מתי גבר פותח את דלת רכבו? סקירה יומית 20-05-2020

מניית מורנה mrna

כמה זמן?

מילטון (לא הכלכלן הקומקאי) אמר ״אתה יכול להוביל אדם לקונקרס אבל אינך יכול לגרום לו לחשוב״, זה נכון גם בשוק ההון.

הרבה פעמים שואלים אותי איך אתה יודע כמה זמן משהו נמצא בשוק, השאלה מזכירה לי את הזמן שבו עסקתי בתחום הביצוע בבניין והתשתיות.

בבוקר שהייתי בא לאסוף פועלים, היית מגיע לצמות הכניסה לעיר שבא היו מתרכזים הפועלים. כל רכב שהיה מגיע היה גורם לכלום לשעוט על הרכב.

הם היו נואשים לקבל עבודה ולהצליח להתפרנס. במסגרת הנואשות או הרצון לעבוד, התשובה השכיחה לכל שאלה הייתה ״אני״, כך הייתי שואל את השאלות הבאות:

מי כאן טפסן? מי כאן ברזלן? מי כאן טייח? רצף? כולם היו צועקנים ״אני, אני״ בכדי להבין את העניין אפילו שאלתי ״מי כאן טייס?״ כולם שם לא רק פועלים אלה גם טייסים.

אמרתי לעצמי מה אני עושה? לנסוע עד לאתר הבנייה ולהגיע למסקנה כי מדובר בטירון הוא גם בזבז זמן ואנרגיה, גם מצב בו חסר לי פועלאז מה עושים?

מצאתי פתרון שאני לא הכי גאה בו, אבל היה פתרון יעיל בזמנו. אמרתי להם שכל פועל שעולה ונוסע עמי אך מתברר שאינו ״טייס״ חוזר לבד וברגל.

החלטתי שכל אחד ייקח אחריות על עצמו, כשהיו מגיעים לשטח היו מספיקות לי חמש דקות של התבוננות להבין מי בעל מקצוע ומי לא, אחרי מספר ימים וחזרות ברגל לצומת של מספר ״טייסים״ המצב השתנה, כשהייתי מגיע היו ניגשים אלי רק בעלי המקצוע האמיתיים.

לנסיך פיליפ היה כישרון בזיהוי אנשים ע״פ התנהגותם, כנשאל על כך ענה כדוגמא ״כאשר גבר פותח לאשתו את דלת המכונית זה לרוב כי הרכב חדש או נישואיו״

תמונת מצב

יום האתמול ממחיש היטב את הקושי הרב באמצע הטווח, יום חזק שלא זוכה להמשכיות מיד מעלה תהיות לגבי שוריות המקום ובכל מקרה הסתיים במצב דובי.

מתחילת ביקורו של הוירוס אני זוכה לפניות רבות מצד אנשים שאין להם מושג במסחר, הבעיה איננה שאין להם שום מוגש בתחום, הבעיה היא שלמרות שאין להם מושג הם פועלים בו.

ודאי זכור לך השאלות בנושא השקעות בתחום הנפט, רבים מהפונים ממש ראו בזה את הזדמנות חיים, יש אחד אפילו שהרחיק לכת והיה מוכן לשים את ההון עצמי של בית שמכר ואחר שקנה תעודה שיש לה שחיקה יומית והוסיף וקנה בכל יום כי חשב כי המחיר רק נהיה זול יותר ויותר.

ועוד וכל מיני פניות בנושא, מניות קטנות וקיקיוניות שאנשים בחרו לפעול בהםבעיקר מהסיבות של שעמתי שהיא זולה מאודוכמה כבר היא יכולה לרדתלי היה הזדמנות ממש לראות כיצד מהנדסים לאנשים את התודעההזדמנות נדירה.

ההזדמנות הייתה נדירה, בזכות כך שהעת הצריכה ממהנדסי התודעה לעבוד בעוצמות ובקצבים ובאופן שממש לא היה ניתן להסתירכמו שאנחנו אומרים ״בלי בושה״.

מהנדסי התודעה בעיקר מנצלים את צורת המחשבה של האנשים שהופכים להיות המון מוסט

כדוגמא נוספת אפילו ממש אתמול קבלתי מספר פניות מתלמידים בתחילת הדרך השואלים ״האם כדי לקנות מנייה העוסקת בפיתוח חיסון לוירוסמורנה?״.

חשוב מאוד ללמוד ולהבין כיצד עולם המניפולציה, זה כורח חיים על מנת לצלוח אותם, הבוקר צרפתי לכם את גרף המנייה ואני שואל אותכם האם כדאי?

להצלחתך,
זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 comments on “מתי גבר פותח את דלת רכבו? סקירה יומית 20-05-2020”

  1. היי, תודה על הסקירה. נראה לי שמאוחר מידי להיכנס ל-MRNA. היא יצאה לדרך לפני 10 שבועות. יכולנו להיכנס אחרי השבוע ה-3.

  2. אחת הסקירות הטובות, במיוחד החלק עם הרכב חדש או הנישואין חחח:)
    תודה על התוכן

  3. זוהר תודה
    אתה כותב מדהים ואני אוהבת גם את הקישורים שלך לתחומי עניין אחרים

  4. מורנה – ודאי שלא. הגרף מראה סימן היפוך. המוכרים שולטים ביד רמה. מי שהקשיב גם בחדשות, מריחים ש״הריצו״ אותה בהתלהבות יתר.
    מה זהר לימד על מניפולציה ו״איפה שכולם״?

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross