הדבר הנכון – סיקרה יומית (02.05.16 eod)

הבדל בין דבר לדברים
הבדל בין דבר לדברים

אחת הסדרות שאני רואה לאחרונה נקראת המיליארדרים (בהמלצת אופיר), הסדרה בהחלט עשויה בצורה נחמדה וניכר כי התסריטאי הייתה לו נגיעה לעולם המסחר או לפחות עשה תחקיר כראוי והוא מצליח לשזור זאת לתוך סיפור נחמד בפריסה על הפרקים השונים, די נחמד לעצור ולהביא משם כל מיני ציטוטים נחמדים הם מסר חשוב לנו כסוחרים, בכל מקרה

באחת הפרקים הנושא הנבחר היה חניקת השורטיסטים, זה קצת מתחבר עם המיקום הנוכחי של השוק, ללמוד ממי שאני למדתי זה ללמוד לשים לב לכל מילה שאומר סוחר או מקצוען בתחומו, גם אם נראה כי יצא לדובר בצורה ספונטנית שלא שם לה חשיבות וכנראה שיש לה חשיבות מכרעת שאחרת לא הייתה יוצאת מפיו.

כך מורי ורבי (עמוס כהן) מצוטט את ג’ורג סורס בתשובה לשאלה שהוא נשאל ע”י היפנים שהשורה התחתונה שלה היא שבכדי להצליח בעולם המסחר צריך לעשות את הדבר הנכון בכדי להצליח בתחומים אחרים מספיק לעשות את הדברים הנכונים והשאלה העולה היא מה ההבדל בין הדבר הנכון לדברים, בין יחיד לרבים, בין מידע לבין ידע? וכיצד מזקקים את הרבים למכלול שלם ואיכותי.

אז עוד הרחיב על הנושא באחת הכתיבות שלי, אך בהקשר הנוכחי חשוב להבין שבעולם המסחר לא מספיק להיות צודק באופן כללי (אם כי יש לכך חשיבות מכרעת, זאת התודעה האסטרטגית שאנו אוחזים בה מעל הכל), אלה גם למיקום ולתזמון יש חשיבות מכרעת בתוצאה הסופית.

למעשה הכלי העומד לרשות ה-cm (הכסף החכם או בתרגום מדוייק האיש המורכב) הוא הצטרפות מקדמת מדי בזמן ובמחיר עלולה להיות הרסנית, היא תאפשר ל-cm  להתחיל ללחוץ אותנו, הוכח יותר מפעם אחת שהתוצאה של הצד הלוחץ במקרה והוא מצליח להכניע את הצד הנלחץ היא פוזיציה מתפוצצת בכיוון הלחץ.

כך שתזמון מוקדם מדי של השורטיסטים עלול לגרום להם כאב כפול, כאב ראשון הוא בלחץ שמופעל עליהם על-ידי ה-cm שבמקרה של כניעת הנלחץ הפסד הוא גדול בגלל הקושי לצאת הן מנטאלית והן במחיר טוב, במקרה יותר גרוע הלוחץ מזהה שכמות הנחנקים אינה מספיק גדולה על-מנת לייצר לו פוזיציה מתפרצת ובגמר החניקה הוא משחרר את העמדה לכיוונה ההפוך, אך הנחנק כבר איבד את כוחו ואמונו בפוזיציה ויצא ממנה בנזק, כאשר הוא חווה כאב כפול האחד ביציאה בחניקה ובהפסד בפועל ובשנייה בהפסד של הרווח הפוטנציאלי שיכל להיות שלו ונשאר על השולחן.

אני לא מתעלם בסקירה השבועית מהתנועה היורדת שהתחילה במפה השבועית, כל שאני אומר שאני עדין לא רואה את כלל הנתונים המצטברים בכדי לדבר על שורט איכותי וכל מי שקופץ לעגולה טרם עת עלול לסבול משהזכרתי כאן. במקרה הראשון הפסד מוגדר בנוקדה שיחליט לצאת במקרה הגרוע הכאב הכפול שהוסבר.

חשוב לתזמן את הדברים נכון, היכולת לתזמן דברים נכון נובעת אך ורק מהיכולת לזהות ולהבין תהליכים, על כן הדגש הוא לא רק להיות צדוק בתודעה הכוללת אלה גם בפיתוח יכולת זיהוי המיקום והתזמון הנכון שעליו אנו שמים דגש.

צרפתי לכם היום את תעלת המסחר הנוכחי של הנפט (במפה שבועית), המגמה הנוכחית היא עדין שורית, סימני חולשה נוכחיים, אבל התבוננות על המפה ועל מיקום ההצטרפות שלנו בסקירות היומיות והשבועיות ימחיש את חשיבות – “הדבר הנכון” בדבר, מקום, זמן ולדעת, התזמון והכניסה נעשו ע”פ אחד המודלים שלמדתי מעמוס

סיטבן הוקינג אמר זאת נכון “אינטליגנציה היא היכולת להסתגל לשינויים.”, השוק כרגע בנקודה מסוכנת משני סיבות עיקריות, הראשונה הלונגסטים התרגלו ללונגים ומתעלמים מאפשרות התפתחות הפוכה, השורטסטים נראה כיאלו הם מחכים ורוצים לראות בכך שורט ומתעלמים מהאפשרות שהשוק עוד יכול להמשיך צפונה, הרצון שלהם להצטרף ולהיות ראשונים פוגע במיקום ובתזמון ההצטרפות.

דוגמא נוספת לעניין הדבר הוא בפוזיציה של abx, תוך עבודה של סינון מהכלל אל הפרט, החל ממה קורה בחוזה על הזהב דרך בחירת חברה העוסקת בתחום ועד זיהוי התהליך ותזמונו, כפי שבא לידי ביטוי בחודש ינואר

הזהב והמתכות ייצרו לנו את מירב הרווח השנתי
הזהב והמתכות ייצרו לנו את מירב הרווח השנתי

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “הדבר הנכון – סיקרה יומית (02.05.16 eod)”

  1. היי זוהר
    אני נהנית לקרוא את הכתיבה שלך ואת הניתוח של עולם המסחר שהם גם מקצועיים וגם נוגעים בדברים אחרים בחיים. לא תמיד מבינה את המושגים המקצועיים ועלי עוד ללמוד הרבה. בכל אופן תודה על הכתיבה שלך .

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross