הכל צפוי וידוע והרשות נתונה (סקירה יומית 21.07.17)

msft במפה שנתית

הכל צפוי וידוע

מי מסתכל על איזה גרפים?

ככל שאני מתקרב לשני עשורים של מסחר והכשרת סוחרים, אני מזהה קבוצות ודפוסי חשיבה אצל קבוצות שונות. כך למשל אני מזהה דפוס שככל שאנשים חדשים בתחום הם נשאפים ומסתכלים על מפות זמן קטנות וככל שאתה ותיק יותר אתה מסתכל על מפות זמן גדולות יותר.

צרפתי היום גרף של מניית msft ברמה השנתית שלה, אני יודע שאני בין הראשונים שדחפו להסתכל על המפות הזמן הגדולות (אני בעצמי נדחפתי לשם ע”י עמוס) אנשים לא הבינו כי סודות גדולים כתובים במפות הגדולות, סודות גדולים ופשוטים.

אז לא הבנתי גם למה הוא מתעקש וחשוב לו כמה שיותר היסטוריה של מחירים על כל מניה ומניה, היום אני מבין זאת לעומק, כמה נקודה בהיסטוריה היא חשובה להבנה הכוללת של מה שקורה כיום.

בוגרי הכשרות וייקוף שלי מתבוננים על המנייה והגרף השנתי ומחייכים ומבינים עד כמה יכלו להיות כל הדרך למעלה במעלית הכסף.

אז פספנו?

בא לי לכתוב לכם בסגנון “הכל כתוב ויודע והרשות נתונה…” על משקל הכל צפוי וידוע והרשות נתונה. מזל שהשוק הוא אין סופי ומחכים לנו בתנור עוד מניות שכאלה.

עונת הדוחות נמשכת, לפעמים כדי להרים רגע עיניים למעלה ולהתבונן במרחב הגדול. סוד קטן (או גדול) כמו תנועה או בר שעושה גבוה/נמוך חדש מכיל המון מידע חשוב. כאן למטה אצלנו ביחידות הזמן הקטנות.

נכניס את השבת בטעם טוב, כל מי שמודאג אוכל להרגיע ולומר, כתוב הכל צפוי וידוע זהו חלוקו הראשון של העניין חלקו השני מסתיים כך “הכל צפוי וידוע ובטוב העולם נדון והכל לפי רוב המעשה

לא מזמן אופיר דיבר עמי למיטב זכרוני על ראיון או מאמר של אחד הסוחרים הגדולים שהוא נשאל על כך שהוא מפספס עסקאות והוא עונה אני אולי מפספס עסקאות אבל לא את כל העסקאות

עם תפעלו ע”פ רוב תסקרו, תכינו רשימות עבודה תעקבו ותורידו לעשייה ייתכן כי פה ושם תפספסו עסקאות אך בסך תבינו כי “בטוב העולם נדון“, הכל בידנו לבחור ולעשות

שבת שלום מבורכת מתוקה ומזהירה – זהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

One comment on “הכל צפוי וידוע והרשות נתונה (סקירה יומית 21.07.17)”

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross