זיכרון צילומי. סקירה יומית 24.04.18

אומנות ומיומנות המסחר בשוק ההון

זיכרון צילומי

“יום רביעי של ירידות בשוק”, אתה לא באמת מתרשם מהכותרת הזאת? על רוב האנשים זה ודאי משפיע, אני מקווה שעליך כסוחר זה לא. האמת אני יודע שלא, אנחנו כיודע עסוקים בשאלה אחרת שמספרת את הסיפור, בתשובה לשאלה האחרת הירידות הללו רק מייצרות הזדמנות קנייה.

הסקירה מאתמול אם טרם ראית יש בה הסבר מדוע ההזדמנות היחידה שאני רואה כרגע היא, ירידה בחולשה כהזדמנות קניה, אתמול הצטבר סימן נוסף המחזק זאת, ההזדמנות העסקית שעולה מן המצב הנוכחי בסבב הראשון שלו יהיה לזמן קצר.

מצד שני תזמון ופעילות על מניות המצויות בשלב החיות הנכון ודאי עשוי לאפשר עסקאות ארוכת טווח יותר, עדין השוק בתפיסת העולם שלי שורי וטרם קבלנו את סימני הסיומת המצטברים הנדרשים לשם הגדרת A to B חדש.

שירותי תקשורת והאנרגיה היו הצד השורי אתמול אל מול מוצרי מידע שהיו בצד הדובי, ההבנה הענפית הזאת היא ודאי חשובה בהתנהלות הכוללת אל מול השוק בבחירת המניות הסלקטיביות.

עוד אוסיף ואזכיר לך שכל עוד התנועה בשוק היא תנועה יורדת לא נקדים את המאוחר ונפתח עמדות קנה חדשות. סבלנות היא מילת מפתח.  סבלנות בחיים חשובה, עובדה שמגיל ילדות דקלמנו “סבלנות סבלנות לא קונים…”, אבל עליך לדעת שסבלנות מבלי שאתה יודע למה אתה בדיוק מחכה עלול להפוך לפסיביות של בזבוז זמן.

לכן ההגדרה שלי אני מחכה למצב שהשוק יורד בחולשה על מנת לאפשר להצטרפות לעסקת קנה. ככל שהוא ימשיך לרדת (בחולשה או בחוזקה) אמתין בסבלנות ולא אפעל, כך אני נינוח ויודע למה אני ממתין.

כל החשיבה שלנו היא יחסית, מתוך התשובה לשאלה “איך משהו מתרחש ביחס למשהואחר?” כך גם באומנות  Art ought never to be considered except in its relations with its ideal beauty  כפי שאמר דבינצ’י על כן פיתוח המיומנות הוא כה חשוב בתהליך התפתחות המסחרי שלך.

אוכל לגלות לך שאחד הבעיות גדולות שאלגו אינו עובד בתחום המסחר, הוא מפני שרוב רובם של הרובוטים עסוקים בהתניות כניסה ובהתניות יציאה, (יותא נכון לומר רוב כותבי הקוד) אך אינם עוסקים ועסוקים בניהול תהליך מתפתח, רוב מפני שאינו מכיר אותו והיתר בגלל תפיסה סטטסטית את עולם המסחר.

לא ניתן להפוך ולהיות סוחר מצליח מבלי יכולת הניהול, זאת הסיבה שכותרת המשנה שמגדירה אותנו היא “אומנות ומיומנות המסחר בשוק ההון” כי זאת המהות בסופו של דבר של להיות סוחר היכולת לחבר את כלל החלקים לשלם ולהתנהל מתוך המכלול המתפתח.

לדעתי התמונה השבועית תתבהר בחלק השני של השבוע יחד עם פרסום תוצאות הודעות כלכליות שבועיות ואז גם נטיב לקבל החלטה מסחרית.

לפעמים אנשים שואלים “מה למדת מהשוק?” יותר קל לי לענות על השאלה “מה למדתי מהחיים?” ומשם השלכתי בהתנהלות על השוק, למדתי על החיים אבחר לענות דרך הדברים של ג’וברן חליל “למדתי שתיקה מהדברנים, סובלנות מחסרי-הסובלנות ואדיבות מחסרי האדיבות”.

זהו קסמו של השוק שלא רק מפתח ומטיב עמך במישור האישי , הוא גם מלמד אותך על אנשים והחיים עצמם, כולם עוברים שיעורים על-ידי השוק או החיים אבל לא כולם לומדים את הלקח, או כפי שקראתי פעם באחת המקומות “לכולם יש זיכרון צילומי, אך לא לכולם יש פילם”, שיעור ראשון בדרך להיות סוחר זאת האורנטציה המרחבית ההבנה מאין באת ולאן אתה הולך, אל תתעסק רק בלאן ללכת כי בלי כיוון אתה בטח תגיע למקום אקראי, זכור אנחנו מתחילים בלך לך וממשיכים בכל עוד.. 😊

יום מבורך מתוק ומזהיר

זהר ליבוביץ

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 comments on “זיכרון צילומי. סקירה יומית 24.04.18”

  1. כל סריקה בצבע חדש מדהים אותי שהתחברתי לנקודת המבט שלך וזה מרגש אותי כל יום מחדש!
    תודה♥

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross