הירח עשוי מגבינה. סקירה יומית 17-06-2020

ממה עשוי הירח? תודה ל-nasa

מצב השוק

רוב הסוחרים והכתבים מתעסקים בשאלה מה? מה קרה בשוק? או בשפת הסלנג שגלש ליום יום שלנו, “מה נסגר?”

נכון השוק סגר בעליות, כך במשך רוב הימים האחרונים, אך השאלה הגדולה והחשובה אני מזכיר לך היא איך?

אותנו כסוחרים שיפוטיים בשיטת הפיל, מתעיניים בתצורה שתספר לנו היכן אנחנו מצויים בתוך התהליך.

השוק כרגע משאיר טביעות אצבעות של עצירה במגמה שהחלה באמצע מאי. אנו נבחן את אופי העצירה באם הוא נטען באנרגיה חדשה אשר תחדש את המגמה.

אפשרות נוספת

אפשרות נוספת שהסבירות שלה זהה לאפשרות הקודמת. שאנו בעיצומו של תהליך פיזור שבסופו יונע המחיר כלפי מטה על-מנת לבחון את אזור המחירים הנמוכים שנוצרו בעת התגלות הווירוס.

בכל מקרה, כל מי שנכנס למניות שנמצאת בתחילת התהליך וללא תהליך מקדים לעליות האחרונות ובעיקר במפות הזמן הגדלות כגון המפה החודשית. עליו לשקול מימוש הרווח עם אפשרות חזרה בעת שהשוק ייבחן פעם נוספת את הנמוך.

מניות שדליי הקונים עדין מלאים ועברו תהליך מקדים במפות הגדולות נמשיך ונמקסם אותם – כל עוד.

 

אמינות ונאמנות

הבורסה והעיתונות הכלכלית בארץ גועשות ורועשות בעקבות הפיטורין כמעט ודאיים של אייל לפידות מנכ”ל שיכון ובינוי.

אייל מנכ”ל מוכשר לקח את החברה ומנכ”ל אותה תוך שהוא משלש את שוויה לאחר שנקנתה תחת משבר קודם, אייל קיבל בחיזור אחריו הסכם חלומות עם מעטפת שהייתה אמורה לגרום לו לנאמנות מוחלטת.

תוך כדי פעילות הוא מצא את עצמו לכאורה בניגודי עניינים לפחות ברמה המסורית דרך התבוננות במשקפיו של בעלי השליטה, בתחילה הסכימו עם סוג של החזקות שכביכול שמהווה ניגוד עניינים.

אך ככל שהפעילות האישית כפי שעולה מתוך קריאת הכתבות הלכה התעצמה בכיוון לא יכול לשאת זאת והחליטו להזמינו לשימוע לפני פיטורין, בסוף לעניות דעתי הטעות החלה בהשקעה פשוטה שיצרה אצלו ניגוד עניינים תוך כדי ניסיונות להרחיב שליטה בכלל, ניסיונות שנעצרו ע”י הרשות

 

השיעור שלי : המנכ”ל אולי היה פיקח בטח לא חכם.

הרבה פעמים כסוחרים, אנחנו עלולים ליפול במחשבות כי היכולות או המיומנות שלנו גבוהות מן הרגיל ובזמן אמת נוכל לעמוד בפיתוי או קושי כזה או אחר.

אכן בפעמים רבות מודעות תעזור לנו לעמוד בקשיים שהזכרתי. אולם אני מזכיר לך ששוק ההון נמדד בכמות הפעמים שלא הצלחת או עמדת במבחן. אותם מקרים גם עם בודדים בהם לא עמדת במבחן והמחיר שלהם.

אני מיד רוצה לקחת את השיעור לבידול בין חכמה לפיקחות: חכם הוא מי שלא נכנס למקומות שפיקח יודע לצאת מהם – נכון שתי התכונות חשובות, אבל כסוחרים אנו מבינים שלא תמיד הפיקחות תעמוד לרשותנו רצוי שנעדיף את החכמה.

מעל החכמה נמצאת הבינה

בכל מקרה מעל מדרגת החכמה נמצאת מדרגת הבינה, אחד ההבדלים בין החכמה לבינה היא ההבנה באנשים. ההבנה שלנו כבני אדם יש תאוות ודחפים, רגשות וצרכים נפשיים.

לכן כאשר מגיעים לעולמות שבהן יש אינטראקציה עם אנשים כדאי לזכור זאת.

עקרונות הפועלים בין היתר בצורה ריכוזית ורוחבית בשוק ההון. הרי בסוף בני אדם הם אלו שקונים ומוכרים. זה בא לידי ביטוי במקומות שהם אנו בוחרים לקנות ולמכור – סוחר בעל בינה ודאי מבין ורואה זאת.

הירח עשוי מג-בינה?

בספר The Wises One In the Room הנבון ביותר בחדר ספר העוסק בפסיכולוגיה חברתית, ההבנה של הספר לימדה אותי שיש כאן מעגל של סובב ומסובב.

כך שהחלק הראשון מדבר על חמישה גורמים המעצבים ומעוותים את הבינה שלנו: אובייקטיביות, עוצמת המצב, תיוג, כוחה של הפעולה והשפעת האידאולוגיה. די שהזכיר לרגע את אשליית האובייקטיביות שכולנו נופלי בהטיה שלה או התיוג המוצמד להחלטות שמעצם הצימוד משפיעות לפעמים יותר מהמהות.

זה מסתיים בחלק השלישי שבזכותה אני מדבר על מעגל של סובב ומסובב, בה הם מראים שהוויה מעצבת את התודעה, כך מי שרוצה להיות שמח כדאי שנתחיל לחייך, אפילו באופן מאולץ – (מתוך שלא לשמה בא לשמה).

סיכום הדברים: על פופקורן במוח ובינה מתוך הספר “מחשבות עמוקות”

הנה הביא בפניך דוגמה איך בינה עוזרת להבין את מבנה העולם, קוראים ותיקים שלי ודאי חייכו לנוכח הסיכום וחיבור הנקודות, אז:

“במשך מאות שנים אנשים האמינו שהירח עשויה מגבינה. כשהאסטרונאוטים נחתו עליו, הם מצאו שהוא רק סלע קשה. מעניין, כי זה מה שקורה גם כשמשאירים גבינה בחוץ”

עכשיו כשאנחנו מלאי בינה נתחיל את היום

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross