אושר הוא מקום או כיוון? תמונת מצב 14.08.18

תבנית היפוך

כיוון או מקום

הרבה פעמים אנשים שואלים לגבי מחיר לעומת כיוון, חושב לבדל בין כיוון השוק למחיר יעד, אני פותח זאת בגלל שנזכרתי בדבריה סנדי אריס ״אושר הוא כיוון ולא מקום״, נראה לי כי לפעמים אני מתבלבל ועלי להזכיר לעצמי.

אבל הפתיח לבטח מעלה בך את השאלה ״טוב זהר, מה כיוון השוק?״

תמונת מצב

השוק המשיך למטה בזיליקה תוך כדי התחזקות הדולר מצד אחד והחלשות המתכות מצד שני, יש לשים לב בשוק המטבעות והמתכות לכלל המוצרים המצויים במצב של מכירות יתר ולא לפעול עליהם בחסר. כל מי תזמן לונגים בשבועות האחרונים ולא הגן על העסקה שלא ודאי נכנס ללחץ כעת, זאת שוב הזדמנות לחזק את עניין התזמון יחד עם ״נקודה מכרעת״ בשווקים ולא בכל מקום.

כל עוד התנועה בשוק היא תנועה יורדת לא מתווכים עם השוק, יש אפשרות שהיא תמשך ואפילו תתחזק, הסיבות לאפשרות שתחזק או תיצור הזדמנות קניה מוסברות בפירוט בסקירה השבועית, כולל באיזה תרחיש אפילו יש הזדמנות קנייה ולא מכירה.

אני מזכיר לך שבעולמנו ככל שלא נכנסנו בזמן נוותר ונחכה להזדמנות הבאה, אחרת אנו מפירים את היחסים בין הסיכוי לסיכון, אם לרגע אתה שואל האם אני חושב שהדולר מתחזק בגלל התנהגות התורכים אז התשובה שלי אליך היא שלילית.

הדולר מתחזק בגלל הדולר, כל המתרחש בתורכיה רק מעצים את העניין, אך אינו הגורם לעניין, החלשות המטבע שם כפי שציינתי בעבר היא מדד לבטוחת המשקיע הזר לכספו, חוסר אמון שהגיע וחלחל לאוכלוסייה המקומית שאף היא ממהרת למכור את המטבע וליצור ביקוש גבוה לדולרים.

מה ההזדמנות הבאה היא תצור של איך השוק ינהג במיקום הנוכחי, האם ישהה שם במחזורים גדלים ונתמכים אחרת יעלה לפחות לבדוק את הגבוה הקודם, דבר שעשוי לסחוב פנימה פתיחת חדשות של קניות. בעיני הכי טוב הוא תיקון בזמן שיאפשר לשוק לאגור אנרגיה להמשך עליות בטווחים הגדולים, כך שכל תמרון וסיבוב מקומי יאפשר בניית פוזיציה חדשה הלוקחת בחשבון רמת סבירות בינונית.

ותזכור כפי שפתחתי ״אושר הוא כיוון ולא מקום״, אני מאחל לנו שנהיה בכיוון הנכון

יום מבורך – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross