מה עניתי על שתי שאלות חשובות ששאל הציבור – סקירה יומית 12.09.16 סוף יום

שאלו את עצמכם בכנות כיצד הייתם פועלים בנקודות המציינות
שאלו את עצמכם בכנות כיצד הייתם פועלים בנקודות המציינות

אתמול נשאלתי בעיקר שתי שאלות, כידוע אצלנו במשפחת זהרטרייד אין שאלה שלא שואלים או דיון שלא מעלים.

השאלה הראשונה הייתה “האם צפית את הירידה ואת עוצמתה?”

השאלה השנייה הייתה “האם לקנות את הירידה האלימה?”

אז התחיל בכך שאספר לכם את ההתנהגות האופיינית של הציבור בעת כמו היום שלאחר יום שישי (פריצה אלימה למעלה או למטה).

בימים שלאחר ירידות עליות קצוניות הציבור בגדול נחלק לשניים (האמת לשלוש) כחצי ממנו צועק “זאב זאב” הזדמנות לקנות, כחצי ממנו צועק התיקון הגדול/קטן התחיל זה מתבקש (מסיבה כזו או אחרת כמו תראו כמה עלה…)

המשותף לשתי הקבוצות כי תמיד אחת מהן צועק בקול גדול “אמרנו לכם”, הבעיה הגדולה שאף אחד לא יודע איזה משתי הקבוצות תצהל ותאמר את המשפט “אמרנו לכם”

כל שאנו ידענו שאגירת האנרגיה  בדשדוש המתמשך תביא לתנועה אלימה בסופו של דבר באחד הכיוונים, לא ראיתי סימני שלילה של שליטה מוכרים בשוק, מכאן שלאורך זמן ההנחה השלי הייתה שהשוק יעשה Break to Rally,  אבל מתי ואם בהכרח לא ידעתי ולא אדע גם בעתיד.

בדיעבד אוכל אולי להצביע על סימני חולשה כאלה או אחרים אבל לומר בכנות בזמן אמת לא נתתי להם את המשקל הראוי אלה ראיתי יותר תמונה כוללת שורית.

את הקבוצה השלישית. (שאנו משתייכים אליה קבוצה קטנה שלא קונה/מוכרת את ההזדמנות הזו) קבוצה שרואה בתוצאה הנוכחית את חוכמת בדיעבד (כך לדוגמא סימנתי עוד מספר מקומות לדוגמא שעלולות היות ליצור את ההפך מהתוצאה של אתמול ואכן לרוב סגירה קרוב לא נמוך אינה סוף הסיפור).

אז אתם ודאי שואלים אז כיצד אתה עובד טקטית, במקרים כאלה ואחרים. אני תמיד (בשאיפה תמיד 🙂 ) מניח הנחה ורק כאשר השוק מוכיח/מאשר את ההנחה שלי אני פועל (כך נהגו לעשות רוב הסוחרים וגם ה-CM פועל כך, זהו הנסיון שלי ללקחת אחר הכסף החכם).

הסקירה השבועית שלנו מדברת שאין בכוונתו בשלב זה לקנות או למכור את השוק, ההחלטה האם להצטרף לעמדה כזאת או אחרת תהיה בהתאם לצורה שבה השוק ירד וייעצר היא סיכום הדברים.

כרגע עדין יש טיעונים לכאן ולכאן, מצד אחד יש את השבירה לשם התאוששות שאני מדבר עליה כאפשרות לבניית גבוהים חדשים בשוק ומצד שני השבירה הזאת בהחלט יכולה להתניע מגמה יורדת במפות היומיות, אנחנו פועלים לפי עקרון ההצטרפות גם אם זה מאוחר מעדיפים הצטרפות מאוחרת ונכונה מאשר מוקדמת ושגוייה.

העלייה של אתמול מרשימה בהחלט אך לבדה אינה מספיקה בשביל לספק לי את התשובה, הדבר היחידי שאנו רואים זה שינוי התנהגות והתעוררות בשווקים.

מזכיר לכולם שישנם שלוש פוזיציות בשוק אחת מהן היא לא לעשות כשיש ספק. מי שאין לו ספק שיעשה כבר בעת שאין לו (50% מהאוכלוסייה כאמור ייעשה ויצעק את צעקת הצהלה עליה דברנו).

אני חוזר הרבה פעמים על עצמי ומצוטט את אבותיי הרוחניים בתחום ג’סי וריצארד, אך זה בכדי להמחיש לכם עד כמה הם אוחזים בחוכמה המסחר. “סבלנות וידע”  אומר ג’סי הביא אותו לתוצאות הגדולות ,מבחינתי גם לסדר האמירה יש משמעות, אני המשיך לגלות סבלנות ולחכות לעוד סימנים מצטברים בטרם החליט.

אנו בטעות מנסים לחסוך את הזמן ומאבדים סבלנות. כבר בשיעורים הראשונים בחיי האישיים ובחיי המסחר שלי למדתי מפו (הדב), כך הוא הסביר לי בשעתו “אתה לא יכול לחסוך זמן. אתה יכול רק לבזבז אותו. אתה יכול לבזבז אותו בחוכמה או בטיפשות. אין לנו למעשה זמן בכלל, כיוון שאנחנו עסוקים מדי בבזבוזו במטרה לחסוך אותו, ותוך ניסיון לחסוך כל רגע נתון, הוא מבוזבז.”

השבוע בסופו עוד צפויים הודעות חשובות להניע את השוק לכאן ולכאן, בעת של רעשים עדיף להתנהל על-פי מפה שבועית.

יום מזהיר מבורך – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross