשר לסטודנטים להיחשף למסחר תוך יומי בזמן אמת תוך שימוש בכלים אותם פתחתי ואספתי במהלך שנותי כסוחר בשוק ההון.

 

מטרת הקורס: 
הקורס מיועד לבעלי רקע בהכשרה קודמת בניתוח טכני ולסוחרים המעוניינים להרחיב את הידע והיכולת לשם יצירת מקור הכנסה נוסף כתוצאה ממסחר יומי במשרה חלקית (סוחר מיומן מגיע ליעד יומי ב-2-3 שעות עבודה לכל היותר).  כמו כן הקורס מיועד גם לאלה שאינם מתכוונים להיות סוחרי יום אך מעוניינים בקיצור עקומת הזמן לשם לימוד ושיפור המיומנות המסחרית שלהם בכל ממדי הזמן

 

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “סוף יום 02.07.2014 – מהותו של סוחר”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross