תמונת מצב 14.5.19 – הפער בין מראה עיניים למעשה הידיים

שער הפתיחה כסמן המשכיות

פיתחו של דבר

נסעתי למדבר, כמה ימים במדבר יכולים לעשות פלאות, במקום שנראה הכי הרבה שאין חיים התגלו לי המון חיים. אפילו הצלילים של המוזיקה נשמעים שם עמוקים ואחרים, המחשבה שמלווה אותי ביום יום בעיקר בימים חמים כמו איך אפשר לחיות בלי מזגן אפילו היא מתהפכת במקום הכי לא צפוי, באמצע המדבר והחם משבי רוח וצל מרעננים הרבה יותר מכל מזגן באזור הגועש והעירוני.

אז עוד ״נהול״ נכנס לספר הנהלים של להיות סוחרלנסוע מדי פעם למדבר, לעצור לנשום לרגע ולהתבונן על החיים במקום שאין בו כמעט חיים.

תמונת מצב

ישנם גישות רבות לניתוח, בגישה שלנו אחזור ואומר שאני לא זקוק למידע חדשותי חיצוני וכי בכל רגע נתון המאזן המצטבר הוא המורה לי ומלמד אותי על המצב הנוכחי.

מצב נוכחי שממנו נגזרת הזדמנות לעסקה הבאה, אז די ברור שלא אתייחס לכל עניין מלחמת הסחר. סיבה שנייה ועיקרית שאני מתעלם מקריאת ידיעות או התייחסות אליהם לרוב הם גורמות למניפולציה וכתובות באופן ובצורה שהמייצרת מניפולציה או במילים פשוטות הסיבה להתעלם היא שאני לא מספיק חכם לנתח ולהבין אותם באמת.

מה שמשאיר לנו לנתח מה ראינו ומה לא ולשאול את עצמנו האם פעלנו בהתאם או מסיבה כלשהי התעלמנו מן הסימנים והמשכנו לחפש לונגים באוירה האופריה שקדמה לירידות.

הרמזים בתעלה

בפעם האחרונה שהוצאתי סיקרה (סוף אפריל) היא הייתה Short the Thurst המשמעות שלה הייתה עסקת שורט בהזדמנות הקרובה.



המנתח השיפוטי עוסק בשאלה הקדומה ביצה ותרנגולת by Zohar Leibovich on TradingView.com

לחלקם אוכל לספר שטרמפ התקשר להתייעץ עמי אז כבר ידעתי את כוונתיו. לחלק האחר שקורא אותי תדיר אספר בפשטות שתוצרת הגרף סיפרה לנו על סיום תהליך שאיפשר לחפש את השורט הבא.

שלושת ניסיונות היפוך

על הגרף המצורף היום סימנתי שלושה מצביעי מקום, המעידים על נסיונות היפוך כולם כשלו ולאחר שאסביר את הכשלונות, תבין מה ניתן ללמוד מהם:

  • הנסיון הראשון הוא היפוך מוצלח אך אינו מצליח ליצור גובה חדש
  • הנסיון השני והשלישי ניתן לדבר עליהם בהינף יחד גם הם כושלים מלהמשיך את התנועה העולה.

אז מה הפונטה?

אני רוצה להסב את תשומת ליבך לעיקרון ההמשכיות, זה שנסיון היפוך כשל בשלושת הנסיונות, זה ודאי כולם רואים, לא בכך החידוש, הכוונה שלי היא דווקא לכיוון ימי הכישלון.

שים לב למשותף להם, לרוב כאשר יש המשכיות של היפוך תנועה והתנועה מצליחה להמשיך את כיוונה, לרוב שער הפתיחה נמצא בסמוך לשער הסגירה האחרון או עם כיוון התנועה, לא במקרה שלנו!.

במקרה שלנו שער הפתיחה  פותח הרחק משער הסגירה (בשני המקרים מסומן בחץ אדום), יש כאלה שיתייחסו לזה כגאפ. (בעולמי גאפ הוא רק מצב של פער מעל/מתחת לגובה/נמוך קודם ולא בתוך הטווח).

שער פתיחה רחוק משער סגירה ושלא בכיוון ההיפוך. אתייחס לכך כרמזור צהוב מהבהב שלא לומר אור אדום לכך שאין המשכיות לתנועה. כל כישלון כזה ככל שמבינים אותו בזמן הוא הזדמנות מכר.

עוד רמזים שעלו שבחולשה של המצב הנוכחי וכי הזדמנות שורט קרובה יותר מאשר הזדמנות לונג עלתה מתוך מעבר ידני על המניות בסקירה החודשית שקיימנו, אומנם בסקירה הצלחנו לעבור רק על המניות באות A, אבל די בהם היה בכדי להבין את המתחרש מתחת לפני הדברים.

סיכום

ככל שהתנועה היורדת יורדת, זה ודאי מונעה מאיתנו לונגים, חזרה לטווח הדשדש מעיד על כך שהגדרות הזדמנות הבאות יהיו בקצוות, בינתיים כל מי שפתח שורט בזמן ודאי יכול למקסם את התוצאה ודאי מוזמן לפחות לאפס סיכונים.

שוב עולה הפער בין מה שאנחנו רואים לבין מה שאנחנו עושים, בזלק אמר ״אילו היינו יכולים לצייר בידנו את מה שרואות עיניינו״ ואני מוסיף ומחייך וחוזר אחר אילו.

משהו נפלא עומד להתרחש – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross