נדל”ן: מה שאתם אוהבים נדל”ן ואינדקס דולר (סקירה יומית)

אינדקס דולר

אינדקס דולר

אתמול או שלשום חבר שאל אותי על הדולר הוא למיטב ידעתי לא פעיל בשוק ההון, בעיקר בנדל”ן אך מדי פעם שואל אותי על דעתי על קניית דולרים (הוא אוסף כמו אוסף בולים) אפילו לא פועל דרך עולם fx, לרוב אינני עונה על שאלות כאלה בעיקר עם החבר אינו מבין במסחר או אוחז בשפה שלנו.

בכל זאת בסקירה השבועית אני נוהג להתייחס לאינדקס עצמו, בהתבוננות שהיא ודאי ברמות זמן ארוכות החל למפות שבועיות במקרה של יורד לפרטים לרוב חודשי ומעלה, שם בחנתי כבר בבר החודשי כיצד המחיר התנהג על אזור התמיכה, כרגיל לשוק דרכים לעשות זאת בדרכו והמשיך להיחלש, אך החודש אנחנו כבר מקבלים סמני כניסת כח נגדי מובהקים, כך שבין האפשרות לקנות דולרים או למכור, כנראה לא הייתי מוכר.

טבע

העיסוק של רבים במניית טבע או העיסוק שלי, שלנו בעיקר נובע מאגו, מניית העם, אחרי ירידות גדולות, כל אחד מנסה להוכיח את הכישורים שלו בלזהות את הנפילות, את הסיומות ואת היכולת בתוך הקלחת לקחת כסף, בגלל התנודתיות שהייתה לאחרונה רבים חשים קצת מבולבלים חלק אולי חושש שאולי הפסיד הזדמנות.

לרוב השוק לא נופל ואז בום חוזר לעלות יש תהליכים שהמניה עוברת, לכן בצדק יצאו לעולם המסחר משפטים כגון, לא קונים סכין נופלת וכוס, על מנת להתחיל לקנות טבע עלינו לקבל סימנים מצטברים דבר ראשון שהתהליך המגמתית הסתיים ומתחיל תהליך ביסוס אשר הוא יאפשר חידוש צמיחה במניה, כך שעוד חזון למועד וככל שהתהליך יתפתח תהיינה לנו הזדמנות להצטרף לתהליך.

אנו ודי צפויים לראות המשך ניסיון להמשך ירידות שעל פי תצורתו ואיכותו נוכל לבחור את המהלך הבא במושגים שלנו השאלה שעומדת לפנינו האם מה שראינו הוא “התמיכה הראשונית” או “מכירות הקצה” בתהליך, מבחינת תחשיב יעד ירידות יש סבירות גבוה כי מדובר במכירות קצה.

השוק

השוק אתמול המשיך לעלות צפונה אך בתוך השוק עצמו הורגשה חולשה או התשישות מסוימת בהתנהגות המגזרים השונים, האופוריה מהמשך התערבות שינוי המיסים בארה”ב שטרמפ פועל לקיומה עשוי לתדלק את השוק בדלק בעירה דליק במיוחד, מזכיר לכל מי שמקדים לעשות שורט, עד שזה לא נגמר זה לא נגמר.

דיור

הדיור נכנס לתיקון, איך אנחנו יודעים כי מדובר בתיקון ולא בשינוי מגמה, ראשית המחיר נע על הצד אולי ירידות במחיר פה ושם, אך אין פה קיפאון במחיר המלווה במחזורי מסחר גדלים להפך יש פה קיטון במחזורים – זוהי התנהגות קלאסית של תיקון ולא שינוי במגמה

על מנת שמחירי הדיור גם ירדו יש להמשיך להגדיל את ההיצע, דגש על הגדלת ההיצע! כרגע יש קיפאון במחיר אך גם קיפאון בהתחלות הבנייה ובנוסף יש  ולהניע לעסקאות מכר אגרסיביות, אחרת בגמר התיקון מחירי הדירות יעלו אף מעבר למחירים הנוכחיים.

לצערי מקבלי ההחלטות לא מבינים כי לנהל סקטור יש לו משמעות וכי כל שינוי לוקח זמן רב עד שהוא מוטמן ומחלחל. עצוב לראות את חוסר הטיפול או את הטיפול דרך פרויקט שגוי כמו מחיר למשתכן, עוד ייצא שהסיבה היחידה שאנשים ירוויחו מעצם השתתפות בפרויקט מחיר למשכן הוא המשך עליית המחירים בלי קשר לכלום ריאלי.

אני מגיע מעולם הבניין והנדל”ן רוב הציבור לא מבין שכל השתתפות או הנחה תבלע ע”י היזמים, משתתפי הפרויקט מקבלים את המינימום שבמינימום במפרט בכדי שזה יתכנס למחיר למשכן ועדין יאפשר ליזם את הרווח שאותו הוא תחשב ותוכנן.

סיכום

כפי שאתם רואים כל המוצרים שפועל עליהם היצע וביקוש מתנהגים באותה צורה וכך הכסף החכם והנפש בכל תחום מכיל את אותם תכונות ומאפיינים.

נסיים בדברים של חברי אלברט “יצירתיות היא לראות את מה שכל אחד ראה, ולחשוב את מה שאף אחד אחר לא חשב.” נמשיך להיות כאלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross