מה קובע ציור או תמונה. סקירה יומית [30.05.18]

האם השוק דובי או שורי?

משהו שלילי בשוק או הדרך שלנו לקרוא נתונים

לפעמים יש ימים של ירידה במחיר כמו אתמול ודאי שזה יום שלילי, אבל השאלה שעולה, היא לא אם אתמול היה יום שלילי או חיובי, אלה כיצד נכון לתרגם ולהבין את הדברים לנוכח מכלול הדברים שאנחנו יודעים – לא כול יום שלילי הוא יום שלילי ולא כל יום חיובי הוא בהכרח חיובי, יש ללמוד לחבר את כלל החלקים לשלם, שם נמצאת האמת בכלולתה.

הבחירה בפרט או אירוע מקומי בכדי ללמוד על הכלל היא לרוב טעות, מצד שני האם פרט כפרט יכול להתרחב לאירוע כולל התשובה היא ודאי חיובית.

זה מזכיר לי שיחה שהייתה לי על הדברים שאנחנו מאמנים או לא מאמינים להם. קראתי משהו יפה “אף אחד לא בוטח בציור אבל כולם מאמינים לתמונה” [א. אדם] – מזכיר לך תמיד לחבר את המכלול של הדברים.

תמונת מצב ומה ניתן ללמוד ממנה

ציירנו בסקירות היומיות האחרונות את התבנית הדו כיוונית העולה בשוק, מצד אחד תבנית הדגל השורי, מצב שני תבנית התקרה הכפולה הדובית. שבירה וסגירה מתחת לקו הבחינה ודאי מעידים על כיוון השוק הדובי אתמול.

אסבר על תפיסת השוק ועל החוזק או החולשה של מי מהמגזרים הסברתי בסקירה השבועית, רצפוי לצפות בה שוב.

אבל נשאלתי אתמול בלילה לגבי התפיסה הכוללת שלי [שהיא עדין שורית], התשובה שלי הייתה ודאי שאני עדין שורי, עד אשר לא קבל סימן סיומת או שינוי לא אשנה את התפיסה הכוללת שלי. האם אני ער ורואה את התנועה היורדת וקבלתי תשובה לאן השוק הכריע במאבק המקומי שנוצר במפת הזמן היומית של הימים האחרונים ו, אגב מיקום הסגירה רק מחזק את הסיכוי לתנועה צדית מתמשכת. נכון כל עוד התנועה היורדת יורדת לא אקנה, אבל מכאן ועד למכור את השוק יש מרחק.

המאזן הכולל הוא עדין שורי והגדרת המצב שלי היא תיקון בזמן או תיקון במחיר בכדי להמשיך ליעד הבא… לכל מי ששוב שואל שוב, עד מתי אחוז בדעה הזאת, התושבה שהיא שם משפחתנו “כל עוד…” כל עוד לא אקבל סימן אחר של סיומת או שינוי.

שבט הקופים עומד להרחיב את שורתיו, הכשרת ניתוח שיפוטי, שנפתחת פעם בשנה בפתח… [פרטים בקרוב]

יום מבורך, שמור ומתוק
זהר ל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “מה קובע ציור או תמונה. סקירה יומית [30.05.18]”

  1. בס”ד
    בוקר טוב זהר.
    סקירה מאוד מיוחדת עבורי.
    אני קורא סקירות כבר 25 שנים .
    הסקירות של זהר מיוחדת מתומצת ומאוד מעניינת.

    יום טוב ומבורך.

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross