חדר כושר. סקירה יומית 6.12.17 עוד זוית של קשר בין שוק ההון לחדר כושר

sideway

מצב השוק

הסימנים הראשונים ממשיכים ומצטברים ואכן אנו רואים כי daily  נכנס לתנועה תיקון, תנועה שיכולה להתחיל בעיכוב בתנועה ולהמשך בתיקון במחיר עצמו. התנהגות המגזרים אף היא ממשיכה את הסימנים שהזכרנו  אתמול, הכבדה של מגזרים המצויים בקניות יתר עליהם התווספו המגזרים שנשענו על החלק התחתון של הדשדוש האחרון.

העלייה בתנודתיות הביאה לתיקונים אלימים במספר מניות והדבר המחיש יותר מכל את הכוונה שלי לדברים בסקירות השבועיות והיומיות האחרונות.

מבחן לדברים יהיה בעת המחיר יגיע לאזור התמיכה האחרון, שם נבין האם מתהווה תיקון בזמן או תיקון במחיר? ברגע זה אנו מצויים במרכז הטווח , המקום האקראי ביותר לפעול בו כרגע עם נטייה להמשך תנועה לכיוון התמיכה המסומנת בגרף.

אופרטיבית אני חוזר ואומר בשלב ראשון הפסקה וצמצום קניות יחד עם הידוק קווי ההגנה של מי שמתנהל ביחידות הזמן הקטנות  ימים או שבועות. פתיחה סלקטיבית בעת הזאת מסוכנת מהרגיל ולכן תעשה ברבע יחידת סיכון לעומת עת רגילה.

חדר כושר או הנפקות

הרבה פעמים או רוב הפעמים אנשים רואים בהנפקה הזדמנות, עצם ההנפקה היא לא הזדמנות, עצם ההנפקה היא מכירת סיכון או הבנת סכנה בפתח מצד המנפיק.

עצם ההנפקה למי שמבין את השוק היא ההצהרה “אנחנו המנפיקים מבינים שיש סכנה שהשווי הנוכחי יישאר או ירד הן בגלל מצב קיים או בגלל עשיה/רכישה שלנו על כן אנו רוצים למכור לכם את הסיכון” כל מי מצד שני קונה עושה זאת בגלל אחד מהסיבות הראשונה המחשבה או ההבנה שאין כאן סכנה להיפך יש כאן הזדמנות או לחלופין המחיר המוצע יוצר עיוות מהוון בתוכו את הסיכון והמצב הנוכחי.

הולמס פלייס יצאה להנפקה, מבחינתי ההצהרה שלהם בעניין היא אותה הצהרה עמה פתחתי את הפסקה “אנחנו בשיא או יש סיכון בעשייה הקרוב שלנו ואנחנו רוצים למכור את הסיכון”, המחיר המקורי לא הצליח למכור את הסיכון ובסופו של דבר הם הורידו את מחיר ביותרמ-30% ההתעקשות של מכירת הסיכון הייתה גדולה מהתעקשות של המחיר, למה לדעתך? האם האמירה או ההתנהגות הזאת היא עדין אמירה של מכירת סיכוי או של מכירת סיכון?.

רציתי לשאול אותך, לאחר השקעה של דקה שתיים בהבנת משמעות המכירה או ההנפקה, הקניה היא הזדמנות ?

לסיום אחזור ואומר בעולם המסחר, לא חשוב מה משהו אומר, מה שחשוב הוא מה משהו עושה, כל מי שחושב שהמחיר יישאר או יעלה קונה כל מי שחושב או מאמין שהמחיר ירד מוכר, לפעמים אנחנו אומרים דברים שהבנתם ממחישה לשומע הנבון את תפיסת העולם או הכוונות של הדובר, מתוך כך יש לנתח את הדברים, מבחינתי למכירה או הנפקה יש רק משמעות אחת.

הכתיבה של הבוקר מזכירה לי שאני כבר חודש אומר לעצמי ללכת לראות חדר כושר קרוב למשרד שלי, אם לא אקנה את המניות לפחות אקנה מנוי זאת גם תרומה למשקיע ובעיקר ימשיך את התפיסה שלנו בזהרטרייד – תשקיע בעצמך

יום מבורך מתוק ומזהיר – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross