לכתוב פרפר. סקירה יומית 29.11.17 – מעבר בין מצבים בשוק וכיצד נתמודד עמם.

התעוררות

ממה נפשך?

בשתי מילים חששתי מתנודתיות בשלוש מילים חששתי מהתעוררות תנודתיות.

הסברתי שהשוק נע בכל מיני סוגי מחזוריות אחת מהן היא המעבר בין תנודתיות לבין חוסר תנודתיות. הפחד אף פעם אינו מאירוע חיובי שיכול להתרחש הפחד הוא תמיד מאירוע שלילי שעלול להתרחש, מתוך המשקפים הללו נכתבה הסקירה של אתמול.

סיכום הדברים של אתמול: המצב העובדתי, אנו בישורת האחרונה של החודש, מצב השוק בזמן הווה מעיד על סימני כניסה של כח נגדי, תנודתיות נמוכה שצפויה להפוך לגבוה, בכל מקרה איננו יודעים לאן התפרצות התנודתיות תהיה, אך כמנהלי סיכונים אנו לוקחים בחשבון את כלל האפשרויות.

האפשרות הראשונה

אפשרות ראשונה היא התוצאה של אתמול, התפרצות מעלה של תנועה של אחוז ומעלה (כפי שהזכרתי השוק למיטב זכרוני לא עבר עליות באף יום בשנה האחרונה של יותר מאחוז) מכאן שעליה בתנודתיות תהיה סביב הערך ומעלה.

אם האפשרות הזאת אין לנו בעיה, רשמתי ננשוך שפתיים ונמקסם את מה שיש, הוספתי שעם זאת, לא אפתח בתוך המיקום הנוכחי פוזיציה חדשה או לחלופין ברבעי סיכון.

האפשרות השנייה

האפשרות השנייה זה שהבר שהתפתח אתמול כלפי מעלה היה מתפרץ באותה מידה כלפי מטה. אני מדמיין את הכותרות ואת התגובות של הסוחרים מהקבוצות השונות שהזכרתי אתמול (לעליות כבר התרגלנו – הרגל מסוכן אגב).

קידום קווי הגנה ושמירה על הקיים אף פעם לא הזיק, האפשרות להגן על עצמנו בתוך עולם המסחר היא מתנה נפלאה והיא אשר מאפשרת לך את קיום הכלל “חתוך הפסדים ומקסם רווחים”.

יש עוד דרך להרוויח מהשינוי שהתקיים אתמול בלא קשר כיווני והוא בעזרת אסטרטגיות מסחר באופציות (שוקת, אוכף ופרפר כדוגמא), אך מכיוון שבעת הזאת אינני סוחר או מלמד מסחר באופציות, אז לא נכנסת לפירוט כיצד עושים זאת (העיקרון הוא פשוט קניית שתי הכיוונים מכירת פרפר טיפה יותר מורכב).

סיכומו של דבר

סיכומו של דבר נמשיך לקחת את כלל האפשרויות בחשבון גם את הפחות הגיונית, הבעיה בעולם המסחר אינה אף פעם מה קורה שהשוק ממשיך עם הכיוון שלך, אלא מה קורה כאשר השוק משנה כיוון ואינך מוכן/מוגן.

מחשבות הבוקר מזכירות לי את אחת האמירות היפות שקראת של ר’יצארד באך “מה שהזחל מכנה סוף העולם מכנה המשיח פרפר” / מתוך הספר תעתועים.

בברכת מקסום נעים לממקסמים והמשך אזהרה למאחרים.


הרשמה למפגש אינטימי עם זהר – הזמנות להכיר ולשאול שאלות על שוק ההון ועולם המסחר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross