כותרות מצחיקות או הסבר נוסף למניפולציה – סקירה סוף יום 25.05.16

תמונת מצב מאתמול 25.05.16
תמונת מצב 25.05.16
תמונה מצב 19.05.16
תמונה מצב 19.05.16 (מתוך סקירה יומית)
מצב השוק 04.05.16
מצב השוק 04.05.16

התחילו בהתבוננות בהתפתחות השוק בחודש האחרון כפי שנסינו למסגר על מנת להבין את התפתחות השוק כשיעור על התנהגות המחיר, ההבנה שלנו אותו וכיצד פעלנו אם בכלל? (משפט וכותרת שיחזרו על עצמם לאורך כל חייו של סוחר בתהליך השיפור שלו).

״כותרות מצחיקות״ היא הכותרת שלי לסקירה היומית, לרוב כותרות של מניפולציה מצחיקות אותי, באחד האתרים כתוב ״העליה הדו היומית ה…״ כותרת שבא להציג עוצמה ולהסתיר את החולשה, אני מזכיר לכם כי מניפולציה אינה פלילית במובן של שקר או איום בפועלה, אלה היא יוצרת אשליה אופטית או הבנתית של מציאות משרתת בכדי להניע אותו לאבד את האורינטציה המרחבית.

אני הסביר אכן הכותרת נכונה, אך פירוק לגורמים של היומים האחרונים מציג לנו החלשות בתנועה העולה ולא התחזקות, איך נדע באם לפרש את הכותרת כך או אחרת תבינו בהמשך הקריאה.

אני ודאי לא מזכיר זאת בכדי לרמוז או להסתיר את המציאות השורית הקיימת אל מולנו כפי שעולה מהגרפים המצורפים והתוצאה הנוכחית, אלה רק לחדד מדי פעם את דרך הצגת הנתונים של אתרים ועיתונים כלכליים או כלכלנים ואנליסטים ועל הערנות שאני מציע בעניין על מנת לא ליפול למלכודת המניפולציה, בסוף הסקירה אני גם מביא לכם את הפתרון לעניין.

בכדי להבין את האוירה של פתח היום של ה-20.05.16 אני מצרף לך כדוגמא ידיעה וכותרת (תאריך ושעה מופעים בתמונה המצורפת) בכדי שיהיה לנו לשיעור על מה ראינו ככותרות, איזה תמונה בחרו להציג המביעה דאגה, התבוננות משקפים באופן המציג על חוסר ראיה נכון של הדברים אולי, קודרות שעולה מהפנים או כל אינטרפציה שתבחרו מהתבוננות, התוכן המילולי הוא ודאי גם נכון אכן ״נחתך ב-…״, כל זאת בא לספר לנו מציאות אמתית ותשובה לשאלה ״מה קרה?״ בצורה מדוייקת ונכונה, אם כך מה הבעיה?

כיצד יוצרים מניפולציה
כיצד יוצרים מניפולציה

הבעיה והפתרון

הבעיה שסוחר תמיד יודע איזה שאלות נכון לשאול, מזכיר לכם שבסכומו של דבר לנו כבוגרי Zohartrade מעניינת רק תשובה לשאלה אחת והיא היא המפתח של לא ליפול למניפולציה.

הבעיה: לפני שאני רושם אותם הזכיר כי המניפולציה שמה על השולחן את התשובה לשאלה ״מה קרה?״

הפתרון: אותנו מעניינת השאלה היחידה השומרת עלינו ממלכודת המניפולציה ושאלה היא ״איך זה קרה?״

הסבר לעומק אני לרוב נותן בכנסים שלי, וממש לעומק בכל החלק הראשון של ההכשרה, מדהים איך בפעם הראשונה ששומעים את השיעורים הללו הם נשמעים תאורתיים וחסרי חשיבות ואיזה חיוך זה מוציא מהאנשים לאחר היותם לאורך זמן בשוק (מה שנקרא אספו זמן מסך) בשומעם את השיעור בפעם השניה כשהוא נופל על רובד הבנה אחר.

אם אתם רוצים להבין דוגמא כיצד השף ניצל פעם את עולם המניפולציה אז אגלה לכם בסוד כי באחד הערבים כשיצא לבלות עם חברים, השאיר פתק לחברתו (אני לא יכול לכתוב לכם מה היה צבע שיערה כי הוא ביקש שלא אחשוף אותה), כך כתב לא, ״יצאתי עם חברים, אני אחזור עוד כרבע שעה, עם הגעת לסוף ועוד לא הגעתי אנא קראי את הפתק שוב מהתחלה״ אתם בטח סקרנים לדעת מה אמרה לו שחזר ״טוב שחזרת אין לי כח כבר לקרוא״

יום מזהיר ומוצלח – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross