מה צריך לעשות אומן בכדי שהיצירה שלו תצליח? סקירה יומית 30.01.19

מצב השוק לאחר ניעור המוכרים

מה צריך לעשות אומן בכדי שהיצירה שלו תצליח?

למה בחרתי באומנות ובמיומנות כביטוי להגדרה שלי ליכולת המסחר הנדרשות מכל סוחר, זה דיון ארוך ועמוק, אך זאת דעתי על העניין, סוחר הוא משהו בעל שתי היכולות המוזכרות.

ככל שאנחנו מדברים על אומנות אני נזכר בדבריו של חברי אנדרי שהגדיר מהי אומנות ואף נתן הסבר ופתרון למה צריך לעשות האומן בכדי שהיצירה שלו תצליח, הוא הסביר כי “אומנות טובה היא שיתוף פעולה בין אלוקים ולאומן וככל שהאומן יתערב פחות כך ייטב ליצירה”.

אז החלטתי לא להתערב!

נתחיל עת בה לא נכון לפעול, אחד הטעויות הבסיסיות של סוחרים מתחילים, היא המחשבה או התחושה שאני חייב לפעול תמיד וכל שעלי לעשות הוא לפתור את החידה מה לעשות כעת?

סוחרים אלה ודאי שואלים את השאלה הנכונה, אך הם שוכחים כי לפעמים התשובה יכולה להיות גם ישיבה על הידיים, לא תמיד נדרשת מאתנו פועלה להיפך לפעמים נכון לא לפעול כלל וכלל.

לפני כשבועיים הצגתי לכם מספר תסריטים שאפשריים בעת הירידות החדות והפאניקה שאחזה בסוחרים בשוק, אחת מהן הייתה התיקון הגדול שנתקבל לאחרונה.

התיקון הגדול הזה מחץ את כל המוכרים וניער אותם החוצה, רבים מסוחרי השורט התייאש לחלוטין אחת הסיבות לכך היא בעיקר כי זאת לא הפעם הראשונה שבחודשים או השנים האחרונות הם מנסים לתזמן את סוף המגמה ובכל פעם המציאות טופחת על פניהם כשהשוק ממשיך צפונה.

על כן הגדרנו את המצב הנוכחי כמצב שורי שהתוצאה שלא לרוב היא לא רק חזרה למרכז הטווח, אלה לרוב פריצת גבוה חדש של כל הזמנים (אני ודאי מדבר על הסנופי).

עם זאת התנועה השבועית הרציפה יחד עם המנוחה הנוכחית בהחלט יכולה לגרום למספר שורטיסטים לנסות שוב ולהיכנס בנקודה זו, אם כך ודאי עולה השאלה מדוע לא להצטרף אליהם?

התשובה שלי היא פשוטה ראשית אפשר בעסקאות קצרות, אך הסבירות לעוצמה במגמה היורדת המתחדשת נמוכה בעת הזאת, כך גם סיכויי העסקה להצליח (והרי אנו עוסקים בפעילות בעולם של סיכויים).

להיפך ככל שהמגמה/תנועה היורדת תהיה בחולשה זאת תהיה הגדרת הזדמנות נוספים בעבור השוורים שבשוק.

סיכומו של דבר אנו מצויים בחזרה באזור מרכז הטווח ממנה החלה תנועת הניעור מטה, אזור אקראי מאוד וקשה מאוד, המניות הנדרשות לשם צליחת העת הזאת צריכות להיות מאוד מאוד “טעונות” באנרגיה כיוונית על מנת שהעסקה תצלח.

אנשי הכלכלה ודאי יסיתו את תשומת הלב בימים אלה להחלטת הריבית שבפתח ולשיחות מול הסינים, גם אם החלטת לתת משקל לדברים הרי הם מחזקים את אי הודאות ביום הזה, אפקט נוסף שיהיה ליום הנוכחי הוא חלק פרסומי התוצאות של החברות המוכרות בעיקר אצל ציבור הסוחרים החובבני .

ובכל מקרה אני ממש נרגש מהזדמניות החדשות שמתבשלות מתחת לפני הקרקע מהתכנים החדשים שאתם עומדים לחוות עמי בחודשים הקרובים, השוק לרוב מחייך ומרגש אותי מהשפע ההזדמניות שהוא מאפשר.

יום מבורך זהר
אומנות ומיומנות המסחר בשוק ההון


קישור לגרף והניתוחים ההסטורים [קישור]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross