לוגיקה. סקירה יומית [17.05.18]

לוגיקה

לוגיקה – מצב השוק

לא יהיה נכון להתייחס לשוק ברמות הזמן היומיות בכדי להבין אותו יש לעלות להתבוננות לפחות ברמה שבועית על פני הדברים. שם עולה ומתחזקת התמונה כפי שראינו אותה בתחילת השבוע.

אנו מצויים במרכז הטווח עם תמונה כוללת שהיא עדין שורית. אך הבר האחרון מעיד בעת הזאת על חולשה, מיקום החולשה לא מצדיק עמדות מכר מתפתחות בעת הזאת שלא יהיה ניתן להצטרף אליהם בעתיד שהצטרף עוד סימנים.

עמדות קנייה במקום הזה יש בעת רמת סיכון גבוה יחסית ואם יפתחו הייתי עושה זאת בהתייחס למיקום במרכז הבר החודשי של חודש פברואר.

היום לפני פתיחת המסחר תפרסם וול מארט תוצאות ויש לתוצאות שלה משום אפקט סימולי על הענף ומצב השוק בכללותו וזאת בגלל גודלה בענף ואופן התנהלות המשמש כמין אינדיקטור כלכלי בהתייחס למצב הכלכלה.

מצב הלוגיקה

לעיתים אני פוגש אנשים שמתארים לי את ההבנה שלהם את המצב הנוכחי בשוק, כאשר הם בונים סיפור לוגי עם התניות והשלכות על הפריט הבא בסיפור.

אני מסביר שאחד השגיאות החומרות שסוחר יכול לעשות הוא להפעיל תהליך לוגי על הבנת השוק, תזכרו לא תמיד ההיגיון שאתם מפעילים על השוק הוא הגיון השוק שלא להזכיר את אמרה על השוק, בה ניתן כי השוק יכול להישאר לא רציונלי הרבה מעבר ליכולת ההכלה של האדם הסביר.

לאחרונה אני נתקל בכאלה המפעילים תהליך כביכול לוגי שלפעמים מעציב אותי לפעמים מצחיק אותי בעיקר מזכיר לי את הסיפור הבא:

פעם איש אחד הולך ברחוב.. פוגש חבר שלו מהילדות.. מדברים.. אהלן סהלן.. מדברים מדברים ואז הראשון שואל את השני: איפה אתה לומד?
השני אומר לו אני לומד לוגיקה. ההוא שואל אותו מה זה לוגיקה? “בוא אני יסביר לך.

יש לך אקווריום בבית?” “כן.” “אם יש לך אקווריום בבית, סימן שאתה אוהבב דגים. אם אתה אוהב דגים אתה אוהב טבע. אם אתה אוהב טבע אתה אוהב לטייל עם חברה שלך בטבע. אם אתה אוהב לטייל על חברה שלך בטבע, סימן שאתה אוהב להתנשק איתה בטבע. אם אתה אוהב להתנשק איתה בטבע, סימן שאתה לא הומו.”
החבר מתלהב וזה, הולך מבסווט, נרשם לחוג ללוגיקה.

אחרי כמה זמן הוא פוגש חבר אחר שלו ברחוב.. מדברים.. אהלן סהלן.. מדברים מדברים ואז ההשני שואל את השלישי: איפה אתה לומד?
השני אומר לו אני לומד לוגיקה. ההוא שואל אותו מה זה לוגיקה? “בוא אני יסביר לך. יש לך אקווריום בבית?” “לא” “סימן שאתה הומו”

סיכומו של יום אנחנו מצויים עדין במקום לא איכותי לפתיחת עמדות ארוכות ולכל היותר ניתן בעת הזאת לתזמן עמדות קצרות תוך כדי ניהול סיכונים הלוקח בחשבון רמת ודאות כיוונית נמוכה.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross