סוף יום 26.06.2014 – מאזן הכוחות הנוכחי

קוני השיא מנסים להיכנס
קוני השיא מנסים להיכנס

אחת התובנות החשובות בעולם המסחר היא ההבנה כי קבוצות שונות פועלות בעולםזה , רוב האנשים חושבים שמה שמבדיל בין הקבוצות היא  צורת החשיבה ומתברר שדווקא, מה שמבדיל בין הקבוצות הוא קצב החשיבה והתנהלות, דהיינו מפת הזמן עליה הן פועלים או טווח הזמן.

ניתור הקבוצות והתנהלותם עוזרות הרבה פעמים הבנה של הכרעות ו/או מערכי כוחות בשוק, לדוגמא ניתן לראות כי בשוק ביומיים האחרונים בתוך היום פעלו כוחות קנייה והקבוצות הפועלות על טווחי זמן הגדולים מיום פעלו במכירות, ומכאן הקושי של השוק להתרומם, ככל שיקשה על השוק להתרומם יותר כוחות פסיבית ואקטיביים יצטרפו למכירה ובכך יצרו חסימה של העליות ותחילתם של הירידות.

אנו תמיד מחכים להכרעה מפני שאחת התופעות שמתקיימות מדי פעם בשוק, תופעה שאני קורה לה “הרבה טיפשים קטנים הופכים לחכם אחד גדול” היא המשך קניות של הקטנים בצורה שמכריעה לעת עתה את הגדולים ומשכנעת אותם לזוז עוד קצת צפונה.

בכל מקרה כפי שרשמתי לארך השבוע מיקומנו על המפה אינו מעודד אותי לפתוח עמדות קניה חדשות, עד לקבלת ונטילציה של השוק.

טבע האדם מנסה להיות הראשון לדברים וזה שממקסם ומשם כך רבים מחכים לעוד ועוד סמנים חולשה בשביל להצטרף לתיקון מטה, יחד עם ידיים חלשות שיסגרו עם תחילתו, עם נבחין בזאת בזמן נוכל לנצל זאת. כך שמעבר יום יומי על השוק ומציאת מניות נבחרות חלשות מהשוק הוא כורח מציאות בעת הזאת.

הצצה לרגע לקראת סיום החודש/רבעון כשנותר עוד יום מסחר אחד אף היא מביעה סוג של חולשה בתנועה העולה המתקיימת בהם, זהו עדין סמן שמאלי, אך יחד עם הרצף מתקיים בהם מצריך לפחות את ציון והזכרת הדבר.

בתושבה לשאלה למה חשוב ללמוד את חשיבות החלקים השונים במשוואה נזכרתי כי השף קיבל עובד אחזקה חדש במסעדה וביקש שיצבע את החלונות בלבן, אחרי כמה שעות הוא חוזר לשף במשרדו ושואל אותו “תרצה שאצבע גם את המסגרות מסביב?”, רוצה לומר לכם תזהרו כאשר אתם מדברים עם משהו על השוק הוא עלול ללכת לצבוע את החלונות בלבן.

כאמור ניתור הכוחות הפועלים ופעילותם הינה מפתח להבנה לאן המחיר שואף לנוע וכמה הוא נחוש.

ממשיכים לנוע ובנחישות, הקבוצה הולכת וגדלה חלקם ממשיכים עמנו בנסתר חלקם ממשיך איתנו בגלוי, כולם חלק מהקבוצה – שבת שלום ומבורך

The ARTistry OF TRADING
The ARTistry OF TRADING

זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross