סוף יום 08.07.2014 – “כמעיין המתגבר”

דאו תחבורה מלא בדובים
דאו תחבורה מלא בדובים

 

עונת הדוחות נפתחת באופן מסורתי אנשים מתבוננים על מנית אלקואה, יצרנית האלמונים הגדולה בעולם, סתם זה מזכיר שמסיבה כלשהי לא מוסברת (בעיקר חוסר תשומת לב כנדרש) לא לקחתי טרייד יפה על המנייה (חוכמת הדיעבד מצד אחד מצד שני כל הסימנים היו בה).

אחד הדברים החשובים במסחר סלקטיבי והיכולת להמתין היא ההבנה כי לא חשוב כל-כך בעולם המסחר היכן ביצעת את הפעולה הראשונה למשל פעולת הקנייה, החשוב מכל הוא היכן תבצע את הפעולה השנייה את המכירה. השוק עלה בצורה מכובדת ויפה ואין כל סיבה שכל עוד השוק עולה שנפעל הפוך, אבל יש ודאי לפעול סלקטיבית ולא לקנות בכל מקום ועת או להגן בהתאם.

הירידות האחרונות מחקו ברבות מן הימים מספרי ימים עליה וכל מי שממתין עדין עם פקודות הגנה על השפל האחרון טרם יצא, אולם הרווח האמתי שלו הוא מיקום פקודת ההגנה על השפל האחרון ולא מיקומו של המחיר בשיא.

המגזרים שהיו במגמה יורדת הן הראשונים לרדת ואתמול הצטרפו לתנועה היורדת אף מגזרים ששלשום עדין עלו ובכך העצימו והקלו על הירידות, באמצע היום, ניכר כי המחיר מצא מקום הוגן חדש והחל מתקן מעלה לבסס את האזור, המסחר הסתיים במרכזו של אזור זה, כך שיש לראות היום כיצד יתנהג המחיר ביחס אליו, שורטים בתוך היום אחפש בעיקר מתחת לשער הסגירה האחרון ולהיפך.

ימי מסחר כמו אתמול קשים ביותר לסוחרים תוך יומיים שלא מבנים את נושא התנהגות המחיר, מפני שהשוק מטביע בסוחרים תחושה מצטברת והפרמטרים ואינדיקטורים מורים מטה, אך בהגיע המחיר לאזור הוגן חדש כלכלי המשחק משתנים ומי שלא מודע להם מחזיר או משאיר כסף על השולחן.

בהתבוננות מפתח האינדקס דולר ימשיך לספר לנו לאן פני השוק ופרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית  ודאי ישפעו במידה ניכרת על הדולר וכיוונו, אז תעקבו אחר הפרסומים או משמעותם בערב.

מכאן כעת התבוננת על המתפתח, אתמול עוד מנייה הגיע ליעד רווח ראשון וגם היא כמעט חסרת סיכון נמשיך ונמקסם, המניות שהיו בתיק שהוצמד להם סטופ על הנמוך/גבוה השבועי יצאו וממש בקצה… נמשיך לנתר ולתת לשוק לבנות לנו את ההזדמנות הבאה.

התבוננות בענף האלומיניום והתנהגות אלקואה די זהות ולמרות הדוח יש להיזהר להצטרף כעת וזאת בגלל המפה החודשית, אם נקבל תחנה איכותית בהמשך נוכל לשקול כניסה.

אחד הדברים המוזרים שהתרחשו בשנים האחרונות הוא בענף הכרייה, שירד בעשרות אחוזים בעוד החומרים המופקים ממנו עלו בלי בסוף ועדין אין סימנים לסוף התחתית אם כי הירידות קטנות יותר מעבר. כך שמתכות ללא ברזל נמצאות בצמיחה ולא נראה הסוף מנגד. ובהחלט ייתכן כי הסף קרוב לנקודת היפוך מעלה. גם בתחום הפקות האנרגיה נראה שינוי בתאוטה דבר המתחבר עם ענף הצנרת שיצר בר התעייפות ותומך בנאמר קודם. מכירת קצה ושינוי מגמה ניכר בתחום המשכנתאות בשוק והמחיר נמצא על קו התנגדות איתן. תחום הביטוח נמצא בקונסולידציה במיוחד ברכוש ובפגיעות גופניות. תעשיית החלל נראית רע אומנם יושבת על תמיכה אך מעבר ושבירת התמיכה והענף בדרכו מטה. ובכל מקרה התבוננות בדאו תחבורה והתמונה הפכה לדובית.

לא נעבור כעת על כל הענפים ובמעבר חד ולא נעים נזכיר כי הלכו לעולמם שני אנשי עשייה אתמול שלמה מלצר 67 והיום עזריאלי בגיל 92, שניהם מאופיינים בחיי עשייה ממשית בחייהם ועצוב היה לי לקרוא אתמול והיום נוספה הידיעה, המקום ינחם אתכם מברכים את ההבלים והכוונה תמיד המקום שהם ישאירו בעשייה בעולם הזה אמור לנחם ואותנו ללמד שעור, יהיה זכרם ברוך.

איך אמר אחד מחברי שלקח לי את התואר (החגורה הייתה גדולה עלי), מוחמד עלי “האדם שרואה את העולם בגיל חמישים כמו שהוא ראה אותו בגיל עשרים בזבז שלושים שנים מחייו”

נלמד נחייה חיי למידה תרגול ועשייה – נחייה את החיים / יום מזהיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross