מדוע פסק הצחוק? [סקירה יומית 27.06.17]

חידה מדוע פסק הצחוק?

מדוע פסק הצחוק?

הבוקר אני רוצה להסביר לעומק מדוע זה בסדר גמור להיות היחידי שחושב משהו והוסיף עוד ספוילר ונבין גם למה זה בסדר גמור לא להיות הראשון שפועל בעולם המסחר.

נתחיל בהסבר שישנה קבוצה גדולה של חידות אינדוקטיביות שהחל חידונאי בשם יוברט פיליפס שהתחילה בחידה מדוע פסק הצחוק – חידה שמבוססת על עקרון הכללה באינדוקציה ועליה יש וארציות שונות שדרכם אנחנו מבינים מדוע אנשים מתנהגים בצורות שונות או כיצד אנשים לומדים על דברים מתוך התבוננות על משהו.

בוא נעבור לחידה וממנה נוכל להבין לעומק למה הכוונה שלי. שלושה לוגיקנים נמנמו בשדה. בעת שישנו הגיע ליצן (קוראים לו זהר אני נודע בדיעבד) וצבע את פניהם בצבע ירוק והעיר אותם. כל אחד מהלוגיקנים שלא יכול לראות את פני עצמו, פרץ בצחוק למראה הפנים הירוקים של חבריו, אך כעבור רגעים אחדים פסק הצחוק. מדוע פסק הצחוק?

אחד המשתתפים מביט על חבריו ורואה אותם צוחקים הוא חושב שפניו נקיות ומבין שאם אחרים חושבים כמהו ומכיוון שהם ממשיכים לצחוק לא בהכרח בגלל שפניו צבועות הם מסיק שפניו צבועות וכך משיקולי סימטרי תושג תוצאה שכולם מפסיקים לצחוק.

הרעיון בפתרון החידה היא שכולם חושבים על-פי אותו השיג, כך שכל אחד יכול לנתח את מחשבת חברו והחשיבה היא מקביל (נסו לקחת את זה רגע לעולם המסחר ותבינו איזה משמעות עומק יש לכך).

אני רואה הרבה פעמים אנשים מסביבי  צוחקים, אך אינני ממהר להסיק מסקנות, לא בהכרח היסק של כולם הוא ההיסק שלי ואני נאמן להבנה שלי את המערכת.

נקודה נוספת שאני רוצה לחדד מתוך הגרף והמפה השונה שימו לב שבכל מפה יוצא שבסה”כ דמות מסיימת מחייכת או שמחה תמהה, התבוננות מהצד על דמות והתגובה שלה מבלי שאני יודע על סמך איזה היסק הדמות פועלות עלולה לגרום לי לטעות בהיסק שלי.

נקודה נוספת שאפשר לדבר עליה הכי קל להבין את השוק כשולם צוחקים או שכולם מפסיקים לצחוק.

אני מזכיר לכם שעקרון הנלמד אצלנו מחלק את הכסף לשני קבוצות כסף חכם וכסף טיפש או בשפת וייקוף האיש המורכב (החכם) ואני חוזר על המסקנה שלי לאור הניסיון שלי בעולם המסחר שמדברת על כך שכסף חכם פועל לא מתוקף חוכמתו כי אם מתוך טיפשותנו אבל על כך לעומק אסביר באחת הסקירות הבאות

אני מצרף לכם עוד קישור לסרט שיסביר “מדוע אנו נוטים לעשות הטיית אופטימיות בדברים רבים בחיינו”

סיכום

שימו לב איך מפות השוק השונות מוציאות מסקנות שונות בהתבוננות – תסתכלו רחוק ועל תורידו את העיניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “מדוע פסק הצחוק? [סקירה יומית 27.06.17]”

  1. מאוד נהנה לקרוא ולהעשיר את הידע הכללי שלי מתוך הסקירות שלך ואת ההבנה בעולם המסחר, תודה!

    ממה שאני מבין, הסביבה שלנו, של הסוחרים זה הכסף הטיפש וככל הנראה הרוב נופלים להטעיות של הכסף החכם ובגלל זה חשוב שנהיה בטוחים בדעה שלנו ובצורת המחשבה שלנו, למרות שזה נגד העדר ?

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross