ביל קונה אדמה. תמונת מצב 03.10.18

תמונת מצב בדאו

תמונת מצב

אני רואה את הכותרות הצוהלות בראשם הדאו שעשה גבוה חדש (מי שספר מספר לנו שזאת הפעם ה-14), אבל ביני לבינך אף אחד לא קורא או שומע, אני ממש מרגיש את ההיפך כרגע.

הסנופי ממשיך בחולשה וסוגר סביב האפס מה שממשיך ומחזק אצלי את תחושת המאבק והופך את הגבוה השנתי הקודם לקו הציר של השוק, אפילו הצורה שבה הדאו יצר גבוה חדש יש בה אי נוחות. מוסיפים לכך התחזקות הדולר והזהב במקביל.

שבירה הנמוך היומי האחרון בדאו יחד עם שאר מדדי הרוחב יצור לדעתי לחץ כבד על כל הקונים האחרונים, ככל שלא יעמדו בו התיקון החודשי עשוי להתחיל.

אנחנו רואים שאפילו חדשות טובות כביכול בהם מלחמת הסחר נעצרת הסינים מתחילים להוריד מכסים, הגעה להסכמה בין האמרקאים לקנדים לא יצר כלום בשוק מלבד רעש לרגע, אלה חדשות שהיו אמורות לתדלק את השוק צפונה.

סיכומו של דבר תיקון הוא דבר בריא הוא זה תמיד המאפשר את המהלך הבא ויוצר את הבסיס למהלך הקודם, זיהוי כניסת השוק למצב של תיקון יכול להיות הרבה פעמים ההבדל בין תיק מצליח מאוד לבין ההפך או רק מצליח, לעיתים בין תיק כושל.

אדמות

ביל גייטס קונה אדמות חקלאיות, אפילו במחיר לא זול ודאי יש לזה משמעות מעבר לקנייה עצמה, משמעות שאבין אותה בהמשך. זה קפץ לנגד עיני כי אחד החלומות שלי ברשימה החלומות הוא הקמת משק לא תלוי (טרם עשיתי עם החלום הזה משהו אולי כעת גם הכרזתי עליו).

אני מעדיף להיות בחווה שלי מאשר לשלוט בעולם, אמר מי ששלט על העולם ג׳ורג וושינגטון, אני מבין אותו חווה היא עולם קטן משל עצמך. ברעש שיש כיום מסביבנו חווה המחזיקה ומכלכלת את עצמה היא בהחלט סוג של אי, אי של שפיות.

״חוכמה גדולה היא עבודת האדמה״ רבי אברהם אבן עזרה, תחשוב לרגע אפילו האדמה יש בה עניין השמיטה. מקביל למצב של תיקון בשוק או מנוחה בשוק. כמו באדמה כך גם בשוק לפעמים להניח (מנוחה) הוא שורש הצמיחה הבאה.

בכל מקרה אסיים באזהרה לעצמי, לא לרצות לראות דברים בכוח, תמיד לפעול רק כתסריט מתפתח בפועל, המשמעות של משפט הסיום הוא כל המשך תנועה עולה בעת הזאת, ממוססת את שחשבתי בהתייחס להתחלת התיקון.

יום מבורך ומזהיר – זהר ליבוביץ


פעילויות קרובות:

03.10.18 – מפגש מבוא אינטימי – [ת״א]

8.10.18 – מפגש מבוא אינטימי – [חיפה]

15.10.18 – מפגש מבוא אינטימי – [ת״א]

29.10.18 – הכשרת מסחר – אומנות ומיומנות המסחר בשוק ההון כמקור הכנסה עצמאי [חיפה]

30.10.18 – הכשרת מסחר – אומנות ומיומנות המסחר בשוק ההון כמקור הכנסה עצמאי [ת״א]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross