יוחאי גיבור. תמונת מצב 21.08.18

zohartrade
שוק בהתכווצות לפני התפשטות

יוחאי

הבוקר אני רוצה לכתוב על גיבור אמיתי, “ניסה לסייע לצעירה – ונסחף: יוחאי טבע למוות באשדוד. מאמן הכושר האישי יוחאי אלקיים וחברו הבחינו במצוקה שאליה נקלעה צעירה בחוף לא מוכרז באשדוד. הם נסיו לסייע לה, אולם יוחאי נסחף לעומק המים”

את מכיר אותי מהקריאה היום יומית, לפעמים אני חושב שלהוסיף מילים זאת טעות, לפעמים אני חושב על כל אותם אנשים, אלה שקופצים על הרימון בשביל להציל את האחר, אלה שרצים לתוך האש בכדי להציל את האחר ויוחאי שקפץ למים – מגיע לו מקום של הוקרה – יוחאי אלקיים ז”ל.

ואני חושב עלינו כחברה “אוי לחברה הזקוקה לגיבורים” ברטהולד ברכט, אבל בעידן שכל אחד עסוק בדלת אמות ורוחב המבט הוא לרוחב הדגם האחרון של האייפון, אז חסר לנו גיבורים, אנחנו הולכים והופכים לצרי עין, מבלי לשים לב.

toנדמה את רוחב העין לרוחב הסתכלות שלנו אז כניסה לדלת אמות של חדר הוא צמצום העין והתכנסות לדלת אמות של גודל מסף סמרטפון מייצר עוד יותר צרות עין ומחסור בגיבורים. יוחאי הוא גיבור הוא הרים את הראש והביט מסביב ראה מצוקה וקפץ פנימה אל הים.

תמונת מצב

ניתן לפתוח את תיאור תמונת המצב בעיתונות מבלי לקרוא עיתונים בכל פעם שהשוק קצת עולה הכותרת יש התקדמות במשא ומתן בין סין לארה”ב ובכל מפעם הוא יורד מאשמים את המצב בתורכיה. אנחנו נשארים בניתוח התנהגות המחיר.

המחיר והשוק אומנם בהתנהגות שורי אך אתמול התסיים ביום צר (NR) לרוב המחיר מתכווץ לפני תנועה חריפה לבטח תגיע במהלך או לאחר יום רביעי, אופייה יקבע האם אנחנו ממשיכים במסחר בטווח או פורצים והולכים לכבוש יעד גבוה חדש בשוק (כמובן שיש עוד תסריטי משנה).

כרגיל לא נפעל נגד השוק , כל עוד המצב שורי, הגדרת ההזדמנות תהיה לונג, רק Up thrust  או היפוך לפני קו התנגדות ישנה את דעתי בעניין, על תסריטים אפשריים בשוק פרטתי בסקירה השבועית אתמול.

נקודה חשובה שאני רוצה לומר לך כסוחר, לא ניתן להיות סוחר אם אתה צר עין, צרות עין מצמצם את היכולת לראות את התמונה כולה שהיא מפתח בסיסי ליכולת לחבר את החלקים שלם ולהפוך לסוחר, אך מעל מעל הכל היכולת שלך להיות סוחר היא ביכולת שלך להיות גיבור שנדרש, תכונות לא קלות עליהם אני עובד ביום יום שלי בטח בעתות האחרונות, בהם החיים בוחנים אותי במבחנים שונים.

יום מסחר מבורך ומזהיר – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “יוחאי גיבור. תמונת מצב 21.08.18”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross