בדיקת ראיה – סקירה יומית 01.03.18

photo credit: Erwin Schoonderwaldt

פוריםתם חודש פברואר

חודש פברואר הסתיים לו, אני עובר על הסקירות השבועיות ככותרות אפילו מביט בפתיח של כל אחד מהן. זאת דרכי תמיד לבחון מה ראיתי בזמן אמת מה התפתח.

ההתבוננות לאחר אינה בדבר, שמחה לעיד על ״כמה צדקתי״ (או טעיתי). הבחינה לאחור היא סוג של מחקר מתמשך שאני מקיים עם עצמי בנסיון להבין אלו עובדות ראיתי אל מול עיני ומה הן המסקנות שהפקתי, כן מה נסתר מעיני או מהתודעה שלי.

אלה הכותרים של הסקירות השבועיות:

08.01.18 – האם השוק עולה נכון לקנות בכל מקום
14.01.18 – קניות יתר עדין
05.02.18 – השבוע קפץ לי לעין בעיקר סימני ההיחלשות בדולר
12.02.18 – איפה אנחנו בתוך רכבת ההרים הזאת?
20.02.18 – מי צודק מי שטוען שהתחיל התיקון? או מי שצועק זאב זאב?
26.02.18 – האם השוק התחפש לשוק שורי?

(כמובן יש הסקירה היומית של מי שרוצה מעקב קצת יותר צמוד למתפתח)

בדיקת ראיה

השוק פותח את השנה בקניות יתר בכל ממדי הזמן, האופריה של העליות גרמה לעוד ולעוד כסף להיכנס בעיקר שתי קבוצות כסף מסכונות אשר גורמות לסיום העליות בשוק.

הקבוצה הראשונה: היא קבוצת הכסף הטיפש, טיפש מעצם כך שנכנס אחרון לתהליך, גם הידיעה בדיעבד לא משנה את הגדרתה הנכנסים האחרונים ככסף טיפש, תכונה שורשית של קבוצה זאת הם הראשונים להילחץ לסגור פוזיציות שנכנסו ובכך הם מתחילות את תנועת הכנפים של הפרפר.
הקבוצה השניה: הוא כסף חסר סיכון, כסף חסר סיכון הוא כל אותו כסף אשר בהינתן אפשרות אחרת לא ימצא בתוך שוק המניות, דוגמא לאפשרות אחרת היא תשואה חסרת סיכון, כך שככל שעניין הריבית או במילי אחרות אלטרנטיבה חסרת סיכון הולכת וצצה בגלל תשואות של אג״חים  ושינוי ריבית, הכסף משנה מצב צבירה משוק המניות לניתיבים חסרי הסיכון.

הערכתי היית ועודנה שעם תחילת התיקון הכסף שואף לחזור מאזורי קניות היתר לאזורי הנורמל. מכיוון שמצב קניות היתר לא היה  שייך לקבוצה אחת בשוק אלה לרוב הקבוצות הפועלות בוקבלנו תיקון ״אגרסיבי״ יחסית למורגלות הקודמת (מה שפגע פגיעה אנושה בסוחרי הויקס שלא לקחו בחשבון שאחרי תרדמת מגיעה התעוררות).

מצב נוכחי והאפשרויות העולות מתוכם

כך אני ממשיך ומעריך שהמחיר יתקן לפחות את המפה החודשית לאזור הנורמל, התיקון יעשה באחת משתי דרכים:

הדרך הראשונה האפשרית היא תיקון בזמן, מצב בו התעלה ״זזה״ למחיר על ציר הזמן (בגלל היותה באלכסון ומתקדמת למחיר על ציר הזמן).
הדרך השניה האפשרית היא תיקון במחיר, כך שהמחיר ״זז״ אל התעלה החודשית ומתבסס חזרה לתוך המגמה.
כרגע ככל המסתמן לי מתו הסימנים הדרך הראשונה היא המתפתחת, אך אין מניעה לשילוב יחד עם האפשרות השניה.

האם קיימות עוד אפשריות, התשובה היא קיימת אפשרות להמשך עלייה רציפה או אז אנחנו ממשיכים במצב ההגדרתי של קניות היתר ואפשרות אחרונה היא האפשרות שלא חשבתי עליה ויתכן כי קיימת.

סיכום

בניתוח השיפוטי הכולל שלי, השוק עדין לא סיים את המסע שלו צפונה ולא קבלנו כל סימני סיומות למגמה הנוכחית, תהליך של איסוף והמשך הוא תהליך מובנה בתהלכי השוק, רק הבנה והכרה שלו מאפשרת ההכלה והתנהלות מושכלת.

יתרה מזאת סוחרים מבינים כי המבנה והבסיס האמתי של השוק נבנה בתוך התהליכים של ״התיקון״ (גם שלנו כבני אדם) – ואנו מצפים להם.

עם זאת, אנו מבדילים בין כניסה לתיקון במימדי הזמן הגדול, לבין סימני סיומת המגמה הכוללת בהן. אך האמירה כי המגמה היורדת טרם הסתיימה. מסוכנת לקורא שהמפה הכי גדולה שלו זאת המפה היומית או לכל היותר שבועית, שם התיקון בא לידי ביטוי במגמות יורדות ובעיקר בהמון רעשים של אקראיות של אמצע המקום.

עת לעבור על השוק לרענן ולעדכון הרשימות, מעבר ראשוני על הסקטורים השונים והם די חצויים במצבם, הפיננסים, התעשיה ואפילו הטכנולוגיה יסתיימו בצורה די שורית ביחס ליתר המגזרים, שסיימו בסגירה באמצע  או דרומה מכךמה שתומך לעת עתה בתסריט הראשון שהצגתי.

לסיום עוד ארצה להוסיף משהו לאחר קריאה של דיון והתדיונות אצלי בקבוצת הבוגרים, ארצה לצוטט לכל המתדיינים אצלי בקבוצה או במקומות אחרים:

When One Paints an Idael, One Does not need to limit one’s Imagination – Ellen Key

חג פורים

החג הסתדר נפלא על לוח השנה והלוח השבועיחג פורים מבורך ושמח, בעיקר שנזכה שהאסתר יהפוך לגילוי ונזכה כולם להנות מהשפע, כך שבהתייחס לאסתר וגילוי נסיים בדברים שאמרה הלן קלר ״הדברים המופלאים ביותר מעולם אינם ניתים לראיה או אפילו מישושחייבים להרגיש אותם עמוק בלב״

בברכת שנרגיש דברים מופלאים בלב

href=”http://www.flickr.com/photos/30763358@N08/36550870472″>20170806_174615-X-T2-6777.jpg via photopin (license)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “בדיקת ראיה – סקירה יומית 01.03.18”

  1. תענוג לקרוא את הניתוחים שלך וגם את הוורטים שאתה משלב בהם. פורים שמח!

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross