סקירה יומית 16/10/2019 – ראייה מרחבית

השוק במפה שבועית

אנחנו באמצע השבוע במצב שורי אך יש לזכור את המכולל וההקשר

המבט והמיקוד

“לאן אתה מכוון את הראיה הממוקדת שלך, היא תכונה מכרעת בנהיגה נכונה והיא גם התכונה היחידה שתציל אותך במקרה חירום”, זה היה משפט חקוק בהשתלמות רכיבה חלקה שעשיתי “באופנוען מאומן”.

השתלמות בעצם שינתה את חיי, ההבנה שיש לנו שני סוגי ראייה, ראייה מרחבית וראייה ממוקדת.

הכל תוך כדי ביצוע תרגול על תפקיד של כל אחד מהם וכיצד לשלב בין השניים הוא אחד האסימונים המצלצלים ביותר שחוותי.

תובנה שנחקקה עמוק עמוק בתוכי. ומשרתת אותי כמעט בכל מקום בחיי, גם בכדי לנווט את עצמי החוצה מבעיות אך בעיקר כיצד לנווט אותי להצלחות.

האינסטינקט שלנו במקרה חירום או לחץ להוריד את המבט הממוקד לכאן ועכשיו – זאת טעות נפוצה מאוד.

האמת שמה שיוצא אותך מהבעיה היא דווקא להרים את הראש לכיוון היציאה והפתרון ולמקד לתוכו את הראייה הממוקדת שלך – לא קל ולא פשוט אך אימון וגישה נכונה לחיים מטמיע זאת יותר ויותר.

ככל שאני מחבר זאת לתודעת שפע אין סופי אז זה מאפשר לי איזה חופש בחירה מי אני רוצה להיות וכיצד אני רוצה לחיות ולא מתוך מגבלה שיש משהו מוגבל ואין לי ברירה.

רוצה לחבר זאת לדברים של אתמול בעניין קפיטליזם סוציאלי ולעומת הקפיטליזם החזירי.

לאחר קריאה של הסקירה אתמול הגיב יעקב ובצדק. שאחד ההבדלים בין קפיטליזם חזרי לסוציאלי הוא תודעת השפע שקיימת בסוציאלי לעומת החוסר או המוגבלות שקיימת בחזירי – אני מסכים עמו לחלוטין!

אנחנו כקוראים וכסוחרים ככל שאנחנו מבינים את תודעת השפע נוכל לבחור ולהיות גם סוציאליים גם אנושיים ועדיין להיות בשפע רב או לחיות חיי פחד ומחסור יש הרבה דוגמאות לכך שהכל בחירה בראש, הבוקר הבאתי עוד דוגמא בעניין:

מפעל אסטרון בצפון הארץ, מיקום קרוב לכרמיאל, היינו מפעל רווחי ומעסיק מעל כשליש מהעובדים שהם גמלאים מן הגיל השלישי ואף מוסיף ומשקיע בלימוד והשבחה העובדים, מפעל שיש לו מול העיניים גם ערכיים חברתיים וציונים.

זה הכל לאן אנחנו בוחרים למקד את המבט שלנו – לאין ולמחסור או לשפע ולטוב. [קישור לכתבה על המפעל]

תמונת מצב

גם בעולם המסחר ניתן לתת דוגמאות רבות של סוגי הראייה הממוקדת והמרחבית בכל מיני הקשרים, בין היתר אני פוגש שני סוגי אנשים.

הראשונים זה כאלה שהראייה הממוקדת שלהם הוא להסביר את הכישלון או אי יתכנות (לפחות בעין אחת הם פוזלים לשם), הם לא מבינים שבכך הם גזרו על עצמם להגיע לשם.

לעומת אלה שהראייה הממוקדת שלהם היא להצלחה וכל הפגיעות והקשיים בדרך הם רעשי רקע לתהליך שיפור והתפתחות שהם מצויים בו באופן תמידי.

האחד בטוח שהוא מבין את הכל ובעיקר משמיע והשני בעיקר מבין שאולי הוא לא מבין והוא פתוח לשמוע ללמוד ולנוע בעקביות לעבר המטרה גם אם הוא לא תמיד נמצא על הנתיב הצלחה.

הראייה הממוקדת מחזירה ומצפינה אותו לכיוון היעד.

נסיים בהתבוננות על התפתחות השוק מאתמול, אני עדין מזכיר לעצמי את ההקשר הכולל של סביבת המחיר בה הכל מתפתח ולא נותן לשוריות של אתמול להשכיח ממני את הראייה המרחבית באיזה סביבה ואיזור אני נמצא.

סביבה בה השוק נמצא מול מחיצות עליונות ותחתונות שעליו לחצות. בר שכרגע נראה חיובי יכול בנקל להשתנות – נכון זאת אמירה כללית שתוכל לטעון שהיא נכונה לתמיד, אך אנא קרא וראה אותה בהקשר של המצב הנוכחי.

שוב הכל בעולם המסחר הוא מול הקשר כולל. תוכל להצטרף בהמשך במקום לא פחות איכותי ולרוב יותר. ככל שמבינים את עניין הוודאות ולא רק את המילה שור / דוב, עלה/ירד, אז תבין שלפעמים לאחר להצטרף זאת החוכמה ולא ולהקדים ולהצטרף.

הגשם של אתמול שימח אותי – זהר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross