סוף יום 01.07.2014 – “מובן מאליו” שזה יקרה – לי

גבוה חדש נוסף בשוק
גבוה חדש נוסף בשוק

יש מושג בשוק ההון שנקרא מובן מאליו obvious , המשמעות של המובן היא אסטרטגית לרוב, אני מזכיר זאת בהקשר של סגירה קרוב או על הגבוה של בר, שלרוב הוא מביא לגבוה חדש וזה אכן מה שקבלנו אתמול בכל מפות הזמן בגלל היותו גבוה של כל הזמנים. שוב החשיבות של לא להקדים את המאוחר גם אם משהו נראה לו שהשוק עלה הרבה ו/או נמצא במצב של קניות ו/או, המושג כל עוד וזמן הווה חייב לשלוט במציאות המסחר שלכם, יש להקפיד על Trade what you see.

הרבה מן המתרחש בעולם המסחר ניתן להסביר ולנצל דרך הכלים של תורת המשחקים, הבסיסי שבהם היא ההבנה שכל עוד באים הקונים המחיר יכול להישאר או לעלות, הקונים בהחלט נראו אתמול בשטח, כאילו מדובר במבצע עונתי וקנו ללא הכר ומימשו את המובן מאליו לעת הזאת.

אני עדין חושב שהמפתח של הדברים נמצא לא בחדשות הכלכליות ולא בתוצאות הדוחות, תוצאות הדברים הם נגזרת ברובה של עוצמת הדולר ביחס למטבעות ראשיים וכך גם התנהגות השוק, כל עוד הדולר הולך ונחלש אז הוא נותן רוח גבית לשוק ומשחררו להמשך עליות כפי שקרה בשבועות האחרונים.

חידה לא קלה היא הדולר במיוחד כמנסים לפתור אותה דרך ממדי הזמן החודשי והרבעוני, ברבעוני יש תנועה צדית של כ-15 שנה ובמפה החודשית מתחילת העשור ועוד אנו מצואיים במרכזו של הטווח. התבוננות במפה השבועית לקבלת מפרט קצת יותר מפורט מראה קרבה לקו תמיכה כאחוז מטה מהמיקום הנוכחי והדולר הולך ומתקרב אליו בחולשה רבה, משמעות הדבר לרוב התחזקות הדולר החלשות השוק.

ממשיכים למקסם את הקיים אצטרף כאמור בתחנות חדשות ולא באמצע הדרך, כפי שפרטנו בסקירות השבועיות והיומיות שלנו.

בימים בהם מרפי מגיע אלי דחופות (מצד השוק, מצד יקרי, מצד חיי) ונדרשות תעצומות נפש לנער אבק ולהמשיך, עולות שאלות על תפיסה וגישה לחיים , במיוחד לפתרון של השאלה כיצד נכון לתפוס ולאחוז בחיים והאמת שכל תחום בחיים משתקף כמו מראה לתוך עולם המסחר שלי ומביא לידי ביטוי את התנהגותי הלא בהכרח רציונלית. היותי אדם במובן הבסיסי לא עוזר למדרגת המסחר, עלי להתעלות להיות אדם טוב יותר בכדי להתבסס במדרגת הסוחר.

וכך אני מנסה לפשפש ולהבין מה מניע אותי ומה מניע אחרים בהמשך ההתנהלות לפעמים כמו סחרחרה ארורה ונזכרתי בקטע שקראתי מתוך הספר הרוזן ממונטה כריסטו וכך כתוב (הדגשה שלי ואינה במקור)  “יום יבוא ואלוהים יחשוף את סודות העתיד לפני האדם. עד אז תתמצה כל החוכמה האנושית בשתי מילים: ציפייה ותקווה, סיכם זאת חברי שפינוזה לשם הבהרה (לא הוא לא היה קוף אולי במקור) שאמר “אין תקווה שלא מעורב בה פחד, ואין פחד שאין בו תקווה” ואני אומר לכם הבעיה שהאחד משתלט על השני.

נמשיך לשים את הפחד מצד ההפסדים ואת התקווה מצד הרווחים ונקווה שלא ישתלטו האחד על השני… נחתוך את הרע ונמקסם את הטוב ונברך על הרע כמו הטוב.

יום מזהיר לכם – זהר ליבוביץ


 

 

יום שני ה-7.7.14 החל מהשעה 17.00 יתקיים שיעור מבוא ללא עלות לקורס “אומנות ומיומנות המסחר התוך יומי” במכללת ג’ק בר בחיפה. 

מכללת ג’קבר בשיתוף עמי מביאה את קורס הדגל שלי לחיפה ותאפשר לסטודנטים להיחשף למסחר תוך יומי בזמן אמת תוך שימוש בכלים אותם פתחתי ואספתי במהלך שנותי כסוחר בשוק ההון.

 

מטרת הקורס: 
הקורס מיועד לבעלי רקע בהכשרה קודמת בניתוח טכני ולסוחרים המעוניינים להרחיב את הידע והיכולת לשם יצירת מקור הכנסה נוסף כתוצאה ממסחר יומי במשרה חלקית (סוחר מיומן מגיע ליעד יומי ב-2-3 שעות עבודה לכל היותר).  כמו כן הקורס מיועד גם לאלה שאינם מתכוונים להיות סוחרי יום אך מעוניינים בקיצור עקומת הזמן לשם לימוד ושיפור המיומנות המסחרית שלהם בכל ממדי הזמן

The ARTistry OF TRADING

The ARTistry OF TRADING

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross