אמת מורכבת. סקירה יומית 18.04.19 בפסח בפתח

אמת מורכבת

לא מבין את הילדה?

״איוונקה טראמפ דחתה את תפקיד נשיא הבנק העולמי שהציע לה אביה״, כך קראתי הבוקר באחד ממעוזי השמאל, אני בוחר לעצמי לעצור לדקה או שתיים ולהרהר בכותרת, המאבק שנוצר בראשי נע במהירות בין כיוונים מצחקים לעצובים.

אני נזכר בידיעה שקראתי בעיתון הצופה נוב׳ 1928 (אני יודע הקורא הלוגי מיד יחשב את גילי, אל תיפול למלכודת) ״אם גבר אינו יכול להעביר את דעתו לילדים נבונים תוך עשר דקות, יש לירות בו!״

ההפלגה של המחשבות בוחרת בנתיב מן הנתיבים ומפליגה (הנתיב המצחיק) נזכר שטוני (פרסונס) הסביר את תפקיד ההורים והילדים במסגרת ״ההורים הורסים לבנאדם את החלק הראשון של החיים. והילדים הורסים לו את החלק השני.״ חייכתי

האמת שהמשך גלגל ודפדוף בספרים יוצאו ממני עוד הרבה (הרבה עתק הדבק) בהתייחס למערכת יחסים בין הורים לילדים כמו: ״זה שיש לך ילדים לא הופך אותך להורה, כמו שזה שיש לך פסנתר לא הופך אותך לפסנתרן״ (לוין)

אגב נדמה לי שראיתי אותה מנגנת באחת האירועים המצולמים על פסנתר, מה זה אומר על אבא שלה J.

אסיים במה שאמר קרטר (לא הנשיא אלה הודינג) ציטוט והנחייה שאנשי החינוך הפסיכולוגיה מרבים לצותת בהקשר לחינוך וגידול ילדים ״ישנן שתי ירושות יציבות שאנו מעניקים לצאצאנו, האחת היא שורשים, השנייה היא כנפיים״

לא קשה להתחבר לציטוט האחרון ומכאן מסקנה טראמפ אבא טוב (אולי גם נשיא) והסירוב של איוונקה טראמפ להיות נשיאת הבנק העולמי הוא גם טוב בקיצור הכל טוב.

שורשים וכנפיים

חיים חדשים

כל זה לוקח אותי עמוק לתוך העניין של שורשים וכנפיים, קריאה ראשונה של הדברים עלולה לגרום לנו לחשוב שאולי יש סטייה או סתירה בין השניים ״ישנן שתי ירושות יציבות שאנו מעניקים לצאצאנו, האחת היא שורשים, השנייה היא כנפיים״.

שאחד הפוך לשני, שהאחד מתנגד לשני או רחמנא… שהאחד אפילו פוגע בשני. שורשים נוטעים אותנו עמוק באדמה (ולאדמה) ומקבעים ומזינים אותנו, לעומת זאת כנפיים משחררים מהקרקע ולוקחים אותנו ליעדים חדשים.

איך שתי אמיתות הפוכות מתחברות לאמת אחד גודלה שבא האחת מעצים את השני?

כן האמת מפתיעה, האמת היא שאחד מאפשר את השני – מציאות מורכבת ולא הגיונית מצד אחד כל אחד עומד בפני עצמו וכביכול נוגדת את השנייה אך החיבור והבנת העומק שלהם יחד מאפשרת בעצם האחת את השנייה.

אדגיש (לעצמי) מציאות בה כל אחד מן הפרטים הוא מציאות קיימת ועצמאית וסותרת. זאת אומרת התבוננות על הפריטים כפריטים יוצר מציאות בה האחד נוגד את השני, אך חיבור המציאות לכדי שלם מייצר מציאות חדשה שבה האחד מאפשר ומעצים את השני.

מרבה להציג דוגמאות על כך ד״ר חיים שפירא בסיפור קהלת – הפילוסוף המקראי. עולה שם לא פעם מציאות דומה למה שהזכרתי כאן בה דבר סותר דבר יחד עם זאת משלים למציאות שלמה חדשה ומובנת אחרת – הוא קורא לה אמת מורכבת.

מצב השוק

כל זה מביא אותנו פנימה לתוך השוק ולפתיח שלי כי בכדי להיות סוחר עליך להיות אומן ומאומן האומן של היכולת להבין את הפרטים והאמת המוכלת בתוכם.

מצד אחד לראות פרטים כפרטים מצד שני היכולת לחבר יחד את הפרטים לכדי שלם שעשויות ליצור אמת מורכבת ושונה מהאמת המצויה בכל פרט ופרט כפרטיים.

בתפיסת העולם שלי סוחר שיפוטי (כך בחרתי לכנות את עצמי לנוכח גישתו של וייקוף לעניין) עלי להבין את הפרטים ואת האמת של כל אחד מהם.

אך מצד שני עלי להיות בעל יכולת לחבר את הפרטים הללו למכלול של תהליך. מכלול אשר יוצר את האמת המורכבת. ובתוך המציאות השלמה החדשה והמורכבת, עלי לבחור את הפעולה הטקטית הבאה שלי.

אחבר אותך מהתחלה לתהליך הנוכחי בכדי להסביר את דעתי לנוכח המצב כיום, לקראת הכניסה לחג החירות, אז קצת נזוז אחורה לשנת 2018.

תהליך איסוף שהתקיים בשנת 2018 התפתח לקראת סופה לתהליך מגמתי אגרסיבי ויורד (כפרט ודאי היה נכון להתייחס אליו כמערכת שכזאת). עם זאת סיום התהליך וכניסה שלו חזרה לאזור האיסוף סיפרה לנו שהיה פה ניעור – הייתה כאן מניפולציה SO.

תופעה שלאחריה לרוב מזמינה תנועה עוצמתית (על כן בחרתי לאורך הדרך בעמדה השורית) הזדמנות בעבורי לחדד עניין שאולי לא יהיה ברור לסוחר המתחיל. אך הוא ודאי מובן לסוחר המורכב (כך מכונה סוחר אומן ומיומן ״סוחר מורכב בגלל היכולת להרכיב את החלקים״).

אסביר, הירידות החדות ועוצמתן הם דווקא סיבה ממשית לכך שנוצר מהלך הפוך עוצמתי כפי שקבלנו. יש תהליכים בשוק ממש כמו במציאות שלנו ככל שאתה מכדרר כדור בעוצמה לרצפה כך עוצמת החזרה.

שוב אמת מורכבת – שוב מצד אחד מערכת של מגמה עולה לאורך שנים רבות, אל מול מערכת אחרת של איסוף / דשדוש או כל של אחרת. מביאה לך את הדגמא בפועל שעל-מנת להיות סוחר עליך להיות מסוגל להבין כל אחד בנפרד ואת היכולת לחברן יחד – זאת האומנות והמיומנות שאני מדבר עליה כנדרשת על-מנת לסחור בהצלחה – זהו הסוחר המורכב.

הנה אני מתכנס למסקנה בעת הזאת. שים לב –  המחיר עלה די ברצף כחלק משלב עיקרי מתהליך צמיחה (ביטוי לשלב הרביעי מתוך חמישי תהליכים של איסוף).

וכן כולנו (כולנו=סוחרים שונים בעלי גישות ניתוח שונות) רואים את החולשה במערכת השבועית ובאזור ההתנגדות ואת היותו של הבר הנוכחי kr בקצה של תנועה עולה.

רוצה לומר אני כסוחר תהליכי לא יופתע מתיקון שיגיע כעת. בדיוק להיפך ככל שלא יגיע תיקון אהיה מופתע ואדרש לבדוק שום את הממצאים והמסקנות שלי. אך השאלה שעומדת אל מולי אינה התיקון אלה גודלו וצורתו.

גודלו וצורתו הם אלה שיספרו לי את הסיפור של  התהליך. ואם אנו ממשיכים לשלב והמגמתי?, או ממשיכים בתהליך התנועה הצדית.

מדרגש התיקונים שסימנתי על הגרף הוא ביטוי סכמתי לאופן ועומק התיקון שיצור לי ״סרגל החלטה״ שתוכל לנצלו גם לעצמך.

איך אפשר בלי סיומת בלי הקשר לחג החירות

אמת מורכבת – העתיד כבר כאן

חג חירות בפתח בעוברי בחיים הוא מגיע בעת מאוד מיוחדת אף במישור האישי (יום הולדת קרבה), עת בה אני מכנס את המחשבות שלי על החיים מה עברתי, מה טרם עברתי, עתים מיוחדים מייצרים לנו החיים בכדי לגרום לנו לעצור לרגע ולהפוך להיות מצות ולא לחם (כן כן מצות).

להצליח במסחר זה מצד אחד לחתוך הפסדים ולנהל סיכונים משול לעניין השורשים שהזכרתי קודם ומצד שני ביכולת למקסם תהליכים משול לעניין הכנפיים שהזכרתי קודם

אני מאחל לנו שנהיה אמת מורכבת בה מצד אחד יש בנו שורשים ומצד שני יש בנו כנפיים – אמת מורכבת שתוביל אותנו לתודעה וחירות שהולכים ומתעצמים – חג חירות מבורך ושמח

משהו נפלא עומד להתרחש – זהר

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 comments on “אמת מורכבת. סקירה יומית 18.04.19 בפסח בפתח”

  1. הי זוהר
    (כפנסיונר בתחילת הדרך),לקראת החג רציתי לאמר לך,שנהנתי מכל מילה מהכתוב,
    כמו מכל הרצאה שלך שיש בהן עומק (ותוספות שלך)שהם הערך המוסף לחיים.
    ואני מאד שמח שאת תחילת הגיל השלישי, התחלתי עם מרצה כמוך,שרואה מערכתית את החיים,
    חג שמח.
    והעתיד לפנינו.

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross