אותם מילים אל מול תודעות שונות. סקירה יומית 31.07.18

חולשת השוק

אותם מילים מול תודעות שונות

אותה תמונה יכולה להיות גיהנום או גן עדן, אומר זאת על הגרף “אותו הגרף…” ואמר זאת פרסטי על התודעה שלנו אל מול המילים To different minds, the same world is a hell, and a heaven, אם איזה תודעה עלית לאחרונה לשוק אל מול אותו הגרף ועד כמה התודעה שירת אותך? היא לדעתי המפתח לניתוח לאחור של כל עמדה מסחרית שאתם עושים.

תמונת מצב

ש(וב) מתחיל את הבוקר בתחושה איך החדשות מתלבשות על הגרף במקום מצב שהחדשות מייצרות את הגרף, אנו בשבוע שעקרי ההודעות בו הם פעילות נגידים במקום שונים וחשובים בעולם. אנו רואים בעיות במזרח “הבנק המרכזי ביפן עשוי להודות בכישלון ירידות שערים באסיה” – החשש זולג לסין יש הקושרים זאת למלחמת הסחר והכדור הבאולינג יכול להמשיך ולהתגלגל.

מניות ה-FAANG ממשיכות בפאניקת מכירות ודאי זה משפיע מיד על מדד הנסדק ועל המגזר החדש של ה-XLC כמובן גם על מגזר ה-XLK (מכיוון שחלק מהמניות הם עדין דואליות בשני המגזרים), אפל המשתייכת לקבוצת מניות זו תפרסם תוצאות היום ועשויה להאיץ או לבלום את התופעה שהחלה בימים האחרונים.

מעל הכל תוצאות ישיבת הנגידים בארה”ב ישפיעו על התפתחות המסחר בשוק השבוע.  שער הסגירה הנוכחי חזר לנקודת הסגירה מלפני שבועיים עת הבענו את אי הנוחות שלי מהצורה שבה השוק צומח לעת עתה.

כמפיק לקחים תמידי (הלוואי ו…) אוכל לומר בעיקר שני דברים שניתן ללמוד מהתפתחיות בשבועיים האחרונים שעיקרם:

  • כשיש ספק אין ספק
  • פעולה מספר 2 בתכנית עבודה חשובה מפעולה מספר 1

אסביר בקצרה את עניין הספק אפילו מן הצד המנטלי, בזמן שאתה פותח עסקה בכסף אמיתי ישנו מגבר רגישי מעצם הפוזיציה, הספק בפוזיציה יתפוס את הניהול במקום התפתחות האובקטיבית, לכן אני תמיד ממליץ ולא רק מצד העסקה או מצב השוק להימנע מפוזיציה בזמן שיש ספק. בראש בראשנה זה ישפיע על הדרך והמקום שאתה יוצא מהפוזיציה.

העיקרון השני משלים את הראשון נכנסת לעסקה זה נהדר אתה אפילו עשוי/עלול לחייך בהתחלה, אך אם לא תדע להתממש לצאת מיד במקרה של שינוי התנהגות תעבור למצב של “יצא שכרו בהפסדו”.

דוגמא לכך אני רואה דרך המון אנשים שנכנסו לעסקות לאחרונה במניות ה-FAANG כעת מצויים בהפסד ואינם יודעים כעת כיצד לנהוג (המשותף להם הוא החיוך בתחילת הפוזיציה ואי הבנת השינוי התנהגותי בשוק כל זאת בגלל הצטרפות בזמן ספק).

כל שאר דעתי על השוק והמניות הבאות תוכלו למצוא שוב בסקירה השבועית מאתמול

יום מבורך ומזהיר – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross