מלחמת הגושים – סקירה יומית 15.08.17

מלחמת הגושים

מלחמת הגושים

לאחרונה אנו עדים למלחמת גושים בשוק, הפונדמנטליים ייקחו את המלחמה לעולם החדשות של ארה”ב מול צפון קוריאה, אנחנו בעולם של ניתוח שיפוטי והתנהגויות המחיר רואים את מלחמת הגושים של המחירים.

אני אסביר השוק נע בצורה מחזורית בין ארבע מצבים של איסוף / פיזור  / ושני סוגי מגמה, כאשר ברוב הזמן הוא נמצא במצב של איסוף או פיזור.

התנועה המגמתית היא אך ורק לכיוון של אזור פיזור/איסוף קיים או חדש והתופעות שאני מזכיר מתקיימות כמו פרקטל בתוך הזמנים השונים – בעת הזאת המחיר נע באין אזור מרעה אחד וחזרה לאזור מראה קודם ובתגובה מיידית שמלמדת ודאי משהו לאזור האחרון (התבוננות בגרף המצורף ודאי תפשט את ההסבר).

בוא נדבר בפשטות יותר השוק רבץ באזור הגוש העליון המסומן בצהוב (אזור קניות היתר) ירד למטה לבחון או לקחת אויר לאזור התחתון מי שלא נמצא הצטרפות של מוכרים, משך פנימה קונים אשר החזירו את המחיר לתוך אזור הגוש העליון.

ההבנה של התהליכים הפנימיים המתקיימים כאן יעזרו לכם לקבוע את העסקה הבאה, כמו בחוץ כפי שפתחנו שני משוגעים צועקים למי שיש יותר גדול גם כאן בשוק כל צעד עושה קולות של משיכה לצד שלו – אך לעת הזאת נטייה השוק צפונה עדין קיימת.

יותר בפשטות המגמה במפה החודשית עדין עולה, במפה זו השוק נמצא בקניות יתר, לקיחת אויר הוא תהליך טבעי, הבא לידי ביטוי במפות הזמן הקטנות יותר, אופי התיקון יגדיר לנו את ההזדמנות הבאה, כעת יש להיצמד לתנועת השוק החזקה יותר וכרגע אין ביטוי לכזאת לא כלפי מעלה ולא כלפי מטה.

ברבות הימים אחד הצדדים יחזור להיות דומיננטי ונוכל להצטרף לתנועה בהתאם, כרגע טרם הגענו ליעד וטרם נתקבלו סימני סיומת למגמה השבועית אפילו כך שמוקדם לפתוח בחגיגת שורטים.

אני מזכיר לכם שהגדרת המיומנות שלנו היא היכולת לזהות ולהמתין לדבר הנכון, את הפרטים של הדבר הנכון ראינו לאחרונה דרך ממדי הדאו שהאחד היה במצב קיצון של קניות יתר דבר שיצר את התיקון שראינו מצד אחד מצד שני מדד התחבורה נע דרומה יחד עמו.

כעת התבסס מדד התחבורה ויצר מצב שורי, נותר לראות האם מדד התחבורה יחזור והתיישר אליו ויאפשר לנו את הזדמנויות הקניה הבאות.

תבנית NR שהזכרנו בטבע יצא לדרך אתמול, ללא מומנטום רב, אך זה מה שמיוחד בתבנית הזאת מצד אחד סיכון יחסית נמוך מול פוטנציאל החזר של הרבה יחידות סיכון אל מול הצד השני של מסחר ב-CT כנגד המגמה, לצערי אתמול לא הייתי אז לא נתאפשר לי לעלות סקירה שבועית ואף לסחור – אבל כאמור השוק הוא אין סופי.

ישנם שתי גישות התנהלות לתבנית האחת סגירה שלילית כמו אתמול וכמו שפתחנו את העסקה נזכור אותו כי אנו מצפים לתנועה ותגובה מיידית, לבין גישה שניה שאומרת ממילא גדול הסיכון הוא הקטן ביותר ניתן להסתברות לעבוד ונצא רק בסטופ כך שננצל את התוצאה המצטברת של התבנית – מכיוון שלא סחרתי אתמול לא אדבר עם אפשרות מועדפות אבל כן הציג לכן שתהיה לכם בחירה התנהלותית.

מה עושים בעת הזאת, חוזרים לאמירה הידועה בכלל בחיים “אני לא יכול לשנות את הכיוון של הרוח, אבל אני יכול להתאים את המפרשים שלי כך שאני תמיד אגיע ליעד.” ג’ימי דין

נחכה להתחדשות כיוון הרוח ונצטרף בהתאם – יום מזהיר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “מלחמת הגושים – סקירה יומית 15.08.17”

  1. סקירה מאד מאירת עיניין.
    לפני יומיים כשכתבת על NR בטבע היה בדיוק NR4 ב ES ו ב ZB. אמנם כמו שכתבת זה טכני בלבד אבל יכול היה להיות עיסקה עם יחס R:R גבוה.

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross