אדיסון. תמונת מצב 02.10.18

סימני חולשה בשוק, יחד עם סימני פיזור יכול להיות סימן ראשון להתחלת תיקון

תומס אדיסון

אחת האמירות החשובות שלו ״זה שמשהו לא עושה את מה שתכננת שהוא יעשה לא עושה אותו לפחות שימושי״.

חשוב שתזכור זאת ביחס לשוק, הרבה פעמים אתה מצפה שהשוק יעשה משהו והוא לא עושה, זה שהשוק עשה משהו אחר לא הופך את המשהו האחר לפחות שימושי.

ככל שתקדים להבין את האמירה הזאת כך כל פעולה שהשוק יעשה ישרת אותך, ככך שתגיע אליו פתוח ולומד, ההבנה שכל התנהלות גם זאת שלא ציפת לה היא שימושית כך היא תהפוך להיות שימושית.

תמונת מצב

קודם כל אחרי חגים שמח, שמחנו בחגנו כעת נמשיך ביישום.

הזדמנות נפלא עומדת לפנינו. זכינו שיש לנו חגים שמאפשרים לנו להתחיל הכל מהתחלה. לא חשוב מה היה, לטוב לרע לא חשוב, מתחילים מחדש את המעגל.

איזה כיף שיש הזדמנות לרגע לעצור להתבונן לסכם, להתכונן למשהו חדש, איזה כיף שכיף, גם חודש חדש בשוק וזה ודאי מצריך מאתנו ריענון רשימות עבודה.

התבוננות בגרף החודשי מלמדת שאכן אנו בתוך תנועה עולה, אך בתוך התנועה העולה הזאת יש שני מאפיין מרכזי והוא חולשה הולכת וגדלה, עוד שינוי שקופץ לנגד עיני נקרא שינוי התנהגותי COB שגם הוא הרבה פעמים מעיד של שינוי לעומת מצב קודם שהיה מגמתי.

התנהגות זאת מייצרת פוטנציאל של התחלת תיקון במפה החודשית. תהליך הפיזור המתרחש בימים האחרונים במפה היומית תומך בראייה זו של פוטנציאל התחלת תיקון במחיר או בזמן.

למרות התחושה השורית וחגיגה חדשותית שמלבישים חדשות לבקרים על השוק, מציע לרגע התבוננות אחרת או לפחות פתיחות לקחת כל דבר בחשבון, כך לדוגמא שים לב לתופעה הבאה.

בזמן מלחמת ״הסחר״ השוק עלה בצורה שורית, יש אפשרות שדווקא בחלוף מלחמת ״הסחר״ שהשוק יתנהג בצורה דובית – בעיקר אני מציע לך להתעלם ממניפולציות חיצוניות שהשוק מנסה לעשות על הסוחר הממוצע.

אנשים חושב שדווקא רשימה איכותית לשורטים יכולים להניף הפתעות נעימות ולו לטווח קצר, כל מי שמחזיק בעמדות לונג מציע לו לקחת בחשבון את החולשה האחרונה בשוק הן מצד ניהול הסיכונים והן מצד פתיחת עמדות חדשות.

יום מבורך ומזהיר – זהר ליבוביץ

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יכול לעניין אותך גם...

צרו קשר

1599-5000-20
zohar@zohartrade.com
לחי 31 בני ברק
© 2019 זהר ליבוביץ׳
Digital Workshop
Powered by: Simply
envelope-omap-markerfacebook-squarephonecross