סוף יום 02.06.2014 – מט מדרגות

מתחיל חודש, שבוע ויום חדשים
מתחיל חודש, שבוע ויום חדשים

פתיח של חודש, שבוע ויום חדשים מזכיר לנו תמיד להתבונן על הדברים מהכלל אל הפרט, סגירה של כלל מפות הזמן על הגבוה לרוב מעיד על יצירת גבוה חדש וכך נפתח המסחר אתמול ביצירת גבוה.

אחד הדיונים שאנו חוזרים עליו היא השאלה (הקשהI) האם תודעת השוק מחייבת פעילות בהתאם לתודעה? וכאן נכנס עניין העיתוי, תודעת השוק רק מחייבת חיפוש בכיוון התודעה, אך המיקום והעיתוי הוא הקובע וכפי שראינו אנו במצב של קניות יתר בודאי במפה היומית, מכאן שלמרות השוריות זה לא מקום לפתיחת עמדות קניה חדשות.

יהיו כאלהשינצלו בצורה סלקטיבית את התחלת התנועה היורדת בתיקון בכדי לפתוח עמדות מכר חדשות, אוכל להבין ואף להסכים אבל הדגש הוא על סלקטיביות הבחירה וכמובן ניהול סיכונים מתאים.

אחת המאפינים של סיומת של מגמה או תנועה היא התנודיות העולה סביב נקודת הקצה ואי תמיכה של המחזורים, כל אלו עקבות וסימנים שאנו אוספים בניתור המצב בשוק. כאמור הצטרפות לעמדות קניה תהינה רק בהיפוך הבא ורצוי מעל קו המגמה וככל הניתו רחוק ממנו (דבר שיעיד עדין על עוצמת והתפתחות המגמה הנוכחית).

בדיקת ההודעות היומיות וחברות פעילות בעקבות דוחות היא חובת כל סוחר ונוהג קבוע כך שכמו שאני הולך וחוזר על משפט זה סוחרים חוזרים על פעולה זו לפני כל פעולה מסחרית על עמדות חדשות.

אני עדין חושב שהמפתח לדברים בהבנת השוק דרך מדדי הרוחב והמטבעות בראשם הדולר שעליו אני מביט דרך האינדקס דולר, דוגמה לכך הייתה אתמול ביין שנחלש, ידיעה שגברה על חולשת השוק המקומי בעקבות השינוי בגובה המס, כך יהיה גם באירופה עם פרסום החלטת הריבית.

חג השבועות הינו החג היחידי בשלושת הרגלים שאינו מאופיין במצוות יחודיות, אני תמיד אומר שיש שני מצבים בחיים שאין משמעות לצווי. בהבנת החוקים ובאין חוקים… זה מתחבר עם ספירת העומר 49 ימים, בני ישראל ירדו 49 מדרגות  של טומאה (אחת לפני הסוף 🙂 מקום שכבר לא היו חוקים ובספירת העומר עלינו חזרה (בכל יום מדרגה) במדדרגות הטהרה, שני הקצוות הם מעל הציווים לכן (המצאה שלי לכן בהחלט ייתכן שאני כותב ואומר דבר שטות, אבל כותב) אין ציווים בחג, החג מבטא את העניין הפצת האור מן החושך לעניין השלם פלוס (אני תקווה כי בלילה הצל שלי ברור).

במסחר אנו שואפים למדרגת זו בדיוק כמו בחג השבועות ,הבנת החוקים התנתקות מכל מיני קליפות ושם מתוך הבנת החוקים תמצאו סוחרים שהרבה פעמים נראה כי הם פועלים בניגוד לחוקים, אבל לא מתוך אי הבנת החוקים אלה דוקא מתוך הבנתם העמוקה.

אחד מחברי הפרלמנט שיושב עימי ועם השף (בכדי שנכתיב לו תסרטים חדשים) וודי אלן אמר “אתם יכולים לחיות עד גיל מאה אם אתם מוותרים על כל הדברים שגורמים לכם לרצות להגיע לגיל מאה”

חג שבועות מזהיר ושמח שנמשיך לעלות במדרגות במסלולי החיים השונים

זהר ליבוביץ

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

כ

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross