תמונת מצב 25.10.19 – מתי?

תבנית ״תריס״

מתי?

היה לי חבר סיני (לוחם גדול לא אוכל לגלות כלום מעבר לכך ששמו הפרטי היה סאן), הוא הסביר לי שהמנצח בקרב הוא זה שיודע מתי להילחם ומתי לא, עם הזמן הבנתי את שאמר לי.

לאורך שנים אני אומר את המשפט ״סוחר טוב נמצא יותר זמן נמצא מחוץ לעסקה מאשר בתוכה״ חלונות הזמן במסחר הם קטנים וקצרים לכן רק סוחרים טובים יודעים לנצל אותם – היתר הם או טיפשיים או משקיעים פודמנטליים שקונים (בתירוץ כלשהו) ושוכחים.

סוחר טוב מבין את ההזמנות עם הזיהוי שלה איננו מהסס או מתלבט ומיד מצטרף ונשאר כל עוד… יתכן והיום נקבל חלון, אתה בטח שואל מהי?.

מהי ההזדמנות?

בהתבוננות על התנהגות המחיר תוכל בודאי לשים לב מאפיין התנהגותי של השבוע הנוכחי (לקראת סיומו) בעיקר לכך שהבר השבועי הוא צר, מחזור המסחר הנוכחי די תואם את המתרחש לעת עתה.

התבוננות במפה היומית על מנת לראות את מבנה ההתכנסות מעלה בפנינו תבנית טכנית הנקראת ״תריס״. מבלי להיכנס להסבר עמוק מדי משמעות התבנית שהמוכרים אינם נסוגים בקצב התקדמות הקונים דבר שיוצר התנגדות הולכת וגדלה או ״צומת לחץ״.

גישה מסויימת בניתוח הטכני מתייחסת לתופעה כסוג של סטייה לרוב מחזקים אתה סטייה בתוסף של אינדיקטור תומך החלטה.

התבנית כושלת: עם פריצת קו המגמה העליון של התבנית. פריצה המעידה שהקונים התגברו על התנגדות שנוצרה מהססנות המוכרים. התבנית מצליחה: כאשר קו המגמה התחתון נשבר, דבר המעיד כי הקונים נכנעו להתנגדות ואינם מצטרפים בעת הזאת.

הגרף המצורף ודאי יעזור לך להבין טוב מכל את שרשמתי, אם תחבר זאת לסקירה הקודמת שלי אז ודאי תבין מדוע אני רואה בהתנהגות הנוכחית חולשה אל נוכח תוצאות הדוחות הכספיים כפי שמתגלים לנו ביום יום בעונת הדוחות.

הזהב כבר הגיע ל-1500 (איך אומרים במפעל הפיס ״ברכות לזוכות ולזוכים״) תוצאות טובות למניות המטבע הכחול (המטבע בעל הערך הגבוה ביותר בקזינו ומכאן כינוי למניות בעלות השווי שוק הגדולות בבורסה) בקיצור שבוע המסחר עשוי להיות מעניין ביותר לעניין צומת הלחץ שהתפתח.

אם תתהווה הזדמנות לפני כניסת השבת אנסה לנצל אותה, שבוע הבא שעון קיץ בשוק והמסחר יתחיל מוקדם יותר בשעה על-פי שעון ישראל.

 

העולם נפלא – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross