ניהול פוזיציה. סקירה יומית 05.12.17 – עבודה לפי יעדים או ניהול בפועל?

סימני סיום ראלי נוכחי

ניהול פוזיציה לעומת עבודה ביעדים?

יש חשיבות גבוה בתפיסת העולם שלי לסעיף ניהול פוזיציה, לא מספיק עולם הידע ופעילות של קניה ומכירה, להיות סוחר זה גם לנהל ולהבין את התהליך.

התועלת הגדולה מכך, שניהול פוזיציה מאפשר מקסום של תוצאות לעומת התנהלות שהיא בינארית או אמוציונאלית.

מכאן שלמאפיינים ולסימנים העולים תוך כדי חשיבות רבה למנהלי הפוזיציה, לעומת קניה במחיר קביעת יעד ואז מימוש בהגעה ליעד או גרוע מכך אי מימוש כי כמעט הגיע ואז יציאה באפס במקרה הטוב ובמקרה הרע בהפסד.

מנהל פוזיציה עשוי לצאת מהפוזיציה טיפה לפני היעד עם הבין וקיבל סימני סיומת וכך לצאת ברווח בניגוד לגישה השנייה שהייתה מוציא אותך על אפס או הפסד.

כבר למעלה משבוע שאני מדבר על מאפיין של סוף הראלי. בעיקר במפה היומית שבא לידי ביטוי דרך המאפיין של מעבר לתנודתיות גבוה, עליו מתוספים סימנים של חוסר המשכיות המייצר בר שבועי בסימן דובי, התוצאה הכוללת האפשרית היא תנועה צדית או תיקון בתנועת המחיר.

הדבר בא לידי ביטוי מניות במגזר הטכנולוגיה כדוגמא מגזר שהיה מצוי במצב OB, מכאן ועלה הסימנים המצטברים ימסמרו את ההבחנה עמה פתחתי של סיום הראלי הנוכחי ותחילתו של תיקון כלשהו.

ההבנה הזאת הביאה לידי כך שראשית כל המלצתי (לעצמי) על הפסקת פתיחת פוזיציות לונג חדשות. מקרה פרטי איכותי במיוחד, יזכה לפתיחת ברבע יחידת סיכון, לבטח ממליץ על הצמדת קווי הגנה בפוזיציות פתוחות המנוהלות לטווחים קצרים.

הזכרתי בסקירה השבועית כי בעת הזאת העולם מתחלק לשני קבוצות האחת שלא רואה את הסכנה של הרצף הנוכחי ורואה את פוטנציאל הרווח ולכן ששים להצטרף להתפתחות המערכית. לעומת הקבוצה השנייה שדבר ראשון מביטה על מחיר הטעות האפשרי ומוכנה לוותר על הראלי הנותר מתוך ההבנה שהשוק הוא אין סופי, ויצטרפו בסבב הבא, אני מקווה שהשיוך שלך כמוני הוא לקבוצה השנייה.

אני לא מעודד על לחשוב בקטן להיפך, אני חושב שצמצום עצמי הוא בעיה חמורה של סוחר, אי פעילות בעת לא ברורה או בעת של סיומת אינה צמצום עצמי, אלה הכרה מציאותית בתהליך ובחשיבות ניהול פוזיציה כפי שאנחנו לומדים בדרך ההתנהלות שלנו.

סיכומו של דבר מהי גדולות ומהי קטנות?

גאולה כהן כתבה דברים נפלאים על גדולות וקטנות, זאת הזדמנות להזכיר לעצמי ולחלוק עמך את דבריה:

“כשם שיש מחלת נפש הנקראת שיגעון גדלות, יש מחלת נפש (אם זה אצל אדם ואם זה אצל עם) הנקראת שיגעון קטנות. דון קישוט אינו רק זה שהולך על יותר, אלא גם זה שהולך על פחות. משוגע הוא אינו רק זה המכריז על עצמו “אני נפוליאון!” אלא גם זה המכריז על עצמו: “אני נמושה”. { מתוך הספר “אין לי כח להיות עייפה” }

במפגש האינטימי הבא המשיך לדבר לעומק על כיצד לנהל פוזיציה, כדי לך להגיע אליו.

יום מבורך מתוך ומזהיר – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “ניהול פוזיציה. סקירה יומית 05.12.17 – עבודה לפי יעדים או ניהול בפועל?”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross