תמונת מצב 23.10.19 – סוביקטייבית אני לא אוהב את תגובת השוק לדוחות

בעת הזאת חולשה

סובייקטיבי

כל תפיסה והתבוננות שלנו על העולם נראית אובייקטיבית אבל למעשה היא סובייקטיבית ומסוננת דרך מפת העולם שלנו. הבעיה אינה באמירה אלה בהכחשה שיש לרבים מאיתנו לעניין.

רבים מתעקשים כי התפיסה או הפרשנות שלהם הם אובייקטיבים ולא סובייקטיביים, הבעיה בהתעקשות הינה מצב ההבנה שאולי אני טועה בראייה או בהבנה שלי את המציאות היא לא אופציה בגלל האובייקטיביות שאני תופס את העניין.

התנהלות בדרך זו היא למעשה להתעלם מהעולם של ניהול סיכונים, כי זהו למעשה התעלמות מההבנה שאולי אני לוקה בליקוי מאורות וסינון המידע שלי הוא שגוי (אפילו כאפשרות).

נתקלתי בזאת באמירה של אחד השכירים שדרכו הבנתי שאפילו תפיסת זמן שהוא דבר אוקטבי נתפס בצורה סוביקטייבית. בקיצור אמר לי כך:

“במיטה בשעה 6:00 בבוקר אני סוגר את העניינים ל-5 דקות ו… בום 7:45 לעומת זאת בעבודה בשעה 9:30 אני סוגר את העיניים ל-5 דקות ו… בום זה רק 9:31”

תמונת מצב

השוק קצת מבלבל את המתבוננים מפת זמן קצרות מראות על תמונה שוורית שאינה מתיישבת באיכותה עם הנצפה במפות הזמן הגדולות יותר ואשר מכניסות אותנו להקשר כולל נכון יותר.

לא סוד כי אני רואה חולשה בשוק וכי אני צופה בתמונת המקרו  “צורך” כי השוק יבצע בטרם ימשיך את דרכו צפונה עוד יצירת ערך והתבססות.

אתמול היה ביטוי של חולשה, יהיו כאלה שיקשרו את החולשה לחג בעמי המזרח, אך אני דווקא רואה את החולשה באופנים קצת אחרים.

  1. התנהגות המחירים צורת ניתוח שנקראת Price Action
  2. תגובת השוק לדוחות שפורסמו עד כה.

לניתוח המחיר לא אכנס גם המפה השבועית די מדברת בעת עצמה, סימן נח בעבורך יהיה כל עוד המחיר שער הסגירה השבועית מתחת לפתיחה כסימן לחיפוש עמדות שורט.

מעל שער הפתיחה נחזור להיות נטרלים.

חשוב לי לומר ולהדגיש ולהפנות תשומת ליבך, כי כ-80% מהדוחות שפורסמו עד כה הכו את התחזיות ובכל זאת אין הצטרפות חדשה לתוך השוק (אפילו סימני מימוש נראו), נכון רק חמישית מהחברות פרסמו עד כה.

ונכון כי חברות כמו מיקרוסופט ובואינג ופייפאל בדרכם לפרסם היום, אך ככל שהשוק ימשיך להגיב כפי שהגיב ללא הצטרפות יגדל הסיכוי לתיקון בשוק.

עוד אני מציע לך להתבונן במניות ה-FANG כדרך נוספת להבין את המצב הנוכחי בשוק, התבוננות כמשל על אפל לעומדת גוגל מאפשרת לראות כיצד האחת ביססה ערך לעומתה השנייה עלתה ללא ביסוס ערך.

מתוך הדוגמא הנוכחית ומעקב אחריה תוכל ללמוד לעתיד על חשיבות של התבססות ויצירת ערך.

בעיני לא עת לונגים – נשאר רק לקבל אישור מהשוק על כך להמשך עונות הדוחות בהחלט יהיה אינדיקציה לדברים.

יום מבורך – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross