מה ההבדל בין ח”כ לבין חבר דירקטורין. סקירה יומית 08.02.18 ועוד דבר שאתם ודאי יודעים “לא קונים סכין נופלת”

התנהגות המחיר ביחס לתעלות המחיר של הזמנים השונים

מה ההבדל בין להיות חבר דירקטוריון לבין ח”כ בועדה?

התשובה היא פשוטה ומורכבת משני חלקים: הראשון הוא מהשכורות השני קצב התכנסות. למרות שאני שומר כתבות טובות לתכניות אקטואליה השבועית שלי “עושים דווקא לוייקוף”. הבוקר זה ממש לא נתן לי מנוח, סירחון שעובר דרך הדפים והמסכים כך שהייתי חייב כבר הבוקר לכתוב על זה משהו.

מה שנקרא לא נגעתי:

כך מתמסמסת ועדת החקירה של הלווים הגדולים במשק – שנה חלפה מאז שח”כ נחמיאס-ורבין חייבה את מערכת הפוליטית לחקור את הסדרי החוב, ובראשם פשיטת הרגל של אליעזר פישמן – אך הוועדה לא התכנסה אפילו פעם אחת.

מצד שני אני קורא כתבה על זה שישראל זה אמריקה, אתם שואלים למה ישראל זה אמריקה בגלל שאנחנו מדינה סוציאלית כמו שצריך?! אולי בגלל  שדואגים כאן לעסקים הקטנים הבינונים, לא!, הנה התשובה למה ישראל זה אמריקה.

לקוחים הלוואה בשוק האפור? אמרו תודה שאתם בישראל ולא בארה”ב – שוק ההלוואות קצרות המועד – המוכר בישראל כ”ניכיון צ’קים” – םרוץ לניצול נורא של החלשים ביותר בעוד ארה”ב מתנערת מאחריות, בישראל רשות שוק ההון קובעת תקרות לריבית המרבית המותרת לגבייה, ומאפשרת לחברות להרוויח מההלוואות בלי לפגוע אנושות בלווים.

טוב אחרי אקטואליה מנקודת מבט של סוחר, נחזור לשוק עצמו, הוא הכי נקי ואיכותי יחסית לכל מה שאני מכיר בעולם הזה.

בוא נדבר על… השוק

אחזור קצת על הדברים, לחזרה יש חשיבות, כי אולי לא תמיד הדברים שאני כותב מקבלים את הדגש, חזרה היא אמצעי הדגשה יעיל.

הורדת מחשבות למילים היא לא פשוטה ועוד בלי שגאים :). אז בתשובה לשאלה מדוע השוק יורד? (שאלה שאלתה בסוף ובתחילת שבוע?), תשובתי הייתה “השוק במצב של קניות יתר בכל מפות הזמן וטבעי שמשם יחזור לתעלה שנוצרה בעזרת קו המגמה בעל ההתנגדות הקטנה ביותר”.

אכן ראינו את המחיר חוזר לתוך התעלה היומית וחותך משם דרומה כמו בתוך חמאה לתוך התעלה השבועית. למחרת תיקן כשליש מהירידה הכוללת (אתמול עוד ניסה לעלות עד כחצי מהדרך). למקום הזה ולצורה הזאת אנחנו קוראים סכין נופלת ושיעורים שלמים סביב הנושא בדגש על “לא קונים סיכון נופלת”.

חשוב בפתח הדברים להדגיש לומר ולהבין שהדברים לא נגמרים עד שאין סימן סיום, (לרוב נקבל סימן סיום), הוסיף ואומר שגם זיהוי מאוחר של סימן הסיום הוא חשוב כנקודת יחוס ויש להמתין ולא לפעול לפניה, הניסיון להיות ראשון בשוק ההון הוא לרועץ, הכלל אצלנו בזהרטרייד “אתה לא רוצה להיות ראשון אתה רק רוצה להיות צודק”

סכמתי את המצב כך “המחיר אומנם חזר פנימה מאזור קניות היתר של המפה היומית והמפה השבועית לאזור הנורמל, אך הוא עדין נמצא מעל אזור קניות היתר של המפה החודשית. האפשרות שהוא יחזור לשם באחת משני דרכים היא העיקר שעלינו לקחת בחשבון”.

האפשרויות השונות לתיקון:

הדרך הראשונה היא דרך תיקון בזמן ואז הזמן ייקח את המחיר לתוך התעלה. אפשרות נוספת ע”י המשך תיקון במחיר אז הירידות עוד לפנינו.  (אפשרות שלישית היא שילוב בין שניהם).

הקפיצה הרגעית המכונה “סכין נופלת” או תופעת “קפיצת החתול המת” היא “סם הרדמה” אוכל לכל מי שלא יצא מעמדות מפסידות תוך כדי שהתקווה או הכאב מנהלים אותו וההרפיה הרגעית של יום מתקן היא “סם ההרדמה”.

נסיים בהצלחות מאתמול, למי עוקב ופעיל אתנו. ודאי מחייך ויכול לראות איך מניה SNAP (שזיהו ופעלו עליה הבוגרים מתוך שיטת הניתוח השיפוטי שלנו כפי שעולה מתוך הסקירה אתמול) , צלחה ונסקה לשחקים והם הרוויחו עליה תוך יום כ- 50%. אז תודה לברק ספיר, דרור פריז וכל הכבוד לאופיר ויהל שגם ביצעו.

התרומה של העסקה הזאת הוא הרבה הרבה מעבר לכסף בעיקר להבנה והפנמה של  היתכנות הדברים באינטגרציה של השיטות שיצרנו לכדי ניתוח שיפוטי עמוק  בה אנו מתנהלים ביום ביום במסחר שלנו.

יום חמישי בפתח, מזג אויר מושלם הכל מרגש מאוד

יום מבורך ומתוק לכם – זהר

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross