לתמזן את היציאה הבאה שלך להפלגה עם רויאל קריביאן. סקירה יומית 21-05-2020

לצאת לקרוז עם רויאל קריביאן RCL

תמונת מצב

השוק מודאג מהסכנות הצפויות לכלכלה, אך קמעונאים ממשיכים לקנות, האמת זה אולי כורח כשאני נזכר בכמות הכסף שהזרימו לשוק ויש צורך בהפצתו.

אנחנו רואים עולם שבו כמות משתמשים מייצרת שווי עוד לפני הקנייה, כך שדי בהודעה של פייסבוק שהיא נכנסת לתחום חדש בכדי לעלות את מחיר המנייה, היא מיד מהוונת שווי חדש, סוג של קרדיט שהעולם נותן עוד טרם תוצאה.

הפעם זה קורה בגלל כניסה לתחום הדורך על חלק מתחום העיסוק של אמזון. התגובה לא איחרה לבוא פייסבוק בשיא חדש, אותי זה מרגש לראות שיאים חדשים גם אם אינני בתוך העסקה, זה מבפנים בי שוב ושוב את עניין הכל עודזה קרה מיד בגלל כמות המנויים השותפים שלה.

לצאת לקרוז

לעומת זאת פתחתי לראות את מניית רויאל שאתמול אכזבה בדוחו״ת, מה שפחות מעניין אותי כספקולנט ומיד פתחתי לראות מה קורה בתוכה.

אני חייב לומר שהדבר שקפצו לי לעין בעיקר שני עקרונות שאנשים מסרבים במשך הרבה זמן ללמוד ולהפנים:

  1. תופעת הבאנג׳י היא לרוב אגדה.
  2. העיתונות אינה המציאות.

רוב האנשים שאינם מבינים במסחר הם הראשונים לנסות לקנות מפולות, עולם המניפולציה מניע אותם פנימה, הפחד שיפספסו הזדמנות יחד עם הרצון העז להיות הראשון שניצל מצב מביא את רוב הסוחרים להיכנס שלא במקום הנכון וטרם הזמן.

מניירת RCL היא דוגמא כיצד מנייה מתרסקת אך בטרם תעלה נדרשת לתהליך, ככל שהחברה גדולה יותר נדרש תהליך גדול וארוך יותר. מכיוון שאנחנו עוסקים בקורזים, אז ניתן לומר שככל הספינה והקושי שלה להתסובב, כך גם עולם המניות.

אנשים רצו עטו לקנות את מגזרי האנרגיה, התעופה, השייט היה להם סיפור טוב לספר לעצמםיכול להיות שצדקו (הרוב טעה והפסיד הרבה כסף בנסיון לתזמן תחתית).

כסוחר המבין תהליך אתה ודאי יכול לראות (שוב) שאין צורך ואין טעם להיות מבין הראשונים שפועלים ברכישת מנייה לאחר מפולתלהיפך!

להיפך? כן כל הצטרפות עתידית יש בה רמת ודאות גבוה יותר מאשר הצטרפות בתחילת התהליך ועדין מאפשרת את אותו פוטנציאל הרווחבמסחר אנחנו לא רוצים להיות ראשונים, אנחנו רוצים להיות צודקים.

לרוב הראשונים בתחום אינם צודקים, אך בפעם הבודדת שהם צודקים, הם עושים כזה רעש אשר גורם לראשונים הבאים ליפול בכל הזדמנות.

כאן נכנסת לתמונה העיתונות המעצימה את הדברים ואף משמשת ככלי בארגז הכלים של עושי השוק, קחו לדוגמא את הדוח שיצא אתמול, הוא ודאי מאכזב ואינו עומד בתחזית.

מצד שני התבוננות בגרף שצרפתי הבוקר מראה עלכי תהליך המגמה היורדת הסתיים והתחיל תהליך המסתמן כאיסוף.

תהליך איסוף המצוי עדין בתחילתו ליתר דיוק בעיצומו. תהליך שטרם נתן את הסימן כי הבשלות לצאת לדרך (עם כי תמיד יכולה להיות השפעה רוחבית על המנייה שלא כתוצאה מאירוע פנימי שבה).

אני בטוח כי עושי השוק עוד ינסו לבחון האם המוכרים נגמרו, תוך כדי שהם יניעו את הסוחרים להתחיל לקנות יחד עם עליית המחיראנו קוראים לתופעה בביטויסימן של עוצמה.

סיכום:

הנה דוגמא לחברה נהדרת, עד לפני האירוע שעברה התרסקות במחיר דוגמא הממחישה כי אין צורך להיות ראשון. המנייה טרם התחילה תהליך צמיחה מחודש. וטרם תתחיל עליה לעבור את השלבים הבאים: עצירה, אגירה, בשלות, עצמה ורק אז נכנס לפועל המצב המגמתי.

אנו כרגע בשלב האיסוף, ככל שנקבל סימני בשלות של יציאה לדרך נוכל להצטרף לשייט תענוגות, מי יודע אולי התענוג יהיה כפול גם במנייה וגם בקרוז עצמו – כך שנוכל להיפגש על הסיפון.

יום מבורך ושמחזהר


נ.ב

מרוב שיח על הפלגות נזכרתי בדברים של ״ג׳ואי״ בסדרה חברים. הוא מצליח להצחיק אותי לא פעם ״תראי את הליצן הזה! רק בגלל שיש לו סירה גדולה יור, הוא חושב שהוא יכול להשתלט על כל הנהר, עוף מהדרך, אדיוט! מי בכלל קורא לסירה שלו ״משמר החופים״?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross