החופש לטעות: סקירה יומית של השוק (16.08.17)

קשקושי בוקר

אמצע של הדברים

מי שמכיר אותי יודע שהמקום הגרוע ביותר למסחר הוא אמצע הטווח, ממש משול למטבע המונח על  קדקוד של הר ועלינו לבחור לאיזה צד ייפול. כך גם יום האתמול , הרבה על אתמול אין לי להוסיף על שאמרתי בימים האחרונים ודאי ירידה בחולשה תהווה הזדמנות להתחלה של בניית מהלך חדש וגם עלייה בחולשה תהיה עוד אות לתיקון שעשוי להתהוות..

קראתי הבוקר ידיעה שמחירי הנדל”ן עלו בכ-5% מהשנה שעברה למרות המאמצים הגדולים של הרגולטור להתערב בצורה ניכרת, חשוב שנזכור לעצמנו שהרכבת הקשה ביותר לעצירה היא חוסר האיזון בין ההיצע לביקוש לבטח לא נכון לעמוד אל מולו.

עוד ידיעות שקראתי: מעמד דירוג האוניברסיטאות בעולם ועל כך כי מעמדנו הולך ויורד, רוב האנשים הפושטים אינם מבינים בשוק ההון כי אחרת היו מבינים את משמעות ההון האנושי והחשיבות של ההשקעה בו.

ככה אני עובר על דברים הבוקר בתקווה למצוא משהו מעניין והכל די פתטי ומשעמם בין אנשים שפועלים באהבה ונפגעים מכמות החיבוקים שעוטפות אותם לבין הכמות שירדה. בין אנשים שפועלים בקור רוח, אני נשאל לגבי הבדלי גישות.

זה מזכיר לי את ההבדלים בין גברים לנשים שדיבר עליהם אוסקר ווילד “גברים תמיד רוצים להיות האהבה הראשונה של אישה זוהי השטחיות המסורבלת שלהם. אנו הנשים, יש לנו רגש עדין יותר בנוגע לדברים. אנו רוצים להיות הרומן האחרון של הגבר” – זוהי דוגמא להתבוננות מהסוף להתחלה או מהתחלה לסוף, אני מצוי בשיח חרשים כזה, אני עומד ומסתכל על הדברים מכיוון מסוים צד שני עומד אל מולי וטוען מכיוון התבוננות שלו את ההיפך.

החופש לטעות

“אין חופש בלי החופש לטעות” (אריק הופר) זהו משפט הבוקר שלי, אני מבין שיש לי הרבה חופש אמרתי הבוקר לשף בשיחה, הוא ענה לי בשאלה איך אתה מבין זאת זהר, עניתי לו דרך כמות הטעויות שאני עושה, חוסר הבהירות מחשבתית ובכל זאת אני פועל בה, הוספתי והסברתי שבתוך החופש לטעות, אין באמת בחירות כי לא לבחור היא גם בחירה ובחירה שגויה היא מלווה במחיר כבד מנשוא אבל פק בחירה שגויה צעקתי  חצי נעצב – העיקר החופש.

ככל שכתבתי וגם חשבתי על דברים האם אנחנו חופשיים או כלואים?! המחשבות התערבבו זה בזו, פעם קראתי שיש רק בחירה והחלטה אחת בחיים הבחירה בין טוב לרע.

קוותי שהבדיל ואשכיל בבחירות בין טוב לרע ואבחר בטוב ובעשיית הטוב, יש דברים שאנחנו מבינים רק במרוצת הזמן שהם התולדה של הבחירה בשורש (הטוב) אף כי באמצע נראים או מרגישים רע.

לאחר הבחירה בטוב כל בחירה גם שגויה  כמטה קסם הופכת ומזוקקת לטוב, לפעמים המשקפיים היחידים שעוזרים לנו לתהליך והזיקוק הוא הזמן – אני תמיד משתדל לבחור בטוב . אלוהים כדי להוכיח לי שאני חופשי גם גורם לי לטעות לא פעם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross