בכל תמונה יש שני אנשים. סקירה יומית 27.06.18

בכל תמונה יש שני אנשים

בכל תמונה ישנם שני אנשים

המסחר נפתח בהודעה כלכלית חדשותית  ולאחר מכן הצטרף לכך מלאי הנפט…. סתם סתם, ודאי שאינני מתכוון להתייחס למה קורה למחוץ למחיר והתנהגות שלו.

ככל שהשבוע עובר אתה ודאי יכול להפנים את כותרת הסקירה השבועית ״הדובים לא מרפים״ ואפילו את הכותרת שבא אחרי היום ״החיובי״ שהייתה ״שום דבר״.

״במאבק״ שלי מול באפט אני מוביל כרגע (על לשון מליצה) וחיזוק התיק ובמניות לשורט כאמצעי הגנה בתזמון נכון היה גם הוא מוצלח.

חוגג לי הצלחות קטנות, זה הצעד הבא שעליו אני עובד, מצאתי כי תקופה ארוכה הייתי עסוק בעיקר מה אני לא, במקום להתעסק או לאזן בעיקר מה אני כן – אז הוכרת תודה  וחגיגת הצלחות ולו קטנות נכנס לתודעה היומית שלי.

בתודעה האסטרטגית כל מי שלא עשה כלום יכול להרגיש נח עם עצמו אין שאין תמיכה מצד השוק לעשייה או יש נתונים סותרים, לשבת על הידיים הוא בהחלט פתרון.

ודאי מי שיש לו ניסיון רב שנים ויודע לנצל ולו תנועה מקומית עמדה לרשותו האפשרות לעשות שורטים כפי שתיארתי בפתח הדברים או בסקירה השבועית.

אבל השאלה מה עושים מכאן? התשובה מבחינתי אין שינוי מהתודעה של הימים האחרונים השוק סגר על הנמוך היומי וכל עוד הדובים בפתח לא נותר לשורים הממתינים להמשיך ולהמתין.

כתוב בעיתון

אה וגם העסקה פוקס נסגרה בסופו של דבר ב-71 מיליארד דולר, יש לשים לב דיסני הסכימה לבצע את העסקה לפי 38 דולר למניה מחיר גבוה משמעותית מהמחיר שנחתם בהסכם הקודם של 28 דולר, הדיווח על משא ומתן ביניהם התחיל בנוב׳.

את כל הסיפור וכל הפסקה הקודמת אצלנו בעולם השיפוטי ידענו בדיעבד את המילים, אולם את המידע הפנים סיפר לנו כבר הסיפור והסיפור מספר שמשהו ידע ואסף ואסף ואסף – בעולם אחר זה נקרא הזורעים בדמעה ברינה יקצרו.

המסקנה הכי חשובה היא לא להתווכח עם המחיר, לא חשוב מה כתוב לרוב תבין או תדע אותו בהמשך אך לעולם לא להתווכח עם הכסף – הוא תמיד מצביע ברגליים.

התבוננות על השוק מצד התנהגות המחיר לעומת התבוננות על השוק מצד הניתוח הכלכלי שלו והמסקנות הלא תמיד זהות שהם מביאות את הגורמים השונים ודאי מרתקת, אך היא מרתקת אך ורק מתוך השאלה מתוך איזה נקודת מבט כסוחר במבחן התוצאה נכון לי להתבונן על הדברים.

הנה משפט קסום שדרכו אנסה להסביר את עניין כיווני התבוננות ותיאור המתחרש כותב אדמס אנסל ״בכל תמונה יש תמיד שני אנשים, הצלם והמתבונן״.

לאורך חיי הייתי צלם חובב, לעיתים עסקתי בתחביב יותר לעיתים פחות, אנסל הוא ודאי גורם חשוב בטח ספריו המצלמה, התשליל ותהליך ההדפסה. פיתח את שיטת האזורים המעידה על ההבנה העמוקה שלו את השפעת האור על התמונה הכוללת אל תהליך ההדפסה סופי.

ההבנה שלו את התהליכים והגדרת מטרות ראויות כמו תיעוד הטבע הביאו אותו לתוצאות יוצאות דופן, היכולת שלו להכניס עומק שדה אין סופי דרך צמצמים קטנים מרשימה ונצחית.

אני לא מוצא תמיד דרכים להסביר עד כמה למדתי מגורמים מסביב לשוק ההון על שוק ההון התרגום שלי למשפט ״בכל תמונה יש תמיד שני אנשים הצלם והמתבונן״ (לתרגום לתוך עולם של שוק ההון) הוא ״בכל תמונה יש תמיד שני אנשים ה-CM והמתבונן״ – אתם צריכים לבחור למי אתם רוצים לחבור (מי שרוצה וימצא מתאים לחבור לצד הנכון – הנה פרטים).

בעולם השיפוטי ה-CM הינו ״האיש המורכב״ כפי שמכנה אותי ריצארד וייקוף. ווייקוף הציע כלי האוריסטי, אמצעי גילוי, שיעזור להבין תנועות מחיר במניות ספציפיות ובשוק:

איש השוק כולו, האיש שקיימים בו כל המאפיינים של כל מי שפועל בשוק, The Composite Man. “כל התנודות בשוק ובמניות השונות צריכות להיבחן כאילו היו תוצר של פעילות של אדם אחד. אנו נכנה אותו איש השוק כולו, שבתיאוריה, יושב מאחורי הקלעים ומתמרן את המניות לרעתך, אם אינך מבין את המשחק שהוא משחק, ולתועלתך הרבה, אם אתה כן מבין את המשחק שלו.”

סיכום בכל תמונה יש שני אנשים. ה-CM והמתבונן – מזמין אותך להצטרף אלי למסע להר גבוה שם שוכן ״שבט הקופים״ בו תוכל לפגוש את ה-CM.

יום מזהיר ומבורך – זהר ליבוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross