סוף יום 23.09.15 – האם חלון ההזדמניות להצטרף לשורט עדין פתוח?

אנחנו לא בתחנה
אנחנו לא בתחנה

חג שמח לכולם, אני מאחל שכולכם עברתם את החג בצורה מועילה ובשלום, סוכות לפנינו וזהו חג שמסמל סמל חשוב בעבור הסוחרם, אבל אכתוב עליו בהמשך לקראת החג ממש.

שיטת המסחר הרב ממדי שלנו, הוכיח את עצמו שוב בתזמון עסקאות המכר שעשינו, הידע שלנו במסחר תוך יומי אפשר לנו להתחיל פוזציות בתוך היום ליצור מרווח הגנה כזה שיאפשר לגלגל עמדה מחוץ ליום גם באזור בעייתי וקשה בשוק.

המושג תחנה שיצרנו עוזר לנו לקיים את הכלל חשוב שלנו ״הצטרפות בסמכיות לתחילת תהליך״ ואכן מי שעשה זאת הגיע ודאי לפחות ליעד הראשון. אולם בחיים וגם בשוק אף פעם לא חשוב מה היה והשאלה העומדת לפתחתנו היא תמיד,  מה עכשיו?

התבוננות במפת השוק מראה כי אנו ביום החמישי לירידות מבחינתנו בתנועה המחירים היורדת. חלון הצטרפות כבר לא קיים ואנו נחכה לחלון הבא, ע״פ מה שהשוק ייתן. ודאי שהתייחסות זו מתייחסת למפה היומית עליה אנו פועלים. אולם ההיגיון המופעל עליה הוא ההגיון שיופעל על ממדי הזמן הגדולים יותר למי שפועל בהם, כך שמי פועל ברבע השבועית יבחן את הדברים חל מרמת זמן זו.

המהלך היורד התחיל אחרי ההודעות על הריבית ודבריה של ג׳נט, הצפי היה השארת הריבית תאפשר לשוק לנוע צפונה, אולם השוק לא תרגם זאת כך, היום היא תנאם פעם נוספת להבהרה וחידוד הדברים, דבריה ופרשנות דבריה עשוים לגרום להיפוך בתנועה היומית יש לקחת זאת בחשבון ולזכור תמיד את ״עננת״ התמונה החודשית והרבעונית שמעלינו.

אני רואה את הלהט והרצון של רבים ממכם לעשות, וחלק לא הספיק במהלך הזה לפתוח עמדות, מזכיר לכם את אינסופיות השוק וכי חלק מהבגרות הנדרשת ממכם כסוחרים היא תמיד להצטרף לדבר הבא ולא לבכות את הפסד ״התחנה״ הנוכחי ובכך לוותר על חלק מהאיכות הכוללת הנדרשת לשם תזמון ופעולה כי זו האוירה ברקע.

בחג בחרתי לקרוא על ״סודותיו של מורה נבוכים״, מתוך רצון להבין קצת את השאלות התיאולוגיות העולות לי בכל ימות השנה ובמיוחד ביום כיפור, מרתק הספר של דוגמן וגרם לי להרהורים רבים, על חשיבות החוכמה והלימוד ועל הסדר בשעולם. במקום שבו התפיסה מקבילה לתפיסה של אריסטו לגבי יסדות קיום האל כי סיבה למסובב ולא יכול להיות סדר בלא מסדר, הסדר והיופי בתמונת השוק הזכירו לי את דבריו קונפוציוס “בכל דבר יש יופי, אך לא כולם רואים אותו.”, כמה יופי יש בשוק וכמה מענג לגלות ולראות אותו בכל פעם מחדש.

אט אט בנוכחות במעקב שלכם אחר הדברים תגלו כיצד החלקים של הפזל מתחברים וכיצד כל היופי והסדר יוצא החוצה. לפעמים כמו הבזק לרגע לפעמים כתמונה בהירה שאינכם מבינים איך לא שמתם לב שזה שם, אך אני מבטחים למתמידים להתבונן כי תראו בודאות בסופו של דבר את שאני מתאר כאן.

סוחרי ה-swing ממתנים לתחנה הבאה- יום מזהיר ומוצלח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross