גיס חמישי. תמונת מצב 09.08.18

מחפשים נקודה מכרעת

גיס חמישי

כשמשהו או משהו מפעיל אותי באופן לא רצוני אני קורא לו גיס חמישי. זה קורה לנו בחיים וזה קורה  לעיתים בזמן מסחר, זהו גיס חמישי השוכן בתוכנו. גיס חמישי שעלול להשתלט לא רק העסקה הנוכחית כי עם דווקא על העסקאות הבאות, אתם חייבים להקיא אותו החוצה.

דוד גרוסמן כותב “ולפעמים אני מרגיש שאת יודעת בדיוק, הרבה יותר ממני, אל מה את חותרת שם, כשאת אומרת, למשל, שנדמה לך שיש בתוכי מעין ‘גיס חמישי’ ושאני מתעקש להיות נאמן דווקא לו…”

בכדי להיות סוחרים טובים, יש לאמץ עין טובה, תודעת שפע ונתינה, בעיקר זה לידי ביטוי כיצד אני מאפשר לאחר ולא מצמם אותו, קל מאוד לדעת למי אתם משתייכים דרך השאלה הפשוטה תשאלו את עצמכם והיא “האם לאחרונה צמצמתי משהו או העצמתי משהו?”

תמונת מצב

הבוקר החלטתי להמשיך לפשט לך את תמונת המצב אפילו ברמת של המתרחש בימים הקרובים, ודאי עולה לך השאלה “איך אתה יכול לדבר על חולשה שבסך הכל השוק הולך ועולה?”

התשובה היא פשוטה, אנחנו מחפשים: עוצמה הנמשכת מרגע הכניסה, כל זאת על מנת להרחיק את המחיר מאזור הכניסה לכיוון יעד הרווח הראשון שלנו וכמה שיותר מהר.

הזרם התת קרקעי העיקרי המשפיע על המניה הינו התנהגות השוק, על כן חשוב לי לנסות תמיד לתזמן את ההתנהלות יחד עם “נקודה מכרעת” בשוק.

התבוננות בתנועת השוק בימים האחרונים לא העידה על קירבה “לנקודה מכרעת” נהפוך הוא ראיתי עליה בחולשה וזאת הסיבה העיקרית מדוע בימים אלו לא הצטרפתי לפוזיציות חדשות אלה בעיקר מקסמתי קיימות.

מהגרף שצרפתי והתפתחות בימים הקרובים נקבל תשובה בהתייחס להגדרת ההזדמנות הבאה, ככל שהשוק יישאר מעל האזור שסימנתי כ-Trading Range תגדל הסבירות  להמשך מהלך יומי עולה ולהיפך.

כך ש “נפילה” פנימה עוצמתה ותצורתה תגדיר לנו את “הנקודה המכרעת” הבאה. הדרך היחידה לעשיית עסקאות טובות ומצליחות זיהוי ותזמון נקודות הכרעה.

יום מבורך ומזהיר – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross