מה עוד בחדשות? סקירה יומית 21.02.18

מה חדש בחדשות
מי צריך לומר שלום למי זה שעולה או זה שיורד?

התנהגות המחיר

התנהגות המחיר והבנתו היא מן החשובים במיומנויות הנדרשת ע”מ שנשכיל לקבל החלטות נכונות בבואנו לחפש את העסקה הבאה. אנסה בקצרה להדגים כיצד השוק מצליח להטעות את רוב האנשים שאוחזים בתפיסה בינארית כזאת או אחרת על השוק.

הקבוצה הראשונה היא הקבוצה שצעקה “החל התיקון הגדול” יחד עם הירידות התנודתיות האחרונות – ודאי שהשוק בתגובה לירידות ענה להם “רגע יש לי דרך וקצב משלי לעשות דברים”, אך הוא גרם לקבוצה אחרת להרים ראש וזאת הקבוצה שכעת צועקת “זאב זאב” השוק עוד זול, יש מכפילים טובים, כל הסימנים הכלכליים והפונדמנטליים תמוכים – השוק בחוכמתו עלול להראות גם לקבוצה זו כי היא טועה.

ההבנה כי מטרת השוק היא בלבול המשתתפים וכי לשוק תמיד דרך משלו להגיע מנקודה לנקודה, היא קריטית בהבנה המסחרית, כי צריכה לגרום לנו להחליף טקטיקה. מטקטיקה שמכתיבה לשוק נתיבים, לטקטיקה שעוקבת אחר נתיבים ומפעילה אותנו בהתאם.

התגובה של השוק לירידות החדות, היא תגובה “מתבקשת” בהבנת המחיר אך החולשה אליה הגיע המחיר לאמצע הטווח בין הגובה של כל הזמנים לנקודת היפוך של הירידות, מעידה לרוב על כניסה לתנועה צידית, כפי שרמז הבר השבועי הקודם. תנודתיות יורדת, מחזורים נמוכים, קו ממוצע שטוח והמחיר עליו ודאי מעידים כי השוק נמצא במקום אקראי ביותר.

ההבנה הזאת צריכה להרחיק את הסוחר מנפילה במלכודת האקראיות, עד אשר השוק יבצע התעוררת וכניסה למצב התנהלותי שאנו יודעים לנתר, דהיינו שבו נראה את הדומיננטיות של אחד הכוחות אל מול הכוח השני – כך שנוכל לבצע שוב הצטרפות.

אם נסכם את הדברים בהפשטה, המחיר במפה החודשית שואף לחזור לאזור התעלה באחת משני דרכים, תיקון בזמן או תיקון מחיר. את ההבנה הזאת ניתן לנצל בדרכים טקטיות רבות. כיצד זה מתחבר לפתיח? זה מתחבר דרך כך שאנחנו לרוב יודעים לזהות את ה-A to B של השוק, אך לא את דרכו להגיע לשם, הרוב נופלים בדרך ולא בהכרח בהבנת היעדים.

מה עוד חדש בחדשות בחודש אדר? 🙂

ערוץ חדשות חדש בטמבלויזיה (ערוץ 443 בשלט), עוד קראתי מדבריו של רוברט ק “במחקר נמצא כי חמישית מהאנשים הם נגד כל דבר כל הזמן”, מה לא משתנה בחדשות יש קבוצה שהולכת ומרווחיה וקבוצה שהולכת ומפסידה, או כפי שאנו אומרים זאת  ביתר דיוק באופן הבא “יש שני עובדות שאני רוצה לשים לפניכם: הראשונה רוב הסוחרים מפסידים כסף, רוב הסוחרים לא למדו בזהרטרייד” – אתם מוזמנים

יום מבורך מתוק ומזהיר ומרובה בשמחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross