טקילה ותולעים ומה הקשר והסקנה שלנו לגבי השווקים (סקירה יומית 29.08.17)

חוזה על המטבע האוסטרלי מול המטבע האמרקאי

טקילה ותולעים

סוף חודש קרב מתחילים בסריקות על השווקים השונים ומשם יורדים למניות, תמונה יפה עולה בסויה (זה בגלל הביקוש לסושי?) תמונה מעניינת שהיא דיון בפני עצמו הוא התמונה העולה מתוך התבוננות על אגחי”ם במפות הגדולות מאוד.

אבל דווקא הבוקר אני חולק עמכם תמונה על המטבע האוסטרלי מול הדולר (כמובן דרך המסחר בחוזים עתידיים ולא בעולם הפורקס), אוסטרליה אחת הכלכלות הגדולות בעולם עם תמ”ג גדול באחת מן המקומות הראשונים בעולם ועם קצב צמיחה מרשים ועקבי, בגלל פיזור מגזרי שהמדינה עשירה בהם מצד אחד ומצד שני התפתחות מגזר השירותים שם.

הביקוש במזרח למינרליים ומתכות הפך את אוסטרליה ליצואנית גדולה בתחום החומרים כך גם בחקלאות ועוד ומכאן השפעה של המטבע המקומי שלה יש לו קשר ישיר לביקושים במזרח בכל מקרה כל שאני כותב הוא רק לרקע כללי וכלכלי על המדינה לאור הגרף החודשי המצורף.

מה המסקנה?

באחת הספרים שקראתי מדגים את יכולת ההבנה שלנו על דברים ומספרים שם על מפגש אלכוהוליסטים ובמפגש מארגן הפגישה מדגים על השולחן את השפעת האלכוהול הוא לוקח כוס מים מלא וכוס מלאה בטקילה, הוא מכניס תולעת לתוך המים, התולעת צפה ועולה בחדווה ויוצאת החוצה, הוא לוקח את אותה תולעת כעת ומכניס אותה לתוך הטקילה התולעת “מתפוררת” ומתה, מיד המנחה שואל את הנוכחות והנוכחים מה ניתן ללמוד ממה שראו כעת. מצביע אחת המשתתפים ועונה “מי שישתה טקילה לא יהיה לו תולעים בבטן”

הפנמתי את הסיפור של “מה מספרים לי החוזים הבוקר”, והבנתי שכדי שאני הזדרז ואטוס לאוסטרליה לאכול סושי עם הרבה סויה לפני שזה יהיה יקר מדי.

איך אומר פול הוגאן (למי שזוכר ומכיר את קרוקודיל דנדי) “באוסטרליה כל יום הוא יום יפה.” מייקל אחד הבוגרים שלי שהוא גם סוחר וגם עו”ד בעולם המסחר בשוק ההון ששימח אותי בטלפון להזמין אותי לחתונה שלו (אבל ביקש שלא אגלה לאף אחד) גם הוא מאשר את הדברים ואפילו הספר שלי שחזר משם לאחר לא מעט שנים מחזק.

יום מבורך מתוק ומזהיר של בשורות טובות

קצת על אומנות ומיומנות

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross