מדד FANG. תמונת מצב יומית [07.06.18]

מצב השוק לעומת מדד ה-FANG

מדד ה-FANG

לאורך השנים מתפתח תמיד ויכוח בין אסכולות הניתוח השונות הרוב מכיר שניים (ניתוח פונדמנטלי וניתוח טכני), למרות שאנו פועלים לפי אסכולה שלישית והיא ניתוח שיפוטי, (הניתוח הטכני הוא חלק ממנו אך לא להיפך).

אם אתה שואל מה הכוונה שניתוח טכני הוא חלק ממנו אבל ניתוח שיפוטי הוא לא חלק מהטכני, אני אסביר לך, זה מזכיר לי את הדוגמא (ששמעתי או מפרופ’ ליבוביץ או ד”ר חיים שפירא) שהסביר שפרה יכולה להפוך להמבורגר, המבורגר לא יכול להפוך להיות פרה 🙂 .

אני מזמן בחיים לא חושב במושגים של או זה או זה, אלה בחרתי לאמץ לתוכי דווקא השער הלוגי גם.

הגישה הפונדמנטלית הבסיסית מדברת על סוג של אנומליה,  סוג של פער בין ערך אמתי למחיר נוכחי, היא מתייחסת לאחד כמגנט לשני כברזל המושכים האחד את השני. עוצמת המגנט גדולה יותר ככל שמדובר בחברה אמתית עם תכונות טובות (טובות מצריכות הגדרה כמובן).

הבעיה הגדולה בגישה או הסוד הגדול שכולם רבים עליו מהי הדרך הנכונה? לחשב את אותו ערך אמתי. בעיה שניה של השיטה היא שיש זמנים שאין משיכה בין המגנט לבין הברזל וצריך לדעת לזהות תקופות אלו (העולם השיפוטי ידוע לזהות את הזמנים הללו הזמן הזה מכונה בחוץ העת הלא רציונלית).

לא מזמן רבים תמחרו את השוק מצד המכפילים כיקר מאוד “וחייב” להתחיל תיקון. לבין הגישה המחודשת כיום כי בעצם המכפילים הם “בסדר” או נקרא לזה לא יקרים.

יש המסבירים את השינוי בגלל שינוי מדיניות המיסים של טרמפ דרך הורדת מס חברות בצורה אגרסיבית, שלא השפיע על המדד מתחילת השנה אבל השפיע על מכפילי השוק והחברות (כפי הסביר זאת יפה יהודה ברוך).

כך מתפתח לו דיון מחדש בין חברות ערך לבין חברות בעלי מאפיינים מסוימים שיצרו מדד חדש שהרוב לא מכירים, מדד המכונה FANG. המדד הוא פשוט מאוד הוא מורכב מהסמן הימני של החברות מן הסוג המוזכר כלא שייך לחברות הערך בגלל שלא עמדו בתנאי של המושג שהזכרתי קודם חברות טובות Facebook Amazon Netflix Google.

הדיון הוא מה קרה למי שהתייחס או להתייחס למדד או מצבו של מי שהכניס את המניות לתיק השקעות. לעומת משקעי הערך שבחרו במודע להתעלם מהם ומה נכון לעשות מכאן? (התוצאה ודאי ידועה מי שהכניס אותם לתיק בשנים האחרונות ודאי נהנה מתשואה עודפת משמעותית).

תמונת מצב יומית.

הסימן בעולם של ניתוח טכני המעיד על היות של המקום הנוכחי שורי פער בריחה, הצבענו אתמול, בעולם של ניתוח שיפוטי אנחנו מתארים את המקום כמקום של סיבה ותוצאה  Cause and effect.

האמת בהתבוננות בדיעבד אני אפילו לא הייתי מספיק שורי על התמונה המקומית,  (לא מתווכח עם השוק). מזכיר לעצמי וגם לך שלעיתים לתחושה שלנו במקום מסוים בחיבור עם השוק יש משמעות חשובה, עדין אני חושב שקניה טובה תהיה בירידה עם החולשה או במהלך מתפתח בדרך.

(רציתי עוד לכתוב היום על מניית טסלה, אבל אכתוב עליה בהזדמנות אחרת, בעיקר רציתי לכתוב על מה עובר עליה לאור הניתוח השיפוטי שלי אותה לאורך חייה.)

בכל מקרה הסיבה והתוצאה אינם נסתרים מעיני, הכסף מדבר, או בשפה שלו המחיר המחזור והזמן מספרים לנו סיפור – מכאן הוצאנו את המושג “כסף מדבר”.

לפעמים הוא גם מדבר בצורה מצחיקה ואומר לנו… That money talks, I’ll not deny, I heard it once: It said, ‘Goodbye’. Richard Armour

יום מבורך מזהיר ושמור
זהר ליבוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross