מדבר מפוזיציה. תמונת מצב יומית [19.06.18]

מדבר מפוזיציה – השוק יורד בחולשה

מדבר מפוזיציה

ביקשו שאסביר מה הכוונה שמשהו מדבר מפוזיציה. לא הסתפקו בכך ובקשו ממנו הסבר יותר מעמיק על משפט שאמרתי ״לעיתים משהו מדבר מפוזיציה והוא אפילו אינו מודע לכך״. אז הסברתי במעשה שהיה כך היה:

בקפה הבוקר כששאלתי את השף לשלומו ענה לי בחיוך ״הבנתי את סוד החיים״ כמובן מיד בקשתי שיעדכן אותי, הרי מי מאתנו לא רוצה לגלות את סוד החיים, הוא חייך והסכים לגלות ולשתף אותי בגילוי הגדול.

אמר לי השף ״הסוד הוא אישה טובה ועבודה יציבה!״ עניתי לו בחיוך מתרשם ״מדהים, איך הגעת למסקנה הזאת״, אמר לי בתרועת ניצחון ״אשתי הסבירה לי״ (מבוסס על משפט שקראתי אוורד נמרוב).

תמונת מצב יומית

הבוקר לבטח נמצא הסברים כיצד מלחמת הסחר משפיעה על המסחר, אתה ודאי רגיל שאני לא רוצה להיכנס להבנה שלי את העניין הכלכלי ורוב הזמן אני מתעסק בו מצד הסיפור העולה מתוכו ולא מהצד המסחרי שעולה מתוכו – בקיצור אני זהר לא מבין כלכלה (אוהב מאוד כלכה, אך הנחת היסוד המשרתת אותי היא כי אינני מבין כלכלה אולי קצת מסחר)

דבר אחד ברור. בעולם של תורת המשחקים חשוב לזהות ולהבין את הרציונל שמניע כל שחקן. במקרה של טרמפ הרציונל והנרטיב הוא אחד ״אמריקה כבר לא פראיירית״ של אף אחד וכל החלטות שלו נובעות מהנרטיב הזה. חלק מהשחקנים התחילו להתיישר וחלק מנסים להשיב מלחמה טרמפ גם הוכיח שהוא יודע להתעקש שרציך ובאותה מידה לסגת שצריך – מעניין אותו התוצאה בלבד.

עלתה בי מחשבה לרגע אתמול שהמוליכים למחצה חטפו וחוטפים על הראש כי שינוי מדיניות המכס, עלולה מיד להשפיע על השווי וקצב הגדילה של הענף, היו מספר אנאליסטים בודדים שראו זאת או שהבינו זאת – השוק מתייחס אליהם כנביאי זעם שמקלקלים את החגיגה, חלקם אפילו לרגע נחשבו הזויים איך אפשר להוריד המלצה למיקרון כדוגמא.

סוחר טוב לא מגיב בזעם, סוחר טוב מגיב בשאלה ״מה הוא יודע שאני לא יודע? / מה הוא רואה שאני לא רואה?״ ובכל מקרה הוא לא היה מתווכח עם הכסף. המפתח לדעתי כעת הוא ניתוח הגרף החודשי של ה- SOX .

כל עליה בחולשה או בכישלון לכיוון ה-Up thrust הקודם יהיה עוד סימן לכך שמשהו מפזר – מוקדם כרגע לקבוע. בעיקר רציתי לומר שחשוב להביט על דעתו של האחר בדרך מסוימת.

לא רואים ירידה גדולה במגזר. מפני שבאותו היחס שענף המוליכים למחצה ירד (-1.5%) עלו ענף שירותי (ותוכנות) האינטרנט – כך שהמגזר סיים ללא שינוי מיוחד.

פתחנו את הסקירה השבועית בהבנה שהמגזרים החדשים נמצאים בקניות יתר דבר שוודאי ישפיע על תיקון והתממשות, יחד עם זאת ראינו כי התמונה הכוללת היא עדין שורית, אפילו היום די התאושש מעצמו.

לנו זה הספיק על-מנת לעשות שני עסקאות תוך יומיות אפילו באמצע היום לונג מוצלח על מניית הקזינו של שלדון LVS ועסקת שורט על מניית NKE.

הגדרת ההזדמנות כרגע ממשיכה להיות כל ירידה בחולשה הזדמנות קניה, תיקון הוא סוג ״טעינה מחדש״ המאפשר לתנועה לאחר מכן להמשיך.

סוחרי מגמה מחכים לתיקון והטענה על-מנת לאפשר את המשך המגמה וזאת הצפייה הנוכחית שלי.

אתמול היה יום האב, לא הרגשתי זאת בתפיסת העולם שלי כל יום הוא יום ה….. או כל יום הוא כל הימים (אמירה מוזרה). אבי שיזכה לימים טובים ארוכים של בריאות ונחת הוא אדם מלא חוש הומור, בכל פעם שחלקים מהתכונה הזאת נדבקים מי אני שמח בירושה.

כך לדוגמא יכול אבי לומר ביום האב את המשפט הבא: (Dad taught me everything I know. Unfortunately, he didn’t teach me everything he know” (el Anser״

יום מזהיר מבורך ושמור
זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “מדבר מפוזיציה. תמונת מצב יומית [19.06.18]”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross