האם נכון ליצור הרגלים? סקירה יומית 29.11.16

תבנית NR
תבנית NR

המוקד הבוקר הוא על הסוחר שרוצה לראות משהו. מיותר לומר שהתבוננות על המפה היומית ממנה עולה כי כסף רב מבין שהשוק במצב של קניות יתר, ההבנה הזו ודאי צריכה להוליד לפחות הבנה אסטרטגית כי אנחנו לא קונים את השוק, אבל השוק (נחש בהמשך לאתמול) אחד מהדברים שהוא מתמחה במסגרות מומחיותו בעולם המניפולציה הוא להרגיל את הסוחר לפעולה תגובה, לפעולה תוצאה על מנת ליצור לו הרגל, בכדי שיוכל בסופו של דבר לקחת את כספו.

סוחרים שבימים הקודמים בכל פעם שקנו את השוק בסופו של דבר הרוויחו או סיימו ברווח יצרו הרגל, כך שרבים עלו אתמול למגרש כשבתודעה שלהם זכורים העסקאות מאתמול ושלשום לא משנה היכן קנו את השוק הרוויח כסף ויצרו הרגל, אבל הרגל לא טוב, לא במובן של להרוויח כסף, אלה בפעולה שהביאה לרווח הכספי.

ההרגל הוא מצב כבר בו המוח משחרר חומרים מסוימים רק מעצם זה שהוא רואה מצב מתקרב עוד לפני התוצאה, כי המוח זוכר את התוצאה ומשחרר  חומר אשר מהחלש ומהלחש את הסוחר וגורם לו לפעול במקום שכבר לא נכון לפעול וגרוע מכך לרדוף – אבל זה קורה בעיקר לסוחר אשר אינו יודע לזהות תהליכם ואינו מודע לסדרי פעולות ומחשבה.

בדיעבד הוא עולה חזרה למגרש מתבונן ואומר התמונה כל כך פשוטה ומתבקשת, למה פעלתי אחרת? למה בזמן אמת כל שראיתי ורציתי היה לפעול כנגד או בהתעלם ממצב כל כך פשוט, במקרה הטוב הסיבה היא כי הוא סחר תבניות במקרה הגרוע כי הוא לא מבין בכלל את השוק וחווה תוצאות.

אין לי כיצד להמשיך ולחדד כי ההרגל היחידי שאתם צריכים לפתח הוא ההרגל לחתוך הפסדים, כל היתר רצוי שלא ליצור הרגלים, נכון התפיסה שלי שונה מהרבה תפיסות בעניין, אבל במקום שהוא הבית שלי אני חולק ומספר לכם מה משרת ומביא אותי למקום אחר ומה הקשיים שאני רואה על ציר הזמן המונעים מרבים להגיע לתוצאה המיוחלת לעומת רבים המגיעים לתוצאה.

הקושי הוא ליצור הרגל של חיתוך הפסדים ולא ליצור עוד שום הרגל מלבד ההרגל שלא ליצור הרגל, היכולת לעלות מאופס בתפיסה בכל פעם מחדש היא בסיסית שאחרת תפעלו כמוטעי דעה, אשר תבניות והרגלים מפעילים אתכם וכך הפכתם שבויים בידי המניפולציה.

“ההתעלמות מהמגמה הכללית והניסיונות לקפוץ פנימה והחוצה גרמו לי נזק קשה. אי אפשר לתפוס את כל התנודות. בשוק עולה אתה חייב לקנות ולהיצמד למניה עד שאתה חושב שהשוק העולה מתקרב לקצו. לשם כך אתה חייב לחקור את התנאים הכלליים ולא טיפים או גורמים מיוחדים המשפיעים על מניות יחידות. ואז עליך לצאת מכל המניות שלך;  לצאת ולא בשביל לחזור!…” ג’סי ליברמור (ההדגשה אינה במקור)

יש לנו פתרונות נהדרים לעניין, אני רואה את ההתנהלות של בוגרי תוך כדי ההבנה שלהם היכן הם נמצאים בתוך התהליך, רק ההבנה והשימוש בשפה הנכונה, הוא אשר מאפשר להם גם במקרה של ליקוי מאורות להתעורר בטרם מאוחר ואפילו לסיים את היום ברווח, ראו לדוגמא את ההתנהלות של דרור אתמול.

מחר אני מעביר מחזור נוסף של סדנת וייקוף, קשה לי להבין את מי שלא נרשם ויהיה שם. ויש רבים שלא נרשמו,  וכמי שרגיל לקחת אחריות מיד אני מפנה את הסיבה אל עצמי, רציתי לכתוב יותר בעניין אך אכתוב זאת לעצמי בדין וחשבון היומי שאני מנהל, כל שנשאר לי הוא להניע אתכם לפעול ולומר לכם תרשמו עכשיו!

הסקירות השבועיות האחרונות והיומיות די מסכמות את הכל… כך שהבוקר הפשטתי את התמונה ככל שניתן היה בכדי לעלות לכם בהירות מחשבתית, מסחר על VIPS  מהסקירה אתמול הייתה קלה והגיונית כולל המקסום ואפשרה עבודה על כל העניין של CT (מסחר כנגד…)

טוב עת לצאת לעוד יום… נברך כרגיל שיהיה לנו יום מבורך מתוק ומזהיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross