מונדיאל וכדורגל. תמונ מצב יומית [13.06.18]

מונידאל בפתח

מונדיאל בפתח

כל-כך הרבה אפשר לכתוב על כדורגל מהמון היבטים, למען האמת אני לא רואה בשוטף משחקים, אלא אם מתקיים משחק מיוחד אז מנצל את המשחק כסיבה למפגש שעיקרו החגיגה מסביב.

עולם הספורט הוא מורה דרך עיקרי להתפתחות שלנו כסוחרים, יש שם הרבה מן המשותף בעיקר הנושא של הצלחה והשארות בצמרת לאורך זמן.

המשותף בין עולם המסחר לספורט בין היתר, שהתוצאה אינה רק עניין שכלי אלה גם (או יש שיאמרו בעיקר) מנטלי, מכאן שביוגרפיות וסיפורים ומחשבות של ספורטאים מצליחים מאוד מעניינים ומסקרנים אותנו.

צ׳אבי מספר בגילוי דעת ״כשאתה ילד ומגיע לברצלונה, הדבר הראשון שמלמדים אותך: לחשוב, לחשוב ולחשוב. ומהר. מגיל עשרים מלמדים אותנו שזה בושה לאבד את הכדור״

או דוגמא נוספת. שים לב למשפט העומק הבא שממחיש שלא כל הפסד הוא הפסד, כפי שאמר שחקן והמאמן הגרמני אוטו רהאגל (מאמן שהצטיין בכך שהביא קבוצה לצמרת שנקודת הפתיחה אפילו הייתה ליגה תחתונה).

הוא התאפיין בעומק מחשבה והבנה אסטרטגית עמוקה, אני מאוד מאוד אוהב את האמירה שלו באחת הרעיונות לתקשורת ״לפעמים אתה מפסיד – לפעמים הקבוצה היריבה מנצחת״

הוא מבדיל בין הפסד להפסד, ולא בין הפסד לנצחון. הוא מבדיל בין הפסד שנובע מאתנו, לבין הפסד שאינו מאיתנו (עת שפעלנו והתנהגנו נכון) הוא קורא לזה ״לפעמים הקבוצה היריבה מנצחת״ (שוב בהדגש הבידול הוא לא בין הפסד לניצחון אלא בין הפסד להפסד).

לא צריך להרחיב הרבה כמה זה נכון לתוך עולם המסחר שלנו כסוחרים מקצועיים ועד כמה ההבנה שלנו את הדבר תשמר זאת כך.

אהה… מצב השוק

לא אוהב את הימים הללו, זה כמו שקט לפני משהו… הימים הללו של הברים עם ה-Spread המשתרע על פני שטח קטן מאוד יחד עם מחזורים נמוכים. נכון בפתח הודעות חשובות שכולם מצטלבים סביב נושא אחד והוא אינפלציה והריבית.

הקרבה מצד אחד לקו התנגדות שכולם מביטים ובו ורצף התנועה הנוכחי ״כדוחה״ ביקוש (תוסיפו על כך ביטויי חולשה שלא בהכרח נובעת מחולשה), אלה נובעת מהססנות של הסוחרים לקבל החלטה לפני פרסום הנתונים המוזכרים מעלה – עלולים להיות מתעתעים.

פרסום תוצאות מעל הצפי או מתחת הוא שיניע את וקטור התנועה מטה ואז ״נקשור״ זאת לחולשה (אם כי לא בהכרח יש קשר) לבין עוצמה שלא תספור את קו ההתנגדות.

שעה לפני פתיחת המסחר יפורסם מדד המחירים לצרכן ובערב החלטה בנושא הריבית לאחר דיון הנגידים בנושא – כאמור נעקוב לראות כיצד הכסף מתרגם את התוצאות.

סוחרי המתמחים במסחר תוך יומי ודאי יוכלו לנצל את הידע להבין כיצד הכסף מתרגם את היום, לדעתי בעיקר בגלל זמני הפרסום, יהיה מעניין בעיקר השליש האחרון של היום.

בקיצור כל שרציתי לשאול מי לדעתכם ינצח במונדיאל?

יום מזהיר מבורך ושמור
זהר ליבוביץ

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross