סוף יום 01.05.2014 – דיפלומטיה ומניפולציה

בהתנגדות נכנסו המוכרים
בהתנגדות נכנסו המוכרים

אתמול תוך כדי שיחה עם מורי ורבי (עמוס כהן שלי”ט) שאלתי אותו על ההשפעה של מועד ה-1 במאי. עשיתי זאת, מאחר ובבוקר בורסות אסיה היו סגורות ורציתי להבין לעומק מתוך נסיונו את חשיבות היום.  כמובן שחשיבות היום היא בחודש חדש החל לומר (אבל זאת חשיבות של כל חודש חדש הוסיף) ותוך כדי חשיבה, הסבר, דיבור והסבר בע”פ – זה צילצל לו יפה באנגלית May day – משמע קריאה לעזרה או מצוקה וצחקנו על הקשר והטונציה.

יום הפועלים החל במחאה על משך הזמן בו היו נוהגים הפועלים לעבוד ומשום שכיום מרוב שאנשים שרויים בעומק בתוך העבדות, הקיום היום יומי והשרידות –  הם אפילו לא רואים ומודעים לכך. למרבית האנשים, היום הזה עובר ממש ליד, כאשר בקרב הצעירים העובדים – הרוב לא יודע את משמעות היום. המחאה החברתית הייתה חייבת להרים את היום הזה על קרנה ולא עשתה זאת.

בהתבוננות שלכם על הגרפים המצורפים בימים הקודמים התייחסתי לבר של ה-28/4 כסוג של “קפיץ” שאני מצפה לאחריו לדחף מעלה, הדחף אכן הגיע בכל הימים העוקבים שלאחריו.

לשוק דרכים משלו להתיש אותנו. האנמיות והקצב של העליה לא נסך בקונים את הביטחון וההחלטיות להצטרף, כך אט אט עד שהגענו להתנגדות של הפרופיל הרבעוני (הקו הירוק בגרף היומי). הגעה אליו לוותה בכניסה של מוכרים והורידה את השוק לאזור הנמוך היומי ומשם חזרה לאמצע הבר – בסופו של דבר.

התנהגות השוק באזור זה רק מחזקת אותי כרגע שזה לא אזור קניה ובמקרה של היפוך מטה אחפש אפילו לחזק בעמדת מכר חדשה. יתרה מזאת, המשך עליה רציף מעלה לא ישנה את דעתי ורק ימתח את הקפיץ יותר (מתיחת קפיץ יוצרת פוטנציאל ולא בהכרח שחרור קפיץ בדומה למצב שנוצר עקב התהוות תבנית).

סיומת הבר ואזור התנגדות הן ב-Dow תעשיה והן ב-Dow תחבורה אף הן מחזקות את דעתי בעניין. התבוננות במגזרים לא תומך את שכתבתי מכיוון שהתמונה ברוב המגזרים היא בנטייה שורית, אבל מבחינתי משקל השוק גובר על התמונה העולה מן המגזרים. הרמז שאולי מתקבל מתמונה זו הוא שלא כל דבר יתפתח מיד אלא בדרכו ובקצב שיבחר השוק לעשות זאת (מעלה או מטה מיד אלה שיהיה עוד שלב בדרך ואליו אני מכוון כמקום להצטרף בטוח יותר).

חותמת לדברים היא מצב מדד ה-EPR שלנו בסוף היום של אתמול שסיים על הערך של 32, כך שעדיין אין תחנת כניסה.

סוף שבוע בפתח, נתוני אבטלה חשובים בסוף היום נוכל לסכם את היום, השבוע של חודש מאי והמשך פרסומי הדוחות.

רציתי לסיים בכתובים שקראתי אתמול המדברים על כך שהממשל הפסיד כ-11 מליארד דולר בנסיון להציל את ג’נרל מוטרס. רוצה לומר לכם שגם הממשל בסופו של דבר לא פועל סוציאלית, אלא פועל אקונומית. אני מוסיף לכם כתבה משנת 2008 שרק מחזקת את דעתי.

קראו את האסטרטגיה של הדברים במקום שאין תקווה הממשל נותן לחברות “לגווע ולמות” במקום שיש סיכוי שיעשה סיבוב כספי מסייע  (לעיתים יש גם טעויות) אבל גם הממשל פועל כסוחר – אולי יש מקום ללמוד מהתנהגותו משהו (הכוונה לא להתנהגות המוסרית כיי אם מסחרית ובדיון עמוק עוד משהו ישכנע שזה גם מוסרי ונכון לנהוג כפי שהממשל נוהג).

מי ששרת עמי במשרד החוץ  הנרי קיסינג’ר (היינו שרים ברוטציה פעם הוא ופעם הוא) אמר בתורו “דיפלומטיה לעולם אינה פועלת בוואקום. היא משכנעת לא באמצעות צרחות הלשון של העוסקים בה. אלא באמצעות הרכבה מאוזנת של תמריצים וסיכונים” וסיכם ואמר “לארה”ב אין ידידים או אויבים קבועים, הכל אינטרסים”

היות ושרתנו יחד את העולם, אני יכול לומר שכל הנאמר זה שמות קוד ורמזים לגבי המתרחש בשוק ההון העולמי, ביירס אמר “דיפלומטיה: האומנות הפטריוטית של לשקר בשביל המדינה שלך”.

אני אומר לכם “מניפולציה: האומנות הפטריוטית (האישית) של לשקר בשביל החומריות שלך”, אומנות ומיומנת הניתנות ללימוד והבנה זהו משחק שהבנתו מאפשרת לך לנצח בו מדי פעם.

יום מזהיר ושבת שלום ומבורך – Zohartrade

1743717_482954825164490_979010730_n

 

 

 

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross