חמסה – לזכור או לשכוח, עבר, הווה, יגון ואושר – סקירה יומית (סוף יום 04.05.16)

האם מתפתח איסוף או פיזור?
האם מתפתח איסוף או פיזור?

היום יום חמישי, חודש חמישי, בשעה חמש חמישים וחמש וחמישים וחמש שניות אברך את חברי הטיריפוליטאים :), ניתן לדבר הרבה על עניין החמסה, אם כי הדעות לגבי מקורו חלוקות, אך בשורשו הן איסלם והן באיסלם הוא משוייך לפטימה, ביהדות למרים, אך בעיקר בשני הדתות נפוץ העניין המיוחס לחמסה והעין – הבוקר בכל מקרה נזכרתי בעניין כשהבטתי על השעון, על כך תוסיפו את הטרנד האחרון להוסיף כל מיני סינגלים על בואו של יום חמישי כמסמל את התקרבות סוף השבוע – בקיצור בלי עין הרע אנחנו בעת מיוחדת ומחוייכת (אז חמסה חוצ׳ לכל חברי הטריפולטאים/האיטלקים 🙂 ).

התיקון בשוק נמשך, תוצאות חדשותיות מערובות פורסמו אתמול בשוק, חלקם פחות טובות חלקם יותר ובכל מקרה הירידה הגדולה נבעה מהירידות בלילה באסיה ולא מההודעות עצמם. אך הסטימנט השלילי נמשך גם אתמול, הדאקס כבר ביום העשירי של התנועה הירודת. התנועה השבועית בשוק שברה את הנמוך ואנו קרבים לנמוך החודשי. דעתי כי הכל מתחיל במלחמת החלשת המטבעות הידועה, הקושי שלי הוא בלהבין את ההשפעה הישירה על השווקים, אולם המודעות למתקיים במטבע הוא בהחלט עניין חשוב בעיני ואני כל הזמן מציץ להתפתחויות שם.

במסחר התוך יומי אתמול סחרתי בעיקר את סגירת הפער בזמן דרך תעודת הסל ואת ההתפרקות של cat יחד עם הרוח הגבית של השוק, תוך שאנו מדגימים שוב ושוב את חשיבות שיטת המסחר של כלים שלובים (שוק, מגזר מניה), לא מקסמתי בגלל שני עמדות קודמות שהוציאו אותי על מחיר כניסה שהשפיעו עליה בזמן פוזיציה מצליחה, לעיתים אני מלא קליפות שעלי לנער.

כך נראית ההתפתחות החודשית הנוכחית על האינדקס דולר, התבוננות בצמתים היא חשובה, אלו הן המקומות בהם אנו מנסים לזהות תחילתם של תהליכים או המשכותם. במקרה שלנו, אני עדין לא רואה שהפוטנציאל האנרגתי שנצטבר באינדקס הגיע למימוש או התבזבז כך שהאפשרות שנחווה החלשות של הדולר לאורך זמן קלושה בעיני, הבעיה תמיד בניתוח מטבעות שהתערבויות חיצוניות אפשריות ונעשות בכל שבוע כמעט בכך מייצרות וקטורים חדשים שעלולים להיות שונים לניתוח שעולה מתוך התמונה שלפנינו – ובכל זאת תמיד נשתמש בכלים העומדים לרשותנו.

אני יודע מנסיוני ככל שהניתוח נעשה על מפת זמן גדולה יותר כך ההשפעות המקומיות ״נבלעות״ ואינם קיימות ומכאן ההתעקשות שלנו לזעוק את חשיבות מפות הזמן הגדולות, התנועה החודשית באינדקס דולר הולכת ונחלשת יחד עם ירידה מחזורים מעידים אל אי הצטרפות וניצנים של כניסה של כח נגדי  נראית בחודשי בוא נראה כיצד הסתיים החודש הזה ואת עוצמה ההשפעתם של השווקים.

המזרח ממשיך לרדת , נשאלתי לגבי תעודות סל על המזרח מי שרוצה לסחור אותם ewj יפן, ewa אוסטרליה, ewh הונג קונג, ewy קוריאה, ews סינגפור, ewt טיואון, ewm מלסיה, האינדקס הכללי שלהם הוא eem (החורים הרבים הנראים בגרף היומי נובעי מפערי השעות בשוק האמרקאי לבין שעות התנהלות המסחר במזרח כך שמומלץ להתחיל לנתח ולסחור רק מרמת שבועי).

יום השואה התחיל אתמול, התייחסתי אליו, הבוקר עוד טקסים תזכורות והסברים, אתמול התקשר אלי אבי בערב בעצבות, רצה לדבר עם משהו מסביר לי את הקושי שהיום הזה מביא לו בכל שנה, שאלתי אותו אם היה מעדיף לשכוח, ענה לי שאי אפשר לשכוח ובאותה נשימה הוסיף כמה שעות וצריך להמשיך הלאה בחיוך, כאילו הזכרון הוא בסיס של כח להמשיך ולא בסיס לחולשה. זכרון הוא בסיס לכח חזרתי ואמרתי לעצמי.

עמוס כל הזמן מחדד לנו את עניין הזכרון של השוק ועד כמה חשוב ועד כמה כמות הנתונים ההסטורים שאנו עובדים עמה היא קריטית להצלחה, לפעמים צומת אחת של זכרון שאנשים לא רואים, לא מודעים ואתם כן תאפשר לכם פוזיציות נפלאות. המאבק בין הזכרון כמקור של כוח לבין הזכרון כמקור של עומס והשכחה כתרופה אינו חדש. מסכם זאת יפה באמירה  ״זיכרון של אושר כבר איננו אושר; זיכרון של יגון הוא עדיין יגון.״ לורד ביירון (על אותו משקל כותב ג׳ובראן חליל ״יותר קשה מעצב היום, הוא זיכרון שמחת אתמול.״)

בשוק אנחנו מדברים הרבה על סינדרום הראיה לאחור והראיה בדיעבד, בסדרה האוס הוא אומר ״לכולנו יש ראיה 6:6 במבט לאחור״. 

הסכם את שכתבתי: הנחת יסוד שלנו בעולם המסחר הכל אנחנו יודעים בדיעבד, אך עדין הדיעבד מאפשר עולם ומלואו או על משקל יגון ואושר שדברנו היום, מכיוון שהגיון הוא תמידי בעבר ואושר הוא אפשרי רק בהווה – לא נשכח את העבר אך תמיד נקפיד על שמחה בהווה – כל עוד מוצלח ושמח…

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross