נקטעה לי היד [סקירה יומית 26.05.17]

מדד דאו תחבורה בתנועה רציפה לתוך תקרת ההתנגדות

נקטעה לי היד

זה מצחיק אותי התהליכים שעברתי ואני עובר בחיי המסחריים בשוק ההון, הסכלה מתחילה מפסימיות ובקצה הימני שלה אופטימיות, מקומך על הסכלה ודאי מאיד היכן אתה עומד בתהליך התפתחותי שלך כסוחר.

מסחר כדרך חיים ממחיש לנו עד השוק הוא מתנה ומאמן נפלא וככל שאנחנו מבינים עד כמה הוא מאמן ומפתח ופותח שפע אין סופי, מתחיל להימרח על פנינו חיוך לא מוסבר אפילו לאלה שטרם הגיעו ליעד.

אני מצרף לכם קטע מתוך ספר חזרת: אמיתות מרות אך בלתי נמנעות” של למוני סניקט הקטע ודאי ימחיש לך איך חושב פסימיסט לעומת אופטימיסט או כיצד חושב ומגיב סוחר לאירועים בחיוו

“אם תנין היה נושך את השמאלית של אופטימיסט, יכול להיות שהוא היה אומר בקול נעים ורווי תקווה, “זה לא נורא כל כך. לפחות אף אחד לא ישאל אותי יותר אם אני ימני או שמאלי”, אבל רובנו היינו אומרים משהו יותר כמו “אההה! היד! היד!”

אגב מי שתוהה עדין אם אני ימני או שמאלי, אני כותב ביד שמאל ופועל בסמן ימני ועדין מלא באופטימיות.

מצב השוק

אני מוצא מתוך שיחות עם אנשים שקשה להם להבין, איך אנחנו מבינים שהשוק בצמיחה ואנחנו לא קונים, מתבקש כביכול שאם השוק בעליה בוא נקנה.

ההבנה כי לא בכל מקום נכון לפעול אלה בנקודות מסוימות היא ודאי דיון עמוק ודי ארוך המכיל בתוכו בשיח. אנשים שחושבים שלא ניתן לתזמן דברים ולבין כאלה שיודעים לתזמן ומתזמנים, לתוך זה תוסיפו את עננת ניהול הסיכונים שמשתנה לגמרי בהתאם לדעה שאתה אוחז (אני מקווה שלפחות לכל צד יש את מינימום תבונה לשלב את ההבנה שלו עם ניהול סיכונים).

בכל מקרה אני הייתי בדעה שלמרות המהלך העולה לא אצטרף אליו כעת, בכל מקרה אתם ודאי תוך כדי קריאה מתחילים למלמל לאן אני שואף בכתיבה שלי, אני רוצה לקחת אתכם לדיון בנקודה הבאה:

השוק אתמול פרץ ATH נשאלת שאלה ע”י רבים שלמדו לפעול טקטית בפריצה “האם נכון לקנות אתמול את השוק” – התשובה שלי היא ודאי שלא, לא הצטרפתי לתנועה מתוך הבנה שהיא ורק היא תעזור להבין האם התמונה השורית נמשכת ומה איכותה על-מנת שאוכל להצטרף בהמשך ככל שהסימנים המצטברים ימשכו.

הסיבות העיקריות שאני לא נכנס הם לא מה קרה אלה התשובות לשאלות איך, מתי ואיפה, התשובות לשאלות בסיכומו של דבר היא פריצה בקצה של תנועה מתוחה ורציפה מביאה בסבירות גבוה לאחריה בחינה של הפריצה.

התבוננות במדדי רוחב נוספים כמו מדדי התנועה מחזקים את עניין הרצף התנועתי ואת הסבירות הגבוה לתיקון בטרם הדברים ימשכו.

בשאלה האם בזמן הססנות עדיף להיכנס ולשלם את מחיר הטעות, אני מעדיף ככל שאני זמן יותר בשוק לוותר על העסקה, הססנות נובעת לרוב מחוסר שלמות באותו הרגע אחנו קוראים לזה LOK נמוך, ההבנה כי השוק אין סופי ויגיעו עוד ועוד הזדמנויות ודאי מאפשרות מחשבה והתנהלות כזו.

צרפתי לכם את מפת הדאו תחבורה על מנת שתוכלו שוב לקבל כיוון מבט נוסף על השוק ועל הדרך שאני מביט עליו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross