גמישות שכלית: סקירה יומית על גמישות ומסחר (09/08/17)

גמישות

גמישות שכלית

אני כל הזמן מדבר על מיומנות בתהליך המסחר (ואומנות אבל זה לדיון אחר), עיקר המיומנות היא היכולת לנהוג תהליך, בנהיגת תהליך לעיתים הכביש לוקח ימינה, לפעמים הוא לקוח שמאלה, לפעמים יש במפר בתהליך.

אחד הדרכים של השוק לבלבל את הסוחר הוא ע”י יצירת לולאת הרגל, הוא מרגיל את הסוחר בהתנהגות מסוימת ואז הסוחר כל-כך מורגל, שקשה לו להכיל ולקבל שינוי (לרוב זאת הנקודה שבה הסוחר מחזיר את כל רווחיו ויותר) – לכן חשובה היכולת לעלות בכל פעם בצורה נקייה ולא מוטת קוראים לזה גמישות מחשבתית ומנטלית.

אתמול הוא סוג של יום וסמן המאפיין שינויי כיוון, הוא לבדו אינו מספיק רק הסימנים הבאים המצטברים מגדירים את הנקודה לנקודת שינוי ובכל זאת החשיבות שלה בהיות הסימון הראשון האפשרי.

נכון קשה לקבל שינוי בטרם מחיר השוק הגיעו ליעדו, אך לרוב השוק לא נע ליעד בהינף אחד אלה נע ונד בין קניות יתר למכירות יתר ובכל מקום שהוא מצוי באחד מהמצבים המוזכרים המשך והתצורה שהוא מצוי בהם מגדיר את המהלך הבא.

שימו לב איך מדד שמצב קניות היתר שלו יחד עם ירידה מקבילה במדד התחבורה משפיעים על הסנופי – יש כאלה שיאמרו שזה בכלל הדברים של טרמפ אתמול, אני טוען במצב נתון שכזה כל דבר אחר היה טריגר לאותו הדבר.

פיסות נייר ירוקות

בספר מדריך הטרמפיסט לגלקסיה כתוב “לכוכב לכת זה יש בעיה: מרבית האנשים שחיו עליו היו אומללים במשך רוב הזמן. הוצעו פתרונות רבים לבעיה זו, אך רובם עסקו בעיקר בתנועתן של פיסות נייר קטנות וירוקות. רעיון מוזר כשלעצמו, משום שאחרי ככלות הכל, לא פיסות הנייר הירוקות הקטנות הן שהיו אומללות

אני מקבל המון הצעות במסגרת התחום שלי שקשורות לכסף את רובן אני לרוב דוחה, גם אם יש בהם לכאורה הרבה כסף וחומר כשאני נשאל באיזה כנות לפני תום הפגישה איך אני מוותר על דברים שרוב האנשים אינם מוותרים עליהם ונשאר במקומי ובאופן בו אני עוסק ומתייחס לתחום העיסוק שלי של מסחר והכשרת סוחרים.

אני עונה “לא קשה במיוחד להרוויח כסף סתם כך. הקושי הוא להרוויח אותו בעבודה שראוי להקדיש לה את החיים.” (קראת בספר “צלה של הרוח”)

אגב אסיים במשהו חכם ששמעתי פעם מן מבחן לעושר (אולי גם לאושר) – אם אדם אומר שכסף יכול לפתור את הכל -זהו סימן שאין לו כסף

נמשיך להתבונן על השוק ולנסות לעשות כסף 😊

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross