הנה דוגמא לאיך מתמרנים אנשים. תמונת מצב 05-06-2020

תעודת סל ענף התעופה

מקריות בחיים

אנשים חושבים שהכל מקרי בחיים, בעולם של ניתוח שיפוטי לרוב לכל תוצאה יש סיבה, כך למשל תראו את כתובת השגרירות הפולנית בת״א רחוב קרליבך פינת מה זה 69, זה לא מקרי הכתובת 🙂 .

תמונת מצב

כתבות ממחישות של יותר ויותר את עולם המניפולציה וכמה מסוכן לסוחרים לקרוא עיתונים או ניגושת לאתרים מבלי שיש להם יכולת להבין לעומק את עולם המניפולציה ודרכו לסנן את המידע.

המניפולציה לא מדלגת על אף אתר ועל אף עיתונאיהעצוב שרוב העיתונאים הם כלי שרת ואינם מודעים כלל לשימוש שעושים בהם מפני שהם בעצמם אינם מבינים את התמרון.

כך לדוגמא הביא וננתח את הכתבה מהבוקר של העיתונאית קתרין גרייפלדבולמברג ״משועממים ורוצים לעשות כסף״: הצעירים שהזניקו את תעודת הסל של מניות התעופה.

כמה מניפולציה בכותרת אחתשלא לדבר על כך שאין דרך לדעת מי הקונים והמוכרים בפועל כך שזאת ספוקולציה גמורה במקרה הטוב ולא ארצה לכתוב את דעתי במקרה הפחות טוב

כותרת המשנה ממשיכה בהלך הדברים ״מ-30 מיליון דולר ליותר ממליארדר בתוך חודשיים״ הקורה התממדים אינו מבדיל בין כסף המושקע בקרן לבין התשואה ומה שיחרט בראשו ״מדהים איך ״צערים משועממים״ הפכו כמה 30 מליון ליותר ממליארד.

החלק האחרון של כותרת המשנה הסבירות שהוא נכון קלוש ״הביקושים הגיעו ממשקיעי צערים, שישבו בבית בזמן הסגר והחליטו ליהפך לסוחרים יומיים״

הוא לא נכון (לכאורה) משתי סיבות עיקריות הראשונה לא ניתן לדעת את זהות הפעילים בטח לא את גילים והסיבה השנייה סוחרים יומיים סוגרים פוזיציה בסוף יום כך שלכל היותר כך שנפח הכספים בתעודה לא גדל כתוצאה מסוחרים יומיים.

העיתונאית כמובן מצוטטת את מנכ״ל הקרן שהנפיקה את התעודה, אשר כנראה רוצה לעודד סחירות בתעודה ושימוש שימו לב איך הוא ממשיך את המניפולציה בכתבה כך מופיע בכתבה

״לאחר ששוחח ע משקיעים חדשים בתעודת הסל, הוא אמר כי סוחרים צעירים שיושבים בבית משועממים ומאמינים בחרות התעופה, לאחר שאלו התאוששו מאסון התאומים ב-2001 והמשבר הכלכלי ב-2008, נמשכים לתעודת הסל.

ואז עוברים לציטוטים של הולמס שתפקידם ליצר תמונת וחלום תוך כדי הנעה לשימוש בסחירות בפלטפורמה מסויימת, הוא מצוטט

״כל המיליאניאלס שתקועים בבית ללא בארים ללכת אליהם וללא חופים לטייל בהם, לקחו את הכסף שלהם ונהפכו לסוחרים יומיים״, אמר הולמס. ״הם משועממים ורוצים לעשות כסף״. הולמס היה המון מהזניוק במסחר ב-jets ברובין הודפלטפורמת מסחר

וזה ממשיך וממשיך תוכל לקרוא בכתבה.

עוד נקודה חשובה בעניין הוא שגורמים להרבה מהציבור להצטער שיצא ולא נשאר, אבל מניות התעופה הם דוגמא לכך שהכל מניפולציה למרות העליות הגדולות של עשרות אחוזים התעודה וענף נמצא מרחק של כ-50% מהמחירים הקודמים שלו, כך שנדרשת עוד עלייה של 100% לחזרה לנקודת המקור.

איך בכל זאת הוצאתי 2 מיילים שאחד מהם דיבר על ״עוד לא״ והשני תמזן כניסות זה פשוט:

ניתוח בשיטת הפיל מאפשר מעקב וניטור תהליך והצטרפות בנקודות חשובות, כך שהאמת היא לא הצעירים שהתחילו להיות סוחרים שהעלו את מחיר מניות התעופה אלה סיטואנים שהחלו לעשות וייצרו סיבה כפי שעולה מהגרף שהביאו לתוצאה הנראית.

אז כלום לא מקרי בחיים כפי שפתחנו המניפולציה בשיא תפארתלמזלנו ניתוח שיפוטי יכול לה – מי שיודע לקרוא את הגרף המצורף מבין עד כמה הכל לא מקרי

שבת שלום

זהר ליבוביץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross